سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

در تعداد افرادی که متقاضی پناهندگی در استرالیا هستند حدود 20 فیصد در نیمه اول سال 2011 کمی افتاده.

آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که کمتر از 5000 نفر در استرالیا در نیمه اول سال 2011 تقاضای پناهندگی کرده اند. این 19 فیصدی کمتر از یک سال پیش بود. کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفتند که این در "تضاد" به دیگر کشورهای غربی، که تا به حال به طور متوسط 17 فیصد در تعداد افرادی که تقاضای پناهندگی کردند افزایش یافته.

آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که کمی افتادن به دلیل سعی کمتر مردم که با قایق به استرالیا وارد میشوند است. نماینده کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در استرالیا گفت: " نقص در تعداد کلی تقاضاها در استرالیا تقریباً 50 فیصد کمی افتاده که  تا حد زیادی در تعداد پناهجویان واردین با قایق در نیمه اول امسال میباشد."

دولت استرالیا گفت که نقص در تعداد واردین با قایق می تواند با توجه از تعداد عواملی باشد، که از جمله سیاست های استرالیا در نیمه اول سال 2011 است.

سخنگوی وزیر امور مهاجرین گفت که این کمی افتادن می تواند نتیجه "اعلان دولت از طرح مالیزیا، همکاری زیادی از طریق پردازش دسته ای بالی ... و همچنین تصادف قایق غم انگیز در جزیره کریسمس در ماه دسامبر سال گذشته باشد. "

مخالفین گفتند: نقص در تعدادی افراد واردین با قایق " در سطح فوق العاده بالا آمده است."

در همین حال اولین قایق در استرالیا بعد از این که دولت طرح مالیزیا را در توقف قرار داد، رسیده است. به تعداد 51 نفر درقایق وجود داشته، که عمدتاً از ایران و عراق هستند. قایق از طریق مسولین گمرک استرالیا متوقف شد که آنان غذا و تدارکات خود را به اخر رسانده بودند.

پناهجویان برای پردازش به جزیره کریسمس در حال برده شدن استند. نخست وزیر گفت که پناهجویان در بازداشتگاه جزیره کریسمس برای چک سلامتی، امنیت و تایید هویت نگاهداری میشوند.

مردم در تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق بدون ویزا استند و در نظر گرفته می شود که آمدن به استرالیا غیر قانونی می باشد.

در سال 2011، به تعداد 13750 جاهای خالی در برنامه های دخول بشردوستانه به استرالیا وجود داشت. 6000 جا برای پناهندگان که توسط آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد که در خارج استرالیا شناسایی میشوند باز بوده. 7750 مکان برای افرادی اعضای خانواده مردم که در حال حاضر در استرالیا هستند و افرادی که به استرالیا می آیند و پس پناهندگی میپردازند فراهم است.

بررسی های اخیر از مردم استرالیا بر داشت کرد که اکثریت مردم حمایت از برنامه های بشردوستانه می کنند اما از افرادی که تلاش رسیدن به استرالیا را با قایق می کنند پشتیبانی نمی کنند. یک بررسی دیگر نشان میدهد که اکثر استرالیاییها حمایت افراد واردین با قایق را به قرار مراکز بازداشتی می کنند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

ناه‌جویان در بازداشتگاه‌های استرالیا با استفاده از داروهای آرام‌بخش، قرص‌های خواب‌آور و مسکن‌های قوی معتاد به این داروها شده‌اند.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/10/18/7704


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

شماری از پناه‌جویان در بازداشت‌گاه‌های استرالیا به دلیل استفاده دوام‌دار از داروهای مسکن، آرام بخش و خواب‌آور به این داروها معتاد شده‌اند.

شبکه ABC گزارش داده است خرید و فروش داروها در میان پناه‌جویان که معتاد به دارو‌های آرام‌بخش، خواب آور و مسکن است به صورت معمول آن شایع شده است.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/130980


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

قاچاقچیان مردم در اندونیزیا در تلاش هستند که قایق های خود را ترتیب و به سرعت روانه کنند قبل از این که فصل مانسون آغاز شود و سفر قایقی به استرالیا را خطرناک تر بسازد.

گزارش ها نشان می دهد که بیش از500 نفر در اندونیزیا در انتظار هستند و سعی برای رسیدن به استرالیا با قایق بدون ویزا را دارند. آنان در حال تلاش استفاده از قاچاقچیان مردم دارند که مشتاق برای قایق های خود استند که به زودی روانه شوند زیرا که آنان تنها دو تا سه هفته دیگرقبل از شروع مانسون را دارند.

فصل مانسون در اندونیزیا در ماه نوامبر آغاز می شود و به جنوب بطرف استرالیا حرکت می کند که در آنجا معمولاً به مدت 3 ماه از دسامبر تا مارچ طول می کشد. در طول فصل مانسون باریدن بسیار باران سنگین تر از حد طبیعی در شمال استرالیا وجود می داشته باشد. این باران و طوفان ها در دریاهای شمال استرالیا برای قایق های کوچک چوبی ماهیگیری اندونزیایی بسیار نا امن است.

یک وزیر دولت استرالیا گفت که او در مورد پناهجویانی که در تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق میمیرند بسیار نگران بوده. وی گفت: "ما نمی خواهیم ببینیم که پناهجویان جان خود را از دست بدهند. ما فصل مانسون درپیش داریم. ما نمی خواهیم ببینیم که قایق ها برسند و مردم جان خود را از دست بدهند مانند آنانی که قبل از کریسمس در سال گذشته جانهای شان را از دست دادند. "

در طول فصل مانسون سال گذشته، در دسامبر2010 یک قایق حامل پناهجویان ایرانی، افغانی و عراقی به سنگ ها در سواحل جزیره کریسمس در زمان مانسون خورده و سقوط کرد. به تعداد 30 نفر غرق شدند و جسد 18 پناهجویان دیگر پیدا نشد.

در ماه نوامبر2010 وآغاز فصل مانسون، یک ماه قبل از فاجعه قایق جزیره کریسمس، یکی قایق دیگرحامل پناهجویان بین اندونیزیا و استرالیا مفقود شد. بستگان و دوستان آن دسته پناهجویان می گویند که آنان شنیده اند که عزیزانشان به یک قایق بالا می شدند اما پس از آن آنان چیزی دوباره نشنیده اند. به گفته مقامات استرالیایی، قایق معمولاً 2 تا 4 روز برای رسیدن به آبهای استرالیا از اندونیزیا را در بر می گیرد. حال تقریباً یک سال میشود که قایق اندونیزیا را ترک کرده است، در13 نوامبر.

در طول سالها موردهای بسیاری از قایق های غرق شده ویا گم شده در راه به استرالیا وجود داشته. که آب و هوای بد در فصل مانسون سفر دریایی را خطرناک تر می سازد. در حالی که تعداد دقیق مرگ و میر پناهجویان در دریا هرگز شناخته نخواهد شد، کسانی که مرگ و میر مهاجران نامنظم در دریا را شمار می کنند، تخمین زده اند که فقط یک در سه جسد پیدا خواهد شد.

ویدیو لنک : http://bit.ly/o5dj3P


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پس از عدم تصویب قانون بررسی پرونده‌های پناه‌جویان در خارج از کشور توسط پارلمان استرالیا، دولت آن کشور هنوز برنامه مشخصی را در این مورد ارایه نکرده است.

پس از این که دادگاه عالی استرالیا قرارداد فرستادن پناه جویان به مالزی را غیرقانونی خواند جولیا گیلارد نخست وزیر این کشور در آخر ماه اگست تغییرات در قانون مهاجرت را به پارلمان این کشور پیش‌نهاد کرده بود.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/130621


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2   3   4      >