سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

با مسدود شدن دروازه های استرالیا بروی پناهجویان غیرقانونی، قاچاقبران انسان که طی سیزده سال گذشته قاچاق انسان را به یکی از پر در امد ترین شغل برایشان تبدیل کرده بودند به شدت سرخورده شدند. قاچاقبران انسان که در واقع شغل شان را از دست داده بودند در صدد راه های تازه بر امدند. انان هرچند تلاش کردند که هنوز هم پناهجویان را به صورت قاچاقی به استرالیا انتقال دهند اما از انجائیکه همه مردم میدانند که دروازه های استرالیا بروی پناهجویان غیرقانونی به کلی مسدود دیگر هیچ چیزی به تور قاچاقبران انسان نیافتاد. اکنون قاچاقبران انسان ترفندهای تازه ی را روی دست گرفته اند تا یکبار دیگر بتوانند شغل شان را رونق دهند. گزارشها حاکیست که قاچاقبران در ولایات مختلف افغانستان شایعات گسترده ی را به راه انداخته اند که اینبار میخواهند متقاضیان پناهنده گی را با هزینه هایی به مراتب کمتر به کشور نیوزیلند انتقال دهند. نیوزیلند کشوریست که در همسایگی استرالیا قرار دارد. این کشور به دلیل نفوس کمی که دارد یکی از کشورهای مهاجر پذیر در سطح جهان به شمار میرود. طی سیزده سال گذشته شماری زیادی از شهروندان افغانستانی که به مقصد استرالیا حرکت کرده بودند در نیوزیلند اسکان گزین شده اند. کشور نیوزیلند از جمله کشورهای مرفه در سطح جهان به شمار میرود. به نظر میرسد اکنون که قاچاقبران انسان از انتقال پناهجویان به صورت غیرقانونی به استرالیا نا امید شده اند ناگزیر شایعات انتقال متقاضیان پناهنده گی به کشور نیوزیلند را به راه انداخته اند. قاچاقبرن انسان طی ماه های گذشته به صورت سیستماتیک در نقاط مختلف کشور مردم را برای سفر غیرقانونی به نیوزیلند ترغیب کرده اند. باید گفت این شایعات که از سوی قاچاقبران انسان به راه افتاده است دروغی بیش نیست زیرا قاچاقبران انسان میخواهند تنها وتنها مردم را فریب دهند و با استفاده ازین ترفند پولهای مردم را بدست اورند. حقیقت این است که دروازه های نیوز یلند نیز مانند استرالیا بروی پناهجویان غیرقانونی مسدود است. حکومت استرالیا تحت برنامه عملیات حفاظت از مرزهای استرالیا حتی کشتیهای حامل پناهجویان غیر قانونی که عازم نیوزیلند باشند را نیز متوقف نموده وانان را دوباره به کشور مبدا? شان باز میگرداند. به طور نمونه یک کشتی حامل پناهجویان غیرقانونی که اواسط ماه می سال جاری اندونیزی را به مقصد نیوزیلند ترک کرده بود در مسیر راه ازسوی نیروهای بحری استرالیا متوقف و دوباره به اندونیزیا باز گردانده شد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید در حال حاضر شمار پناهندگان در سطح جهان به حدی زیاد شده که از زمان پایان جنگ جهانی دوم، بی‌سابقه بوده است.

 در این فاصله زمانی حدود 60 میلیون نفر آواره شده‌اند که نیمی از آنها کودکان هستند.

 مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان تأکید می‌کنند که شمار پناهندگان همچنان رو به افزایش است.

 کارولینا لیندهولم معاون کمیساریای عالی پناهندگان در شمال اروپا می‌گوید که در حال حاضر هیچ راه‌حلی برای بحران‌هایی که به دلیل آنها افراد از زادگاهشان آواره می‌شوند وجود ندارد. و همچنین راه‌حل حل سریعی برای بحران‌ها در جاهایی مثل سومالی و افغانستان دیده نمی‌شود.

 در سال‌های اخیر، در جریان جنگ سوریه بیشترین افراد از سرزمینشان آواره شده‌اند.

 در سال 2014 هر روز 42 هزار و 500 نفر از سوریه مهاجرت کرده‌اند. در این میان بیشتر افرادی که آواره شده‌اند، به ترکیه پناه برده‌اند

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=6193716

ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

به موجب یک توافق دو جانبه بین ایران و استرالیا، پناه جویان ایرانی که در داخل بازداشت گاه های ویژه اداره مهاجرت استرالیا به سر می برند ممکن است به ایران بازگردانده شوند.

 بر اساس گزارش ها جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا و پیتر داتون وزیر مهاجرت کشور با یک هیئت دیپلماتیک ایرانی در کانبرا ملاقات کرده اند .

به گزارش خبرگزاری ایرنا در ایران، "علی چگنی" مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری دومین دور مذاکرات به استرالیا سفر و با مقام های بلندپایه استرالیا دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش ها دو کشور در حال تهیه یک تفاهم نامه که گفته شده می تواند شامل پیشنهاد برخی بورس های تحصیلی به دانشجویان ایرانی و همچنین تسهیل هشدار های مسافرتی به ایران و نیز تسهیل برخی محدودیت های ویزا برای ایرانیان باشد.

 بر اساس تازه ترین آمار موجود در استرالیا، تا پایان ماه مه امسال 446 ایرانی در تسهیلات بازداشت گاهی اداره مهاجرت استرالیا به سر می برند.

 این در حالی است که 466 نفر دیگر نیز در داخل جامعه و محل اقامتی تعیین شده از طرف دولت به سر می برند.

 

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/persian-farsi/fa/article/2015/06/20/mdhkhrh-bry-bzgrdndn-pnh-jwyn-yrny-z-strly-bh-yrn?language=fa


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی