سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

یک هیت پارلمان آسترالیا گفته است بازداشت کودکان پناه‌جو در اردوگاه‌های این کشور باید به عنوان کودک آزاری و نقض حقوق بشر در نظر گرفته شود.‌

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/128888


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

وکلای‌ مدافع‌ پناهندگان، دولت استرالیا را برای ارسال 73 پناهجویان کودک بدون همراه را به بازداشتگاه دور در مناطق روستایی غرب استرالیا مورد انتقاد قرار داده است .

هواپیمایی که حامل 36 نفر پسران نوجوانی که به دنبال پناهندگی بودند در شهر دور فرود آمدند، بعد از آن دولت استرالیا تصمیم به استفاده از بازداشتگاه شهر به برگزاری جوانان بدون همراه را گرفت.

پسران 14 تا 17 ساله، که عمدتاً از افغانستان می باشند. و نیز37 کودکان پناهجوی دیگر به همان مرکز پرواز داده می شوند.

دولت استرالیا در فکر ارسال پسران نوجوان برای پردازش به مالیزیا بوده که به عنوان بخشی از یک معاهده بین مالزیا و استرالیا می باشد. اما دادگاه عالی استرالیا این طرح را رد کرد، چرا که مالزیا کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد را امضا نکرده است.

بر اساس آمار های اخیر از سوی وزارت مهاجرت استرالیا اکثریت کودک در حال حاضر در زندانها از ایران و افغانستان می آیند. 246 کودک از ایران و 187 کودک از افغانستان آمده اند.

شبکه اقدام حقوق پناهندگان می گوید: بازداشت کودکان به صورت سوء استفاده از کودکان است. "ما به عنوان یک ماده اطمینان تام می دانیم که کودکانی که در بازداشتگاه برگزار شده اند به یک اندازه تجربه می شود که افسردگی، خودآزاری و خودکشی میکنند. در کودکانی که در جامعه برگزار شده اند هرگز دیده نمی شود"، آنان گفتند.

انجمن پزشکی استرالیا گفت: ما در مورد بهداشت روان از بازداشت شدگان نگران هستیم، که کودکان مبتلا به افسردگی و خودآزاری هستند.

 "ما از یک کودک نه ساله که به تازگی برای تلاش به خودکشی بستر شده بود آگاه هستیم،" انجمن به کمیته ای از سیاستمداران استرالیا که بررسی سیستم بازداشت را می کنند گفت.

آنان گفتند:که در بیمارستان ها نیز تعداد زیادی از بزرگسالان با مشکلات تکلیف روانی، صدمه زدن خود به قصد و نیاز به درمان پزشکی گزارش شده است.

استرالیا سیاست بازداشت اجباری دارد که نظر به لزوم دید دولت به همه مردم پس از رسیدن در کشور بدون اسناد معتبراسترالیا در مراکز دور بازداشت می شوند. تا وقت که برنامه های کاربردی خود را برای پناهندگی ارزیابی کنند. برخی از افراد برای پیدا کردن اینکه آیا آنان می توانند در استرالیا بمانند یا نه؟ برای یک سال یا بیشتر صبر می کنند.

داکتری در انجمن پزشکی استرالیا گفته است، "بازداشت اجباری پزشکی مضر است، نقض حقوق بشر است، هیچ عوارض سودمند شناخته شده ندارد و هدر پول است.



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

انجمن پزشکان استرالیا به هیأت بازرسی پارلمانی آن کشور گفته است 975 تن از کودکان در بازداشتگاه‌های استرالیا به بیماری روانی مبتلا شده‌اند.
لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/10/03/7367


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

ورود بیش از صد و پنجاه پناه‌جوی تازه در روزهای اخیر به استرالیا، گفت‌و‌گوها را میان سیاست‌مداران این کشور داغ کرده است.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/127962


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

ورود 175 پناه‌جوی غیر قانونی در روزهای اخیر به استرالیا بحث‌های داغ سیاسی را میان حکومت این کشور و اپوزیسیون آن برانگیخته است.

جولیا گیلارد، نخست‌وزیر استرالیا از تونی ابووت رهبر اپوزیسیون آن کشور به‌خاطر عدم پشتیبانی از تصمیم حکومت مبنی بر ارسال پناه‌جویان غیر قانونی به مالزی انتقاد نمود و وی را بهترین دوست قاچاق‌بران پناه‌جویان خواند.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/09/27/7240


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4      >