سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

کتابچه راهنمای کاربر سیرکو برای آموزش نگهبانان مرکز بازداشت مهاجرت از استفاده زور تا بازداشت شدگان را ناتوان‌ کند، فاش شد. این تکنیک های شامل بوکس، لخت و ضربه به نقاط فشار بازداشت شدگان است.

شرکت گروه سیرکو خدمات دولت بریتانیا که مستقر در بریتانیا است. عملیات این شرکت حمل و نقل عمومی و خصوصی و کنترل ترافیک، حمل و نقل هوایی، نظامی و قراردادهای سلاح های هسته ای، مراکز بازداشت، زندان ها، و مدارس است. در حال حاضر سیرکو دارای یک قرارداد 1 میلیارد دلار با دولت گلارد برای پیش برد نه مرکز بازداشت میباشد و تصور می شود که مسئول 4783 پناهجویان در سراسر استرالیا است.

به تازگی یک راهنمای آموزشی زندان به سبک سیرکو طراحی شده توسط کریکی آنلاین فاش شد، با جزئیات دستورالعمل های صریح و روشن در مورد که چگونگه برای "کنترل و مهار" بازداشت شدگان دشمن از درد استفاده شود.

در مرحله اول به کارکنان آموزش داده میشود که نقاط فشار بازداشت شدگان را هدف کنند و بازداشت شدگان را در " قفل های کنترل مشترک و اسکورت" قرار دهند تا آنان از حرکت بمانند. فراتر از این پاسخ ها اعتصاب ضد دفاعی شامل مشت های مستقیم، اعتصاب با پاشنه کف دست، ضربات از سمت، ضربات مقابل محوری و اعتصابات زانو میباشد.

تئوری پشت این ضد حملات "ایجاد اختلال در عملکرد موتور به طور موقت" و "اختلال عضله به طور موقت" را از طریق مایع "موج شوک" است که در اطراف بدن بازداشت شدگان فرستاده می شود، اما تنها برگ کبودی میگزارد، که کتابچه راهنمای توضیح می دهد.

معلوم نیست که آیا این راهنمای آموزشی از آن زمان به بعد تمدید شده است یا خیر. سیرکو بارها به انتشار اسناد مشابه  مبارزه کرده است، و ادعا میکند دیگر نسخه ها در "منافع عمومی" نیست و می تواند باعث اغتشاش در داخل بازداشت شود.

اخبار ایج گزارش داد که وزارت مهاجرت سیاست خود را بر محدود کردن دسترسی به رسانه های به بازداشتگاه ها با مشاوره به قوانین ایالات متحده در خلیج گوانتانامو مدل کرده است.

 "کتابچه راهنمای کاربر آموزش سیرکو، همراه با آموزش دقیق در تحمیل درد و با دقت تقسیم نقش جنسیتی برای کارکنان بطور کامل، به نظر می رسد که به روش برای حفظ کنترل در داخل زندان می شود. "وزارت مهاجرت دوست دارد که بگوید بازداشتگاه ها زندان نیست یا محل مجازات نیست اما کتابچه راهنمای کاربر سیرکو به وضوح چنین چارچوبی را برقرار کرده".

سناتور گروه سبزها سارا هانسون جوان انتظار بود که بخش های کلیدی کتابچه راهنمای آموزشی را به مجلس پارلمان بخواند. او گفت که این راهنمای نگهبانان را تدریس میکند که " با افراد آسیب پذیر مانند زندانیان رفتار کنند، هنگامی که آنان هیچ قانون را نه شکسته اند و با ادعا حق بین المللی خود به دنبال پناهندگی میگردند".

 "هیچ چیز در این راهنمای آموزشی نشان نمی دهد که کسی که در بازداشتگاه های مهاجرت کار میکنند مهارت‌ لازم برای مقابله با نیازهای خاص از پناهجویان را دارند. "همه این فقط آموزش است که چگونگه از نیروی استفاده کنند. افسران سیرکو خود شان به پرس و جو مرکز مهاجرت بازداشت و اتحادی خود گفته اند که برای مقابله با مسائل مربوط به بهداشت روان و آموزش پیشگیری از خودکشی مجهز نیستند".

 وزارت مهاجرت و تابعیت (DIAC) به پشتی بانی سیرکو و روش های آن ادامه داده است. سخنگوی وزارت گفت که در حالی که (DIAC) کتابچه راهنمای کاربر آموزش سیرکو را تایید نمی کند، و این موضوع شرکت بوده، اما آنان در وقت ارزیابی به دقت در طول فرآیند مناقصه برای قرارداد 1 میلیارد دلار دولت "توانایی، تجربه و فرهنگ" شرکت های را مناقصه کرده است".

 در حال حاضر سه پرسش به مرگ و میر در مراکز بازداشت مهاجرت که توسط سیرکو در استرالیا پیش برده میشود، وجود دارد. شرکت اساسی سیرکو در بریتانیا در سال گذشته مسئول مرگ یک فرد ریکود 14 ساله یافته شد، که در مرکز جوانان آموزش انگلستان اقامت داشت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پزشکان استرالیا به طور فزاینده ای در درمان پناهجویان که از بیماری روانی رنج می برند در بازداشت اداره مهاجرت در شمال، مشغول استند.

بیمارستان بزرگ داروین برای درمان تعداد زیادی از پناهجویان یکه در صدمه مهاجرت بازداشت شده اند منازعه دارند، بسیاری از پناهجویان اقدام به خودکشی کرده اند و برخی دیگری در بخش روانی بستری استند.

شاخه قلمرو شمالی انجمن پزشکی استرالیا (AMA) گفت که سه تا پنج تن از بازداشت شدگان از مرکز مهاجرت استرالیا هر روز به بیمارستان آورده میشوند، بسیاری با مسائل روانی یا مشکل متکرر. " همه این موارد پیچیده است، چرا که تقریبا همه آنان به برخی از انواع بهداشت روانی گرفتار استند،" دکتر پل بیورت رئیس (AMA) گفت.

دکتر پل بیورت گفت: "همه آنان (موارد) ساده نیست، یک درجه بیماری های روانی و اضطراب مزمن با بازنمایی آنان وجود دارد. آنان اغلب وقت نیاز به مترجم دارند که پیدا کردن آنان سخت است. بنابراین کل فرآیند ... ترکیب می شود."

بیورت گفت در حالی که برخی از موارد به وضوح شامل بیماری روانی است، دیگر پناهجویان با درد قفسه سینه یا درد شکمی مراجعه میکنند که مورد بررسی قرار میگیرند با وجودیکه اغلب وقت آن مربوط به سلامت روان آنان می باشد.

دکتر بیورت می گوید خدمات بهداشتی مهاجرت کمک نمیکند. او گفت "یکی از راه ها در تلاش برای کاهش میزان ارائه به کارکنان بهداشت در مرکز بازداشت، استفاده از داروی ضد افسردگی است."

 "بعضی ها احساس می کنند که هردو وزیر مهاجرت [کریس] بوون و وزیر بهداشت پلیبرسیک، واقعا شرایط سلامت مردم منطقه شمالی را درک نمی کنند و مطمئنا هیچ درک درستی از میزان تنش روانی که این مردم را در بازداشتگاه قرار داده اند، آنان ندارند. او می گوید استفاده مواد مخدر برای مدت طولانی بازداشت شدگان را در معرض خطر بیشتر قرار میدهد.

 گروه های حقوق بشر مدتها به سیاست بازداشت اجباری پناهجویان ورود با قایق به استرالیا انتقاد کرده اند، که تحت آن بسیاری از آنان در مرکز بازداشت دور و جدا نگه داشته میشوند.

 سخنگوی کریس بوئن وزیر مهاجرت گفت که دولت در مورد بهداشت روانی در بازداشتگاه نگران است، اما اشاره کرد که پناهجویان دسترسی مناسب به امکانات بهداشتی دارند. " افرادی در بازداشت به بیمارستان رویال داروین برده میشوند، زمانی که آنان به عنوان پزشکی نیاز به خدمات بهداشتی فوری و یا متخصص برای شکایت های گوناگون سلامت و بهداشت ارزیابی داشته باشند، میشوند،" او اضافه کرد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی