سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

اتحادیه اروپا می گوید بودجه عملیات محافظت از مرزهای خود را سه برابر خواهد کرد. بودجه ای که به گفته این اتحادیه برای انجام ماموریت های جستجو و نجات در دریای مدیترانه هزینه خواهد شد.  

اتحادیه اروپا می گوید بودجه عملیات محافظت از مرزهای خود را سه برابر خواهد کرد. بودجه ای که به گفته این اتحادیه برای انجام ماموریت های جستجو و نجات در دریای مدیترانه هزینه خواهد شد.

 رهبران اتحادیه اروپا همچنین در خلال نشست اضطراری خود در بروکسل توافق کرده اند تا قایق های حامل پناه جویان را توقیف کرده و پیش از آنکه بتوان دوباره از این قایق ها استفاده کرد، آنها را نابود کنند.

این نشست اضطراری پس از مرگ 1300 نفر از پناه جویان در دریا در ماه جاری برگزار شد.

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/persian-farsi/fa/content/sh-brbr-shdn-bwdjh-thdyh-rwp-bry-mtwqf-khrdn-wrwd-qyq-hy-pnh-jwyn?language=fa


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا تا کنون نتوانسته تا مقام های ایرانی را متقاعد به پذیرش آن دسته از پناه جویان ایرانی کند که پرونده های پناهندگی آنها در استرالیا رد شده است.

در خلال نخستین دور از گفتگوهای رسمی بین ایران و استرالیا در دوازده سال گذشته، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا تا کنون نتوانسته تا مقام های ایرانی را متقاعد به پذیرش آن دسته از پناه جویان ایرانی کند که پرونده های پناهندگی آنها در استرالیا رد شده است.

 خانم بیشاپ پس از نخستین دور از گفتگوهای خود با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف این گفتگوها را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت این مذاکرات همچنان در سطحی رسمی از طریق یک گفتگوی کنسولی ادامه خواهند یافت.

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/persian-farsi/fa/article/2015/04/19/dmh-gftgwh-byn-wzyr-mwr-khrjh-strly-w-mqm-hy-yrny?language=fa


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

سازمان یونیسف نگرانی خود را از توافق بین استرالیا و کامبوج درباره استقرار مجدد پناهندگان در کامبوج اعلام کرده است. نگرانی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در حالی اعلام می شود که نخستین گروه از پناهندگان قرار است در هفته آینده از نارو به کامبوج فرستاده شوند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

در پی وقوع حوادث به شدت مرگبار در آب های مدیترانه برای مهاجرانی که سعی دارند خود را به اروپا به خصوص ایتالیا برسانند، دولت این کشور می گوید با قاچاقچیانی که این مهاجران را می آورند در جنگ است.

ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا پیش از شرکت در اجلاس سران اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه برای بحث درباره این بحران، خواستار اقدامات جدی اتحادیه برای جلوگیری از مرگ مهاجران بیشتر در مدیترانه شد.

روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا به تلویزیون ایتالیا گفت که اتحادیه اروپا باید اقدام نظامی را مد نظر قرار دهد.

روز یکشنبه بیش از 800 نفر در آب های ساحلی لیبی غرق شدند که شمار قربانیان در سال جاری را به 1750 نفر رساند.

در ماه های اخیر شمار کسانی که سعی می کنند از خاورمیانه و آفریقا، به خصوص کشورهای اریتره و سوریه بگریزند، به شدت افزایش یافته است که باعث غرق شمار زیادی از آنها شده که با قایق های نامناسب و اغلب پرازدحام سفر می کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت (آی او ام) می گوید که آمار مرگ تا این مقطع در سال 2013 سی برابر مدت مشابه سال قبل است و این آمار تا پایان سال می تواند به 30 هزار نفر برسد.

روز چهارشنبه بیش از 500 نفر توسط گارد ساحلی ایتالیا از قایق هایی در مدیترانه نجات داده شدند و به ساحل انتقال یافتند.

آقای رنزی در سخنانی در پارلمان قاچاقچیان انسان را "تاجران قرن بیست و یکم برده" توصیف کرد.

او گفت که 28 کشور اتحادیه اروپا باید تدابیر موثری برای مقابله با این مشکل فزاینده بیاندیشند.

روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا به شبکه اسکای تی جی 24 گفت:‌ "ما می دانیم که قاچاقچیان قایق هایشان را کجا نگه می دارند، کجا جمع می شوند. طرح مداخله نظامی وجود دارد."

با این حال بعضی کارشناسان این طرح ها را غیرواقع بینانه خواندند. الن کولدفی دریاسالار بازنشسته فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ "این مشکل اصلا با شیوه های نظامی قابل حل نیست."

او افزود:‌ "وقتی این قایق های پر از مهاجر آب های لیبی را ترک کردند، فقط می توانیم مقررات بین المللی را اعمال کنیم و آن نجات مردم از دریاست."

"تلاش بیشتر"

اتحادیه اروپا روز دوشنبه یک طرح ده ماده ای را برای جلوگیری از مرگ مهاجران در این آبها تشریح کرد. اینها شامل افزایش بودجه فرانتکس، سازمان مرزی است که خدمات نجات ترایتون در مدیترانه را برای اتحادیه اروپا مدیریت می کند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2015/04/150422_u04_italy_migrants


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی