سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا


""سلام !من یکى از بناهجویان هزاره درجزیره مانوس هستم.اینجا وضع خیلى خراب است. ما زیرخیمه میخوابیم همه جاکاملا نمناک است خیلی ها به مرض روماتیزم کرفتارشده و اینجا امکانات براى تداوى وجودندارد.شفاخانه کوجک که اینجااست به غیر ازجندتا تابلیت مسکن جیزى دیکرى ندارد.ودرضمن از بروسیس کارهاى ما هىج خبرى نیست به ما میکویت شما تا شش ماه بیسرنویشت خواهید بود.خواهش میکنم صداى مارابه کوش جهانیان وسازمانهاى مدافع حقوق بشربرسانید. تشکر!""


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


پناھجویانی کہ در نارو و مانوس زندگی میکنند از امکانات زندگی محروم اند و مانند انسانھای قرون وسطا بسر می برند ? بخاطر نبودن امکانات پناھجویان در حال بدی بسر می برند? در خیمہ ھای کہ آنان بسر می برند ھیچ گونہ امکانات صحی و لوازمات دیگر وجود ندارد ? پناھجویان درین صورت با زندگی تحقیر آمیز روبرو ھستند و بہ ھمین خاطر آنان دچار مرض روانی گردیدہ اند? بنابرین در ھمچون وضعیتی دست بہ آزار خود می زنند ? آنھا یا خود شان را با تیغ زخمی می کنند یا اینکہ با آتش سیگار دست ھا و پا ھای شان را می سوزانند ? 

سازمان ھای حقوق بشر دولت استرالیا من حیث انسان باید اوضاع پناھجویان را در جزیرہ نارو و مانوس نادیدہ نگیرند و باید برای حل مشکل آنان اقدامات جدی نمایند?


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


یک قایق حامل پناهجویان وارد ابهای جزیره آشمور شدند 
قایق حامل 37 پناهجو پس از ورود به اب های سرزمینی استرالیا دچار نقص فنی در موتور قایق شده بود 
خدمه قایق مجبور شدند در بعد از ظهر شنبه با مرکز هماهنگی نجات دریایی استرالیا تماس بگیرند و از انها درخواست یاری رسانی کنند
این قایق که در مجاورت جزیره آشمور با مشکل فنی در قسمت موتور مواجه شده بود ، اما با این حال خدمه کشتی اعلام کردند که بدون درخواست کمک قادر ادامه مسیر هستند 
نیروی های نظارت هوایی استرالیا پس دریافت پیام توانستند تا قبل از رسیدن نیروهای گشت دریایی استرالیا این قایق را رهگیری کنند 
قرار است 37 مسافر و سه خدمه این قایق تحت مراقبت برای بررسی هویت و انجام معاینات پزشکی به جزیره کریسمس منتقل شود


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی از وضعیت پناهجویان ایرانی تصریح کرده است که از سال 2009 میلادی تاکنون تعداد ایرانیان پناهجو در کشورهای ثالث افزایش قابل توجهی یافته است.

براساس این گزارش، داده‌هایی که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان از 44 کشور صنعتی گردآوری کرده است، نشان می‌دهد که در سال 2009 میلادی 11 هزار و 537 درخواست جدید پناهجویی از سوی ایرانیان به این کشورها ارائه شده است.


44 کشوری که این داده‌ها از آنها جمع‌آوری شده است، به طور مستقل به پرونده‌های مربوط به درخواست پناهندگی متقاضیان رسیدگی می‌کنند.این تعداد در سال 2010 میلادی 15 هزار و 185 مورد و در سال 2011 میلادی 18 هزار و 128 مورد بوده است.

در کلیکگزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که بیشترین تعداد درخواست جدید پناهندگی از سوی ایرانیان در کشور ترکیه ارائه شده است، به گونه‌ای که تعداد ایرانیان متقاضی در فاصله سال‌های 2009 تا 2011 میلادی در این کشور نزدیک به 72 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، کردستان عراق نیز به عنوان یکی از همسایگان ایران، میزبان تعداد قابل توجهی از پناهجویان ایرانی، به ویژه افرادی از اقلیت کرد بوده است.

براساس این گزارش، بسیاری از ایرانیانی که به کردستان عراق پناه برده‌اند، می‌گویند که از امنیت خود در این منطقه مطمئن نیستند و می‌خواهند که هرچه زودتر به کشور دیگری منتقل شوند.

دیده‌بان حقوق بشر اضافه کرده است که از زمان برگزاری آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 میلادی که نتیجه‌ای بحث‌برانگیز داشت، عرصه جامعه مدنی ایران تنگ‌تر شده است.

به گزارش این سازمان، به دنبال اعتراضات گسترده به نتیجه انتخابات، اقدامات سرکوبگرانه علیه فعالان مدنی، وکلا و معترضان شدت یافت که شامل موارد متعدد و گسترده نقض حقوق بشر از جمله اعدام‌‎هایی بدون طی فرآیند قضایی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه و نقض حق آزادی بیان بوده است.

این سازمان فعال در زمینه حقوق بشر اضافه کرده است که فشار فزاینده به فعالان مدنی در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد سبب شده است تعداد زیادی از این فعالان از بیم آزار و اذیت و بازداشت توسط نیروهای امنیتی، به کشورهای دیگر، به‌ویژه کشورهای همسایه ترکیه و کردستان عراق پناه ببرند.

در این گزارش به سرنوشت چندین فعال مدنی، روزنامه‌نگار و وکیلی اشاره شده است که به دلیل اظهارنظرهای انتقادی‌شان، هدف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

جو استورک، معاون رئیس خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: "سرکوب‌های پس از وقایع 2009 (میلادی) عمیقا جامعه مدنی ایران را تحت تاثیر قرار داده است."

او اضافه کرد: "بسیاری از فعالان ایرانی کماکان به تصمیم دردناک خود برای ترک خانه و خانواده‌شان ادامه می‌دهند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی