سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

هفته گذشته پارلمان استرالیا افتتاح بحث را در مورد تغییر قوانین مهاجرت این کشور کرد. نخست وزیر جولیا گلارد این تغییرات را معرفی کرد تا ارسال پناهجویان برای پردازش به ملتهای دیگری قانونی شود.

مسئله مهاجرت سیاست های استرالیا را تحت تسلط از زمانی گرفته که دادگاه عالی سیاست دولت استرلیا را از فرستادن پناهجویان به مالزیا برای پردازش رد کرد. خانم گلارد امیدوار است که با تغییر قانون، دولتش می تواند با طرح مالزیا ادامه دهد و دادگاه عالی را از دخالت متوقف کند.

گلارد به رادیو اس ام تو گفت "مردم از تماشای سیاست در اطراف تمام این خسته هستند، انسانی ترین راه برای معامله با پناهجویان و پناهندگان این است که هرچی می توانید انجام دهید برای بازداشتن مردم از گرفتن قایق های چکه کن که در آن آنها می توانند زندگی خود را از دست بدهند.

رهبر مخالفان تونی ابوت می گوید او فقط ان وقت حمایت از این قانون می کند اگر دولت اصلاحیه را قبول کند که در ان مالزیا رد شود چرا که امضا کننده به کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد نیست. او می گوید او فقط ان وقت حمایت از تغییرات قانون می کند اگر دولت پناهجویان را به جزیره نائرو در اقیانوس آرام به جای مالیزیا بفرستد.

نائرو بخشی از راه حل اقیانوس آرام بوده، دارای مجموعه ای سخت ترین از سیاست پناهجوی استرالیا تا به حال بوده، و در 7 سال که بازداشتگاه باز بوده تنها 288 پناهجویان با قایق به استرالیا آمدند.

خانم گلارد نمیخواهد پناهجویان را به نائورو ارسال کند زیرا وقتی که بازداشتگاه در انجا باز بود، آن را تخریب روانی برای بازداشت شدگان تصور می کردند. حزب که او رهبری می کند، حزب کارگران آن را در سال 2008 به دلایل بشردوستانه بسته کردند.

هر دو حزب سیاسی توافق می کنند که فرستادن پناهجویان به کشورهای دیگر برای پردازش، پناهجویان را دلسرد از پرداخت به قاچاقچیان مردم که سعی می کنند که آنها را از سرتاسر اقیانوس به استرالیا در قایق های نا امن حمل و نقل میکنند. مخالفت آنها در این است که پناهجویان را به کدام کشور بفرستن.

پارلمان استرالیا رأی در تغییر قانون مهاجرت را تا 11 اکتبر تاخیر داده است.

با این حال در حال حاضر، از ورود دو قایق به استرالیا، آتش در بحث سیاست مهاجرت اضافه کرد. خانم  گلارد آقای ابوت را برای واردان سرزنش می کند و می گوید که او حالی دولت راتضعیف در برابر قاچاقچیان مردم می کند.

یکی از قایق ها در شمال جزیره کریسمس پیدا شد، در ابتدا فکر کردن که 60 نفر پردازنده هست، اما تحقیقات بیشتر نشان داد "عرشه در زیر عرشه اصلی" 50 نفر دیگر را اختفا کرده،که 49 پناهجویان و یک خدمه عضو بوده.

قایق دوم حامل 66 نفر یک سیگنال پریشانی پس از نگرانی های مسافران در مورد ازدحام بیش از حد ارسال کرد  و با مقامات اندونزیای و استرالیای نجات داده شد.

درکل 175 پناهجویان چک بهداشتی و امنیتی را در جزیره کریسمس می داشته باشند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4