سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

اسکات موریسون، وزیر مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا، در نخستین سالگرد عملیات دریایی دولت فدرال موسوم به Operation Sovereign Borders برخی از اطلاعاتی را که در دوازده ماه اخیر از بیان آن خودداری می کرد، اعلام کرد. 

در بیانیه ای که توسط دفتر آقای موریسون به همین منظور منتشر شده، گفته شده در یک سال اخیر سیصد و هشتاد و سه پناهجو که بر روی دوازده قایق قصد ورود به آب های استرالیا را داشته اند، توسط نیروی دریایی استرالیا به آب های مبدا باز گردانده شده اند. 

بر اساس بیانیه مذکور نخستین قایق حامل پناه جویان در نوزدهم دسامبر سال گذشته و آخرین قایق در بیستم ماه مه یدک کش شده و به آب های مبدا بازگردانده شده اند. 

بر اساس بیانیه مذکور، چهار مورد از عملیات مذکور بواسطه استفاده از قایق های نارنجی رنگ استرالیایی انجام شده است. 

وزیر مهاجرت استرالیا می گوید در فاصله زمانی بین نوزدهم دسامبر سال گذشته و ماه مه سال جاری تنها یک قایق که حامل یکصد و پنجاه و هفت پناه جو بوده توانسته تا خود را به استرالیا برساند. این در حالی است که به گفته آقای موریسون این عدد در مدت مشابه سال پیش از آن دویصد و شصت و هشت پناه جو بوده است.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

دادگاه عالی سری لانکا به مقامات این کشور دستور داده تا همه ی پناهجویان پاکستانی را از این کشور بازگشت بدهد ، دولت سری لانکا می گوید همه ی این پناهجویان بخاطر مشکل اقتصادی در این کشور آمده اند و بار دوش دولت می باشد و نظام این کشور را خراب کرده ، 

طبق گزارش از سازمان ملل متحد 88 پناهجو پاکستانی تا یک اگست سال جاری بازگشت داده شده که انها این کار را نقص قوانین بین المللی خوانده ، سازمان ملل در کوشش دسترسی برای جلوگیری از بازگشت 75 پناهجو دیگر که منتظر بازگشت به کشور شان است دسترسی پیدا کند .


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

حمید خزایی که از چند روز بدینسو به علت سپتی سمی به یکی از بیمارستان برزبن زیر علاج بود امروز بعد از دریافت اجازه از فامیل حمید ماشین که حمید را زنده نگه داشته بود را خاموش کرد و حمید دنیای فانی را وداع گفت ،

وزیر مهاجرت اسکات موریسون در همین حال بعد از فوت وی به خانواده اش ابراز تسلیت گفته و وعده ی همکاری با خانواده حمید داده ، موریسون در همین حال به داکتران اداره اش حکم تحقیقات در مورد چگونگی معالجه ی حمید در کمپ مانوس آی?لند نیز صادر کرده .


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


وزیر مهاجرت آقای اسکات موریسون امروز در گفتگوی با خبرنگاران اعلان نمود آنهایی که بعد از 19 جولای تا 31 دسامبر سال گذشته توسط قایق به آسترالیا آمده اند ویزای موقت ساله داده خواهد شد ، وی گفت این ویزا فقط به کسانی که در آسترالیا زندگی می کنند داده خواهد شد و کسانی که در کمپ های نارو و مانوس که بسر می برند در همان کشور سکونت داده خواهد شد ،

لازم به ذکر است که آقای موریسون قبلا اعلان نموده بود ویزای موقت فقط به کسانی داده خواهد شد که قبل از 19 جولای به آسترالیا آمده است


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پناهجویان بازداشتی در اردوگاه های جزیره کریسمس استرالیا علیه دولت این کشور شکایت کردند. به گفته وکلای این پناهجویان، آنها بنا دارند از دولت استرالیا و وزیر مهاجرت این کشور به خاطر وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی و همین طور بازداشت کودکان غرامت بگیرند.

یک سال بعد از اجرای سیاست های جدید مهاجرتی دولت محافظه کار استرالیا، هزاران پناهجو از ایران، افغانستان، عراق و بعضی کشورهای دیگر همچنان در بازداشتگاههای ساحلی این کشور در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گفته شاهدان عینی عده زیادی از این پناهجویان از بیماریهای روحی و روانی رنج می برند.

جاکوب وارقیس، یکی از وکلای این پناهجویان می‌گوید که وضعیت درمانی در اردوگاههای جزیره کریسمس نامناسب است.

او می گوید: "در حال حاضر، مشکل این است که پناهجوها با کمبود خدمات درمانی تخصصی در این بازداشتگاهها مواجه اند. پزشکان عمومی در بازداشتگاه های جزیره کریسمس مستقر اند، ولی از خدمات تخصصی مثل روانشناسی، دندانپزشکی و حتی بیماریهای پوستی محروم اند و یا به شکل خیلی محدود به این خدمات دسترسی دارند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2      >