سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

انتقال پناهندگان از نائورو به کامبوج:
IOM گفت تعدادی از پناهندها, برای انتقال از نائورو به کامبوج انتخاب شدند!

گزارش محاصره سیدنی به 17 توصیه در آمد, از جمله:
محکم کردن وسخت گیری قوانین مربوط با صدور و لغو ویزا شهروندی !

 

استرالیا , ,کسانیکه جنایت انجام دادند ,ویزاشون را لغو واز استرالیا اخراج کرده ,در عرض سه ماه گذشته بیش از 200 نفر اخراج شد!

دو مرد محلی, که سال گذشته در طی شورش در جزیره مانوس به قتل یک پناهجو جوان ایرانی شدند, قرار در ماه اینده محاکمه بشوند!

 

در حال حاضر، 126 کودک در بازداشتگاهای استرالیاهستند که 116 در نائورو ب سر میبرند



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 نامش رضا آذرخش منفرد بود و 43 سال سن داشت...هنرمند و دانشجویی اخراجی دانشگاههای ایران بود...به ناچار سه سال پیش ترک وطن می کند و خود را به اندونزی می رساند...پلیس اندونزی او را یک سال ونیم در زندان بالی حبس می کند و بعد از ارائه مدارک در UN پذیرفته می شود...بعد از ماه ها انتظار دولت استرالیا او را نمی پذیرد و در پی آن کانادا هم چنین سیاستی را در قبال او می گیرد و رجکت می خورد...!!
.
وامانده و اسیر و دربدر می شود و ناتوان از برگشت به وطن بدلیل مسایل امنیتی...فشارهای روحی و روانی او را از پا می اندازد و در شبِ جمعه ی گذشته در خواب سکته می کند...!! "
.
این تمام زندگی و آوارگی یک جوان هموطن بود...حال کی اهمیت می دهد...؟!! 
او مثل تمام آدمهای ساده و بدبخت, با آرزوهایش تمام کرد...!! جوابِ غُصه ی ناله های پدر و مادر پیرِ رضا که امروز در جاکارتا برای مراسم تدفین او رفته اند را کی می دهد...؟!! مراسمی در غربت, بدون حضور خواهرِ بیمارش که در استرالیا زندگی می کند...!! خواهری که دولت استرالیا اجازه ی سفر و شرکت در مراسمِ رضا را با وجود داشتن حق سفر, از او می گیرد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مدیر وزارتِ مهاجرت ا?سترالیا روز دوشنبه با اعلان خبر دیگری در مجلس سنا گفت که 126 پناهجویان اطفال در بازداشتگاه که 68 طفل آن از کشور (نارو ) برای تداوی به داخل آسترالیا آورده شده بود دوباره به نارو فرستاده می شود تا در آنجا پرونده شان به برسی گرفته شود, وی همچنان گفت 19 طفل دیگر با فامیل شان که پرونده شان برسی شده به زودی در کمیونیتی (جامعه) آزاد خواهد شد همچنان 20 پرونده دیگر نزدیک به برسی کامل می باشد و بقیه آنها از لحاظ امنیتی نیاز به برسی دارد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر 116 پناهجویان اطفال در بازداشتگاه نارو بسر می برند .


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

این افراد همگی به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و گفته می‌شود که از آفریقای غربی هستند.

کارلوتا سامی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، شرایط موجود را " وحشتناک و یک تراژدی بزرگ" خوانده است.

احتمال داده شده که میزان تلفات بالاتر برود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید این دو قایق روز شنبه، ساحل لیبی را ترک کرده بودند.

روز دوشنبه هم حداقل 29 مهاجر پس از آن که قایق آنها در آب غرق شد، جان خود را از دست دادند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

آقای پیتر داتِن وزیر مهاجرت آسترالیا برای گفتگو در رابطه با اسکان پناهجویان در دوره ی " دو " روزه خود با دولت نارو به این کشور سفر کرده که قرار است پناهجویان بعد از مهاجر شدن ویزای پنج ساله را از دولت نارو در یافت خواهد کرد ، در این حال شب چهار شنبه تعدادی از مهاجرین بیرون رستورانت که آقای داتن و مقامات ناروز غذا صرف می کردند تظاهرات را شروع کردند آنها خواستار پذیرش و زندگی در آسترالیا و بسته کردن کمپ های بیرون مرزی شدند . 
آقای داتِن در بیانیه ی اعلان نمود که از ماه مئی سال 2014 تا بحال 512 پناهجو مهاجر شناخته شده که 400 مهاجر آن در جامعه ( کمیونیتی ) نارو آزاد شده ان


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی