سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا


برنامه پیشنهادی تونی ابوت، نخست وزیر منتخب استرالیا، برای پرداخت پول به روستاییان اندونزیایی به ازای دریافت اطلاعات درباره فعالیت قاچاق چیان انسان با مخالفت اندونزی روبرو شده است. 

آقای ابوت در خلال رقابت های انتخاباتی گفته بود دولت او در نظر دارد تا از طریق اجرای یک برنامه 20 میلیون دلاری اشتغال جمعی به "والیان"روستاها و در ازای ارائه اطلاعات مفید درباره فعالیت های قاچاق چیان انسان، "انعام" پرداخت کند. 

و این در حالی است که مقام های اندونزیایی با برنامه پیشنهادی آقای ابوت مخالفت کرده اند.

Marty Natelegawa وزیر امور خارجه اندونزی می گوید سیاست آقای ابوت درباره پدیده قاچاق انسان "مشکلی" است که استرالیا خود باید آن را مدیریت کند. 

از سوی دیگر Julie Bishop وزیر خارجه آتی استرالیا نیز می گوید جناح ائتلافی در هفته های آتی یک سری نشست های رسمی را در خصوص سیاست های مربوط به قایق های حامل پناه جویان با طرف اندونزیایی انجام خواهد داد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


در انتخابات فدرال که امروز در استرالیا انجام شد، جناح ائتلافی استرالیا پیروز شد و در نتیجه رهبر این حزب، آقای تونی ابوت، بعنوان نخست وزیر آینده استرالیا انتخاب شد. 

این جناح توانست با نتیجه ای قاطع حزب کارگر استرالیا به رهبری کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا، را شکست دهد. 

آقای ابوت در نخستین جمله سخنرانی پیروزی خود گفت: "فقط می توانم به شما تایید کنم که دولت استرالیا هم اکنون تغییر پیدا کرده است".

در مراسم سخنرانی پیروزی او جان هاوارد نخست وزیراسبق استرالیا نیز حضور داشت.

نخست وزیر استرالیا گفت در انتخابات امروز مردم استرالیا ثابت کردند که دولت نه تنها به حزب کارگر یا جناح مخالف، بلکه به خود آنها تعلق دارد.

او وعده داد که در سه سال آتی تصدی دولت، مالیات کربن از بین خواهد رفت، ورود قایق های پناه جویان متوقف خواهد شد و جاده های کشور بهبود خواهد یافت.

آقای ابوت سپس به صدها هزار نفری که برای نخستین بار به حزب لیبرال/ ناسیونال رای دادند خاطر نشان کرد که "ما شما را مایوس نخواهیم کرد". 

او همچنین از جولی بیشاپ معاون خود و تنی چند از همکاران خود تشکر کرد.

نخست وزیر استرالیا همچنین از نخست وزیران جناح ائتلافی در سایر ایالت های استرالیا تشکر کرد.

او از مردم استرالیا بدلیل اعطای بالاترین مسئولیت کشور به خویش تشکر کرد. 

آقای ابوت همچنین گفت: "زمان رقابت های انتخاباتی تمام شده و اکنون من تمام تلاش خود را معطوف خدمت به کشور خواهم کرد".


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی



یک مقام ارشد نیروی ضد قاچاق اندونزی میگوید هنوز خیلی زود است که بگویم ایا تجارت قاچاقچیان تا چه حدی توسط سیاست پناهجویی دولت تحت تاثیر قرار گرفته است.

درهمین حال
 تونی برک وزیر مهاجرت استرالیا بر این باور است که معامله ارسال پناهجویان به گینه نو بالای تجارت قاچاقچیان تاثیر گذاشته است.

وی دیروز گفت 1،585 پناهجو با قایق در ماه اگست رسیده است درحالیکه در ماه جولای زمانیکه استرالیا سیاست جدید خود را در مورد پناهجویان اعلام داشت 4،236 تن بوده است.

اما جنرال هیری-پریستو مدیر جرایم عمومی اندونزی می گوید بر اساس امار بازداشت پلیس در ماه گذشته فعالیت قاچاقچیان انسان تا 30 درصد نسبت به ماه جولای کاهش یافته است.

جنرال پریستو علاوه کرده که نیروی ضد قاچاق اندونزی در ماه اگست 5 تن قاچاقچیان انسان را دستگیر کرده درحالیکه در ماه جولای یک نفر را هم دستگیر نکرده است.وی همچنان گفته که هنوز بسیار زود است که بگویم این تجارت قاچاقچیان ضربه دائمی خورد باشد.

قابل ذکر است که در ماه اگست شاهد پایان ماه مبارک رمضان و همچنان جشنواره عید بودیم زمانیکه سفر با قایق بسوی استرالیا بطور سنتی کاهش یافت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

س از مداخله شگفت آور تنی چند از مقام های ارشد دولتی در استرالیا، اکنون دولت کارگر می گوید در خصوص اعلام حفره ای ده میلیارد دلاری در تخصیص هزینه جناح ائتلافی دروغ نگفته است

گفتنی است در هفته جاری کوین راد نخست وزیر استرالیا ادعا کرد که خطایی فاحش را در نحوه محاسبه تخصیص هزینه جناح ائتلافی یافته. آنچه که آقای راد از آن با عنوان یک تقلب ده میلیارد دلاری در تخصیص هزینه سیاست گذاری های جناح ائتلافی نام برد. آقای راد با به چالش گیری این هزینه ها گفته است صرفه جویی های مشخص شده در هزینه های اعلام شده عمدا اغراق آمیز اعلام شده اند

نخست وزیر استرالیا همچنین اسنادی را که ادعا می کرد اسناد هزینه بندی خزانه داری، دارایی، ودفتر بودجه پارلمانی است منتشر کرد

اما سپس رئسای هر سه دپارتمان، بیانیه هایی را منتشر کردند که در آن اشاره شده بود که آنها در هیچ مقطعی هزینه های مربوط به سیاست جاح ائتلافی را مورد ارزیابی قرار نداده ان


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

طی یک سری از حملات در سراسر کشور توسط پلیس فدرال استرالیا چند تن افراد مظنون به جرم دخالت در قاچاق انسان در استرالیا و خارج از کشور دستگیر شد.

استیو-لنکستر معاون کمشنر دریک کنفرانس خبری این صبح گفت: پنچ مرد بازداشت شده از افغانستان، پاکستان و ایران میباشد، که در جریان عملیات در طول سپیده دم در سراسر ویکتوریا، استرالیا جنوبی، استرالیای غربی و نیوساوت پس 12 ماه عملیات شامل بیش از 100 افسر و مدیر عملیات ملی پلیس فدرال بازداشت شده است


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2      >