سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

برنامه دولت استرالیا مبنی بر فرستادن پناه‌جویان به مالزی تاکنون روشن نشده است.

دولت استرالیا به دلیل نگرفتن رأی کافی در مجلس برای تصویب قانون بررسی پرونده‌های پناه‌جویان درخارج از مرزهای این کشور این موضوع را به جلسه‌های بعدی موکول کرده است.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/10/16/7654


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

طرح دولت استرالیا برای ارسال پناهجویان نو وارد با قایق به استرالیا و واپس به مالیزیا هنوز نامعلوم است پس از بحث در مورد اجازه قانونی پردازش دریایی امروز صبح با تاخیر افتاد چرا که دولت در شوری رای بورد نداشت.

قرار دولت بود که قانون را امروز برای بحث به شوری معرفی کند. پس از آن مشخص شد که آنها رای را می بازند بعداً یک جلسه اضطراری هیئت دولت را برگزار کردند و رایگیری را به تاریخ بعدی به تعویق انداختند.

سیاستمدار آقای کروک با رای تصمیم گیری، شب گذشته گفت که او این تغییرات را پشتیبانی نمی کند. او گفت که قانون جدید می تواند پناهجویان را از تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق را متوقف کند، اما او در مورد پناهجویان نگران بوده، مخصوصاً کودکان که چگونه در مالیزیا درمان خواهند شد.

مالیزیا کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد را امضاء نکرده است.

اما آقای کروک گفت که او پیشنهاد تغییرات قانون را از سوی اپوزیسیون حمایت می کند چون این پردازش دریایی در کشورهایی که کنوانسیون پناهندگان را امضا کرده اند اجازه می دهد -- مانند نائرو.

نائرو کنوانسیون پناهندگان را به تازگی امضاء کرده است و اپوزیسیون میخواهد پناهجویان نو وارد با قایق را به آنجا ارسال کند به عوض مالیزیا.

اپوزیسیون می گوید که مرکز پردازش دریایی در نائرو به حفاظت از مرزهای استرالیا و پیشگیری از قاچاق افراد موفق می باشد.

سیستمی، که معمولاً به نام راه حل اقیانوس آرام یاد می شود و از سوی اپوزیسیون بین سال های 2001 و 2007 عملی شده است. رهبر اپوزیسیون می گوید که نائرو "راه حل ثابت شده برای پردازش دور از ساحل است".

تقریبا تمام سیاستمداران استرالیا در حال حاضر پشتیبانی از پردازش دریایی را میکنند و این نشان می دهد که دولت و اپوزیسیون تنها نیاز به توافق رسیدن که به کدام کشور پناهجویان نو وارد با قایق را بفرستاند دارند.

دولت امروز صبح گفت که آنان "متعهد باقی می مانند" که به معاهده مبادله پناهجویان با مالیزیا ایستاده اند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

این هفته رهبران استرالیا و پاپوآ نو گینه به ادامه بحث خود به بازگشایی بازداشتگاه جزیره مینوس دیدارخواهند کرد.

در ماه اگست، برای پناهجویانی که سعی می کنند به استرالیا با قایق بدون ویزای معتبر بیایند استرالیا توافق نامه ای با پاپوآ نو گینه به بازگشایی بازداشتگاه جزیره مینوس نمود. این طرح پس از تصمیم دادگاه عالی استرالیا که طرح دولت گلارد به پردازش پناهجویان در مالیزیا را غیرقانونی قرار داد که به تعویق افتاد. دولت امیدوار به از سرگیری برنامه های پردازش دور از ساحل هایش هست پس از رای پارلمان استرالیا روز پنجشنبه بر روی تغییرات قوانین مهاجرت به طوری که پناهجویان را بتوان به مالزیا بفرستند.

نماینده پاپوآ نو گینه در استرالیا گفت: که دولت وی "آماده و حاضر به همکاری با استرالیا بر روی هر راه حل از طریق مرکز پردازش مینوس است ".

عفو بین الملل و سایر گروه های پناهندگان برنامه برای فرستادن پناهجویان به جزیره مینوس را مورد انتقاد قرار دادند وگفتند که ارسال آنها به پاپوآ نو گینه هیچ تفاوتی به ارسال آنها به نائورو ندارد.

یکی دیگر از سازمان های مشهوراسترالیا شرایط جزیره مینوس را محکوم کرد. مدیر اجرایی شورای استرالیا برای توسعه بین المللی اظهار داشت که "شواهد بسیاری است" که افراد بازداشت شده در نائورو و در جزیره مینوس" رنج می برند و از آسیب ذهنی با صدمه به خود و تلاش خودکشی که یک اتفاق معمولی‌ است، و نبودنه مشاوران آموزشی و کارمندان قادر به کنار برآمدن". وی همچنین گفت که بسیاری از این پناهجویان برای تروما و مسائل مربوط به بهداشت روانی پس از بازداشت آنها هنوز هم در حال درمان هستند.

یک وکیل استرالیایی که در جزیره مینوس در سال 2008 کار می کرد گفت که شرایط در بازداشتگاه جزیره مینوس بسیار گرم، مرطوب و تنگ شده بود. او گفت که "این امر می تواند بسیار دشوار" برای پناهجویان که در این مرکزهستند باشد.

"در طول سفر من در اطراف آن برای من گفتند که مردم برای کوشش خودکشی خود را در جعبه های برق پرتاب کردند، تلاش کشتن خود با برق، به واضح‌ در حالت حمله‌ عصبی‌ و یا ناامیدی بوده، باید بگویم. [...] بنابراین واضح‌ است که این افراد کاملاً به حد و اندازه کافی که داشتند و آماده نبودند تا در آنجا ادامه بدهند. به گونه‌ داستان های آنان که من شنیده ام، شنیدنیها، دوباره تنها از مردم محلی که ناظراین چیزهایی هستند آنها می گویند" او ادامه داد.

در همین حال، آرجانس سازمان ملل متحد برای پناهندگان، به پارلمان گفت که فرستادن پناهجویان به مالیزیا برای آنان بهتر است از آنچه که در استرالیا بازداشت شوند. ریچارد توویل، نماینده کمیساریهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد منطقه ای گفته است که شرایط در توافق بین استرالیا و مالیزیا به این معناست که یک پناهجو برخورد بهتری درآنجا خواهد داشت از آنانی که در بازداشت استرالیا بسر می برند. سیاست بازداشت اجباری پناهجویان استرالیا اجازه نمی دهد که پناهجویان کار کنند یا در جامعه زندگی کنند، چنانچه مالزیا اجازه می دهد.

حمایت کمیساریهای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای توافق با مالیزیا بسیار مهم است، پیش از رای گیری پارلمانی روز پنجشنبه که معاهده مالیزیا قانونی شود. نخست وزیر استرالیا رای در تغییرات قانون در مجلس برای 80 سال هیچ از دست نداده است.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

گزارشات اخیراً نشان میدهد که شرایط برای پناهجویان در بازداشتگا ها در سراسر استرالیا بدتر شده است.

استرالیا سیاست بازداشت اجباری دارد، که نظر به لزوم دید دولت به همه مردم که پس از رسیدن در کشور بدون اسناد معتبراسترالیا در مراکز دور بازداشت می شوند. تا وقتی که برنامه های کاربردی خود را برای پناهندگی ارزیابی کنند.

وزارت مهاجرت استرالیا گزارش می دهد که 3289 نفر مهاجر در بازداشتگاه ها از ماه جولای 2011 وجود دارند. بیش از یک سوم از مردمی که در مراکز بازداشت شده اند بیش از یک سال در انتظار مانده اند به آمید اینکه آیا آنان می توانند در استرالیا باقی بمانند یا نه؟

بین سالهای 2008 و ماه جون 2011 ، به تعداد 1273 گزارش ها از ضرب و شتم، آسیب به اموال و یا رفتار پرخاشگرانه و سوء استفاده در مراکز بازداشت وجود داشت.و به تعداد 596 مورد دیگر اتهامات از ضرب و شتم مو جود هست در حالی که پلیس از حوادث به تعداد 242 بار اطلاع داده شده است.

انجمن پزشکی استرالیا در گزارشی به پارلمان استرالیا گفت: که بیمارستان ها گزارش تعداد زیادی از بزرگسالان با مشکلات تکلیف روانی، صدمه زدن خود به قصد و نیاز به درمان پزشکی بودند. انجمن گفت: که آنان در مورد بهداشت روانی بازداشت شدگان نگران هست.

در همین حال، کمیسار حقوق بشر در استرالیا گزارش بر آسیب تکلیف روانی از بازداشت نامحدود در بازداشتگاه مرکز (کرتن) کرده است.

کمیساری ها ابراز نگرانی در مورد تعداد بالایی به خود آسیب رسانی ها نسبت شرایط بد و فقدان خدمات کرده اند.

"بازداشت نامحدود، به خصوص در یک مکان دور، بسیار مخرب است به بهداشت روانی [پناهجویان]. آنانی که به ما در مورد بی خوابی، در مورد احساسات متمایل به [قصد] خودکشی صحبت کرده اند، ما می دانیم که تعداد نگران کننده ای از حوادث خودآزاری وجود دارد، که از جمله یک مرد خود را از طریق پنجره شیشه ای به بیرون انداخت".

الکساندر دیناتی،37 ساله، پناهجوی ایرانی ایکه در بازداشت به مدت سه ماه پس از فرار از ایران برای جلوگیری از آزار و اذیت های مذهبی بوده است. او می گوید که سایر بازداشت شدگان هرهفته توسط بریدن‌، سوزاندن ویا تلاش برای خودکشی می کنند به خاطر یکه آنان نمی دانند که به ادعای پناهندگی شان چه اجرااتی جریان دارد.

"تقریبا هر هفته ما یکی از وضعیت های شبیه به این می داشته باشیم، من مطمئن هستم که مردم استرالیا این کارها را نمی دانند. "

او می گوید که فشار در این تاسیسات بسیار بالا است. "بهداشت روانی بازداشت شدگان واقعاً بد است، آنان بسیارافسرده هستند،" او گفت.

او از تظاهرات توده هشدارداد، اگر اوضاع حل و فصل نشود. "بزرگترین تظاهرات در تاریخ (کرتن) به زودی اتفاق می افتد، اگر مهاجرت و سیرکو کاری نکنند، من می توانم این را تضمین کنم".
آقای دیناتی همچنین می گوید که بعد از اینکه او به رسانه ها در مورد مشکلات صحبت کرد او با خشونت توسط کارمندان بازداشتگاه تهدید گردیده. آقای دیناتی گفت: او را به یک نشست خصوصی با یک عضو هیات ارشد از بازداشتگاه بردند. او گفت: عضو هیات عصبانی شده و او را پس از اینکه او رد کرد که با رسانه ها صحبت را متوقف نمیکند تهدید کردند.

همچنین گزارش ها حاکیست که بازداشت شدگان و کارمندان در مرکز بازداشت ویلاود در سیدنی حداقل یک بار در هفته برخورد می کنند. دولت استرالیا می گوید که پلیس به مرکز حداقل هر دو هفته خواسته می شود.

ویلاود دارای حدود 349 پناهجویان است. بین سالهای 2008 و جون امسال 45 حوادث شامل صدمات به بازداشت شدگان بوده و پلیس87 بار خواسته شده است. آمار نیز به تعداد 22 صدمات به کارکنان را نشان می دهد.

در همین حال پناهجویان در بازداشتگاه داروین هشدار داده اند که آنان تظاهرات خود را رشد می دهند مگر این که خواسته های شان درمدت چند روز بر آورده شود.

"آنان پیشنهاد قطعی‌ به بخش مهاجرت داده اند که درمدت چند روز امور را جور کنند، و یا تظاهرات رشد خواهد کرد. پناهجویان دسترسی به ابزار و اقلام ساخت و ساز دارند،" اقدام ائتلاف پناهندگان گفت.

بازداشت شدگان می خواهند بدانند که چه وقت آنان اجازه اقامت در استرالیا را می داشته باشند ویا نه؟

همچنین گزارش شده که نگهبانان مرکز بازداشت مهاجرت در سراسر استرالیا نگران هستند که بازداشت شدگان می توانند آنان را به گروگانی بگیرند یا جمعاً صحنه ای اقدام به خودکشی کنند به عنوانی که پناهجویان بطورزیاد در مورد گرفتاری های شان نا امید هستند.

صوت متحده، اتحادیه کارکنان شاغل در مراکز بازداشت، گفت: شایعات در گردش است که بازداشت شدگان طرح به گروگان گرفتن نگهبانان دارند تا تظاهرات برای مدت گرفتن تصمیم در مورد ادعای پناهندگی شان بکنند.

"یکی دیگر از شایعه از (اردوگاه داروین) صدور شده، این است که بازداشت شدگان تهدید به صحنه اعدام‌ جمعی کنند در زمانی که آنان به خوبی بدانند که در این مرکز کارمندان کمتر خواهد بود و قادر به مقابله با حوادث متعدد نمی شوند،" اتحادیه گفت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

قامات مهاجرت استرالیا می‌گویند آمار پناه‌جویان ایرانی که به‌شکل غیر قانونی با قایق به استرالیا می‌آیند افزایش یافته است.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/10/04/7383


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4      >