سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

بسیاری از مردم وطن خود را ترک کرده به کشورهای بیگانه برای اشتغال، زندگی بهتر، امنیت و حفاظت، و یا آموزش و پرورش میروند. مردم از خاطر مشکلات خانه خود فرار و مهاجرت میکنند اما همیشه مشکلات جدیدی است که به مقابله آنها با زمانی که آنها را به یک کشور جدید میرسند هست. چی مهاجرت قانونی یا غیرقانونی باشد، این مهاجرین و پناهندگان اغلب مشکل در ادغام و تبدیل شدن به بخشی از جامعه در کشور مقصد میشوند.

 بر اساس مطالعات اخیر، مشکلات عمومی که مهاجران و پناهندگان جدیدی میداشته باشند:

 .1گفتگوکردن زیرا که آنها ناقص مهارت های لسان می باشند.

 .2دشواری در پیدا کردن یک شغل و مسکن مناسب.

 .3داشتن اعتبار نامه های‌ خارجی / مدارک تحصیلی را به رسمیت تصدیق‌ کردن‌. و

 .4ساختمان یک شبکه اجتماعی به دلیل تفاوت های فرهنگی.

بسیاری از مردم مهاجرت به دلایل مشکلات اقتصادی میکنند، به این باور که برای انها در یک کشور خارجی کار وجود دارد. اما پیدا کردن یک شغل در یک کشور بیگانه آسان نیست. از نتایج مطالعات که در استرالیا صورت گرفته دریافتن که بسیاری از پناهندگان در کارها به مبالغ پایین موظف می شوند. به دلیل تبعیض و موانع مشارکت: مانند نداشتن تجربه کاری محلی و مدارک تحصیلی ایکه از کشورهای فقیرتر در دولت های خارجی به رسمیت شناخته نمی شود. این مطالعه گفت که مشکلات هایی که انها مواجه شدند آنقدر بد بود، که بسیاری آن را "بسیار دشوار برای رفتن با زندگی همه روزه" میدانستند.

همچنین، در حالی که برخی از مهاجران به خوش شانسی یک شغل به دست می آورند که درآمد بیشتری نسبت به درآمد کشور خودشان می داشته باشند، انان مجبور به مصرف بیشتری برای زندگی کردن دارند. در سال 2006، نیمی از پناهندگان در استرالیا کمتر از 250 دالر در هر هفته به دست آورد اند. این شاید پول بسیار معلوم شود اما هزینه زندگی در استرالیا خیلی بالا است. در سال 2010 سیدنی به عنوان بیست چهارمین گران ترین کشورها در جهان درجه بندی شده بود. قیمت نان در استرالیا 2.50 دالر هست که 2746 تومان یا 120 افغانی میشود. بره کیلو 16 دالر هست که 17579 تومان یا 760 افغانی میشود. به این حال ملاحظه‌ نکردن هزینه های دیگر مهم زندگی. اداره آمار استرالیا، در سال 2010 متوجه شد که هزینه های مسکن به طور متوسط 223 دالر در هر هفته هست که 245010 تومان یا 10592 افغانی میشود.

بریتانیا یکی دیگر از مقصد های محبوب برای پناهندگان و مهاجران است، در هر سال جاذب هزاران نفر از مردم است. وزارت پناهندگان کشور بریتانیا در مورد تجارب ادغام انان در اجتماع، با پناهجویان مصاحبه کرد.

یکی از جمله پناهندگان گفت: "من فکر می کنم اولین مشکل، مشکل زبان هست. من تا به حال از کسی که زبان انگلیسی و زبان مرا می داند کمک نشده ام. حتی در مغازه ها -- زمانی که پول‌ خرده را در مغازه ها نمی دهند. برای ما توضیح آن دشوار میباشد ".

پناهندگان نیز در باره طرز برخورد غیر دوستانه و نژاد پرستانه در جامعه نگران هستند.

 "شما احساس می کنید که مقیم‌ شدید اما آنان می گویند که شما خارجی ها .... دوباره به خانه های تان بروید، آنها سلام نمی گویند نه گرم،نه دوستانه ".

 "[آنان] مرا با یک توپ زدند ... مرا به نام های ناشایسته صدا زدند، شما می دانید و شما در مورد بچه های ده ساله که رو به کاهش هستند صحبت می کنید. مرا به نام های ناشایسته صدا زدند، به من گفتند که " به کشور خود بازگرد!" لعن و صحبت خنده دار کردند و ... شما نمی دانید چه باید بکنید."

برای دوری از مشکلات و حفظ امن، پناهندگان گاهی خود را از جامعه بریتانیا جدا میکنند.

 "من تا کنون هیچ گونه تلاش نکردم تا با همسایه ها صحبت کنم و یا هیچ چیزی در این مورد انجام بدهم به دلیل این که من مشکلات را نمی خواهم ... جایی که قبل از اینجا من زندگی می کردم، یاد گرفتم که به خودم باشم چرا که این طور دور از مشکلات می باشم".

 دامنه وسیع درعوامل در پشتیبانی و تضعیف پروسه ادغام هست. این خدمات عبارتند از عوامل اجتماعی از جمله ویژگی های پناهندگان (توانایی صحبت به زبان خارجی) و ویژگی های جامعه (به عنوان سطحی از نژادپرستی و تبعیض نسبت به بیگانگان). عوامل اقتصادی مانند اشتغال وعاید نیز در توانایی یک پناهنده به یکپارچه سازی تاثیر می گذارد. مردم فکر می کنند که زندگی در کشورهای خارجی باید بهتر و راحت تر از زندگی در خانه های شان است، اما زندگی در هر نقطه ای از جهان آسان نیست.



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

نخست وزیر استرالیا سیاست جدید مهاجرت این کشور را اعلام کرده و گفته است با ایجاد تغییرات در قانون مهاجرت این کشور می‌خواهد قرار داد فرستادن پناه‌جویان به کشور مالزی را ادامه بدهد.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/125589


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

جولیا گیلارد، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد، حکومت قانون مهاجرت این کشور را تغییر خواهد داد و پس از آن می‌تواند طرح فرستادن پناه‌جویان به مالزی را عملی سازد.

فایل صوتی را در اینجا بشنوید : http://www.radiozamaneh.com/node/6905


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

نجیب‌الله امیری - دولت استرالیا قرارداد تازه‌ای با دولت مالزی امضا کرده استمبنی بر این که پناهجویانی را که به شکل غیر قانونی وارد آن کشورمی‌شوند به مالزی برگرداند.
فایل صوتی را در اینجا بشنوید : http://radiozamaneh.com/node/6692


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

نخست وزیر خانم جولیا گیلارد و وزیر مهاجرت کریس بوئن اعلام کرد که دولت قانون مهاجرت را پس از تصمیم دادگاه عالی که معهده مالزیا و فرم های دیگر پردازش دریایی را در شک می اندازد تغییر میدهند.

 خانم گیلارد گفت: اصلاحات به سادگی بازگرداندن درک قانون مهاجرت است که قبل از تصمیم دادگاه عالی وجود داشت. پردازش پناهجویان در کشورهای دیگر اجازه داده میشود و دولت قادر به تصمیم گرفتن که آنها کجا باید فرستاده شوند میشود.

خانم گیلارد می گوید که دولت مصمم برای ادامه و پیاده سازی معهده مالزیا است.

بر اساس معهده مالزیا استرالیا 800 پناهجویان که با قایق وارد می شوند به مالزیا ارسال می کندو در مبادله 4000 پناهنده پردازش شده و به رسمیت شناخته شده را میگیرد.

توصیه دولت باقی مانده که معهده مالزیا یک پیام قوی به قاچاقچیان مردم ارسال میکند و از پناهجویان که سفر دریایی خطرناک با قایق میکنند جلوگیری میکند.

 "به همین دلیل است که مالزیا، زمانی که ما آن را اعلام کردیم، بهترین گزینه برای شکستن مدل کسب و کار قاچاقچیان مردم بود و بهترین گزینه باقی می ماند"، خانم گیلارد می گوید.

دولت نیز از این تغییرات برای ارسال پناهجویان به پاپوا نیوگینه استفاده میکند.

دولت اصرار دارد سیاست جدید، تعهدات استرالیا تحت کنوانسیون سازمان ملل را تکمیل ‌میکند.

تغییرات پیشنهادی به پارلمان استرالیا در هفته آینده برای تصویب می رود.

 استرالیا در حال حاضر تمام پناهجویان ورود با قایق را بازداشت میکند، با جمله چند صد نفرکه در یک مرکز جزیره کریسمس که شورش در ماه های اخیر دیده هستند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2   3      >