سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

در تعداد افرادی که متقاضی پناهندگی در استرالیا هستند حدود 20 فیصد در نیمه اول سال 2011 کمی افتاده.

آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که کمتر از 5000 نفر در استرالیا در نیمه اول سال 2011 تقاضای پناهندگی کرده اند. این 19 فیصدی کمتر از یک سال پیش بود. کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفتند که این در "تضاد" به دیگر کشورهای غربی، که تا به حال به طور متوسط 17 فیصد در تعداد افرادی که تقاضای پناهندگی کردند افزایش یافته.

آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که کمی افتادن به دلیل سعی کمتر مردم که با قایق به استرالیا وارد میشوند است. نماینده کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در استرالیا گفت: " نقص در تعداد کلی تقاضاها در استرالیا تقریباً 50 فیصد کمی افتاده که  تا حد زیادی در تعداد پناهجویان واردین با قایق در نیمه اول امسال میباشد."

دولت استرالیا گفت که نقص در تعداد واردین با قایق می تواند با توجه از تعداد عواملی باشد، که از جمله سیاست های استرالیا در نیمه اول سال 2011 است.

سخنگوی وزیر امور مهاجرین گفت که این کمی افتادن می تواند نتیجه "اعلان دولت از طرح مالیزیا، همکاری زیادی از طریق پردازش دسته ای بالی ... و همچنین تصادف قایق غم انگیز در جزیره کریسمس در ماه دسامبر سال گذشته باشد. "

مخالفین گفتند: نقص در تعدادی افراد واردین با قایق " در سطح فوق العاده بالا آمده است."

در همین حال اولین قایق در استرالیا بعد از این که دولت طرح مالیزیا را در توقف قرار داد، رسیده است. به تعداد 51 نفر درقایق وجود داشته، که عمدتاً از ایران و عراق هستند. قایق از طریق مسولین گمرک استرالیا متوقف شد که آنان غذا و تدارکات خود را به اخر رسانده بودند.

پناهجویان برای پردازش به جزیره کریسمس در حال برده شدن استند. نخست وزیر گفت که پناهجویان در بازداشتگاه جزیره کریسمس برای چک سلامتی، امنیت و تایید هویت نگاهداری میشوند.

مردم در تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق بدون ویزا استند و در نظر گرفته می شود که آمدن به استرالیا غیر قانونی می باشد.

در سال 2011، به تعداد 13750 جاهای خالی در برنامه های دخول بشردوستانه به استرالیا وجود داشت. 6000 جا برای پناهندگان که توسط آرجانس پناهندگان سازمان ملل متحد که در خارج استرالیا شناسایی میشوند باز بوده. 7750 مکان برای افرادی اعضای خانواده مردم که در حال حاضر در استرالیا هستند و افرادی که به استرالیا می آیند و پس پناهندگی میپردازند فراهم است.

بررسی های اخیر از مردم استرالیا بر داشت کرد که اکثریت مردم حمایت از برنامه های بشردوستانه می کنند اما از افرادی که تلاش رسیدن به استرالیا را با قایق می کنند پشتیبانی نمی کنند. یک بررسی دیگر نشان میدهد که اکثر استرالیاییها حمایت افراد واردین با قایق را به قرار مراکز بازداشتی می کنند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی