سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

اسکات ماریسن وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد که از کشور اندونزی,دیگر پناهنده نخواهد گرفت...!!!
.
او دیروز در یک گفتگوی رادیویی به بهانه ی حمایت از اندونزی و جلوگیری از" هجوم پناهجویان " به آن کشور اعلام کردند :
از تاریخ " یکم جولای 2014 " به بعد, کسانی که در یو ان - UN - ثبت نام کرده اند, هر گز کشور استرالیا, آنها را نخواهد پذیرفت...!
.
جناب وزیر با اشاره به کسانی که نتوانسته اند با قایق به استرالیا بیایند و خود را به UN معرفی کرده اند تا بدین طریق, خود را به استرالیا برسانند, افزود : این تصمیم یک نوع مبارزه با قاچاقبران خواهد بود...!!
.
باید دید عکس العمل سازمانها و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این مورد چه خواهد بود...


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

رفتار دولت استرالیا با پناهجویان و مردمان بومی خود بار دیگر زیر ذره بین قرار گرفته است. این موضوع در حالی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته که یک کمیته سازمان ملل متحد که در خصوص شکنجه فعالیت می کند، بتازگی تعدادی از مدارک و ادعاهای ارسالی از طرف برخی از گروه های فعال در زمینه حقوق بشر در استرالیا را مورد بررسی قرار داده است

و این در حالی است که سازمان بین المللی عفو بین الملل در شمار گروه هایی است که بر این باور است که اعمال و رفتار استرالیا با پناه جویان و مردمان بومی استرالیایی در واقع ناقض کنوانسیون سازمان ملل متحد در زمینه شکنجه است

 

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/persian-farsi/highlight/page/id/372713/t/Australia-accused-of-breaching-Torture-Convention/


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

کلایو پالمر, رهبر حزب پاپ یونایتید که " معامله "حزب متبوعش با اسکات ماریسن, سبب ارائه ی لایحه ی جدید ایمیگریشن به مجلس سنا در اواخر ماه سپتامبر گردید, امروز در مصاحبه ای با روزنامه ی گاردین استرالیا, ضمن ابراز نارضایتی از لایحه ی جدید, گفت که این لایحه فراتر از توافق قبلی می باشد...!!
.
ایشان افزودند : این لایحه دارای قوانین, جزئیات و توضیحات فراوانی است که اصل " تعریف پناهندگی " را تغییر و زیر سوال برده که ما را نگران کرده است. ما در حال مطالعه ی آن هستیم و مذاکرات همچنان ادامه دارد. در پایان باید دید که آیا می توان از آن حمایت کرد یا خیر...!!
.
این اولین اظهار نظر کلایو پالمر بعد از ارائه لایحه ی جدید می باشد که نشان از نارضایتی او از آن می باشد. این اظهار نظر می تواند یک خبر خوب باشد که احتمال چانه زنی در تصحیح این لایحه بسود پناهجویان را افزایش می دهد. 
.
حتی در صورت حمایت حزب پاپ یونایتید از این لایحه, اسکات ماریسن نیاز به سه رای سناتورهای مستقل دیگر دارد تا بتواند آن را در مجلس به تصویب برساند.

باید تا پایان سال جاری میلادی منتظر ماند که نتیجه ی این لایجه ی بحث برانگیز و ضد پناهجویی به چه سرنوشتی منتهی خواهد شد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

در پی ضرب و شتم چهار کودکِ بین 15 تا 17 سالهِ پناهجو, توسط گروهی از مردمِ مستِ محلی نارو در روز یکشنبه, اسکات ماریسن, در یک اظهار نظر عجیب و خارج از قواعد دیپلماتیک, مسولیت این نوع رفتارها را بر گردنِ دولت نارو انداخته و اعلام کرد که دولت استرالیا هیچگونه مسولیتی در قبالِ امنیت, اسکان, رفاه و حملاتِ فیزیکی مردمِ محلی نخواهد داشت...!!
.
اظهاراتِ خارج از منطق و غیر مسئولانهِ جناب وزیر, با واکنشِ تند سخنگوی حزب سبز -سارا هانسن یانگ- روبرو گردید :
"میزان توهین آزار و خشم مردم محلی نسبت به پناهجویان غیر قابل تحمل است. در داخل و خارج کمپها هیچگونه امنیتی برای کودکان وجود ندارد و دولت ابوت عمدا آنها را در معرض خطر قرار می دهد. ما از افزایش این خشونتها بشدت نگران هستیم...! "
.
در همین حال امروز, دولت استرالیا به زور, دومین پناهجوی افغانستانی را به کشورش دیپورت کرد...!!
دولت معتقد است که او می تواند با خیال راحت در کابل زندگی کند...!!
.
پیشتر از این, دولت استرالیا -زین الله ناصری- پناهجوی 29 ساله ی هزاره را در ماه دسامبر امسال, به جاغوری دیپورت کرد که سه هفته پس از اخراج ایشان, در جاده جاغوری, توسط طالبان به اتهامِ کافر و جاسوسی برای بیگانگان, ربوده شده که از سرنوشت او تاکنون هیچگونه خبری در دسترس نیست...!


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

سلام دوستان عزیزم من و خانواده ام در نارو زندگی می کنیم 23 جولای 2013 کریسمس رسیدیم و 11 جانویه وارد نارو شده ایم من یک فرد شاد و ورزشکار بودم اما الان از من بجز یک آدم مریض و افسرده و دارای کلکسیون درد چیزی نماده اند
بله من تا پریشب در اعتصاب بودیم ولی الان دو شب است که اعتصاب تعطیل شده به خاطر علتهای زیادی از جمله رییس کمپ عده ای را جزه سران این اعتراض می دانسته و آنها را تهدید کرده که باید خسارت این نوشته هایی را که با پلاستیک چادر ها (چون ما هیچ چیزی نداشته که به صورت پوستر بتوانیم روی آن شعار بنویسیم) استفاده کرده اید و هزینه های دیگر گرچه اعتراض ما مسالمت آمیز بوده و هیچ حرکتی خاصی انجام نداده ایم دیگر بهانه ای نداشته این را گفته البته تعداد افرادی که هر شب می آمدن کمتر شده بود و سارا هانسون هم قولهایی داده است که من دارم تلاش خودم را می کنم فقط مسالمت آمیز اعتصاب کنید گرچه ما چندین خودکشی و چندین لب دوزی و غیره داشته ایم ولی هنوز هیچی نشده و کمپ در حالت دپرس بسر می برند و همه اش می شنوند که افراد توی کریسمس دارند می روند توی شهرهای استرالیا به عناوین مریضی و غیره و فکر کنم بزودی زود یک انفجار خیلی خیلی بزرگ در کمپ ما رخ دهد که از انفجار سال 2012 بدتر و وحشتناکتر باشد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی