سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

طرح استقرار مجدد پناهندگان استرالی از جزیرة نائورو به کامبوج به نظر میرسد به پایان رسیده.
4 پناهنده که عبارت از یک زن و شوهر ایرانی و مرد دیگر ایرانی و یک مرد از برمه میباشند, از نائورو به پایتخت کامبوج منتقل گردیدند.
کامبوج گفته ما هیچ برنامه ای برای وارد کردن پناهندگانی بیشتر از نائورو به کامبوج نداریم ,و گفته هر چه پناهندگان در یافتی کمتر باشند بهتر است. اما وزیر خارجه استرالیا جولی بیشاب نقض این معامله را تکذیب کرد, و به خبر نگاران در سیدنی گفته: شما بر یک بیانیه ادعا شده از طرف یکی از مقامات تکیه کرده اید.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مردی افغانی که تصور میرود قصد جان خویش را نموده بود, بعد از یک هفته اقامت در بیمارستان,به مرکز بازداشت غرب استرالیا بر گردانده شد. پناهجوی دیگری در مرکز بازداشتگاه ویکهام ,صبح روز یکشنبه قصد خودکشی داشته . مرد افغان که نامش علی جعفری بوده روز 21 اوگست در مرکز بازداشتگاه یونگا هیل, گلوی خود را بریده.
سخنگویی گفته, این مرد روز 28 اوگست به مرکز یونگا هیل برگردانده شد.
مسؤلین نمیخواهند اطلاعات دیگری بدهند, چون گفته اند بحث در مورد شرایط پزشکی افراد مناسب نیست.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

طرفداران پناهندگان, اداره مهاجرت را به سعی در ارعاب پناهجویان ,متهم نموده اند.بعد از آنکه مردی ایرانی را به یک واحد بازداشتگاه امنیتی بالا در جزیره مانوس منتقل نمودند. سخن گوی ائتلاف پناهندگان , ایان رینتول گفته: مرد 27 ساله بعد از ظهر پنجشنبه از بازداشتگاه توسط 5 افسر پلیس پاپو گینه نو به مانوس اخراج گردید. او معتقد است که اداره مهاجرت استرالیا سعی بر ارعاب پناهجویانی دارد, که درخواست پناهندگیشان رد به بازگشت به کشورشان شده.

خبر رسیده که پابو گینه نو پناهجوی 27 ساله را به زور به ایران بازگرداند و این در حالی انجام شد که پرونده او برای متوقف کردن بازگشتش در دادگاه در جریان بود.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پناهجوی 23 ساله که ادعا نموده در نائورو مورد تجاوز قرار گرفته برای درمان پزشکی به استرالیا منقل شد.
زن ایرانی با امبولانس هوائی برای مراقبتهای پزشکی بعد از مشاوره ای که با خدمات بهداشت و پزشکی بین المللی دریافت شده بود به استرالیا منتقل شد.
مقامات نائورو در حال بررسی ادعای زن میباشند که گفته وقتی که از بازدید دوستانش در روز تعطیلش به مرکز برمیگشته در جاده اصلی مورد حمله قرار گرفته


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

یک زن ایرانی که مدعی است در کشورش بارها و بارها مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته و همچنین به او گفته شده بود که با یک پیر مرد 50 ساله باید ازدواج کند ,برای بدست آوردن پناهندگی در استرالیا شکست خورده, اکنون با تبعید به کشورش مواجه میباشد.
مژگان شمس علی پور 21 ساله که پناهند گیش توسط مقامات مهاجرت, رد شده, به بازداشتگاه برگردانده شد .
او تصمیم دارد و قتی به ایران باز میگردد جهت ویزای الحاق به همسر اقدام نماید, چون او سال پیش با یک مرد مقیم استرالیا " میلاد جعفری" ازدواج کرده بود.
اما شمس علی پور که ایران را با برادرش حسین در سال 2012 ترک گفته بود, به او گفته بودند که مادرش را بار دیگر هرگز نخواهد دید مگر آنکه با مردی 50 ساله ازدواج کند, و افراد فامیل و دوستانش به او هشدار داده بودند که بازگشتش به ایران نا امن خواهد بود.
شوهر او میلاد جعفری گفته: خانمش را روز جمعه با زور از برزبین به بازداشتگاه داروین نقل مکان کردند . رابطه میان خانمش و برادر خانمش هم که در بازداشتگاه داروین میباشد قطع گردیده به دلیل اینکه خواهر و برادر در بخش جداگانه ای در بازداشتگاه داروین قرار داده شدند ,خواهر در بخش خانوادگی و برادر را در بخش انفرادی.
اداره مهاجرت به این خانم قول داده که اگر از شوهرش جدا شود او را به بازداشتگاه نزد برادرش خواهند برد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی