سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

روز هجدهم دسامبر به احترام میلیون ها نفر که کشور خود را به امید یافتن زندگی بهتر ترک کرده اند، روز جهانی مهاجرت نام گرفته است.

سازمان جهانی مهاجرت اعلام کرده است مشاغلی که مهاجران دارند و درآمدی که به کشور خود می فرستند بخش مهمی از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد.

این سازمان به همه کشورها هشدار داد که بحران اقتصادی را بهانه ای برای اتخاذ تدابیری که مهاجرت را محدود می کند، قرار ندهند.

به گفته این سازمان، مهاجرین سهم بزرگی در رشد و بهبود اقتصادی دارند، به همین دلیل کشورهای ثروتمند نباید درهای خود را به روی آنها ببندند

در این روز به یاد همه مهاجران بین المللی در سراسر جهان هستیم ,خصوصا آنهایی که مشکلات زیادی رو در راه خود به استرالیا دارند و یا کسانی که در نائورو و PNG و پناهجویانی که با بریجنگ فیزا در مجتمع استرالی زندگی میکنند و حق کار ندارند


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


من نمیخوام راهی به کسی پیشنهاد کنم، چون هر کس خودش میدونه شرایطش واقعاً چطوره!! ولی با توجه به رویکرد منفی و شدید دولت فعلی که شدیداً مخالف حضور پناهجویان در این کشور هست بهتره خودتون دو دو تا چهارتا کنید! این دولت تا سه سال آینده صد در صد حاکم بر اینکشور خواهد بود و بعد از اون هم میتونه باز رای بیاره و همچنان بمونه! من دیدگاه خودم رو میگم: اینجا واقعاً ارزش 3سال یا بیشتر در نائورو و گینه موندن رو نداره! گرچه در قانونی که در زمان حزب کارگر که بیشتر با پناهجویان مماشات داشته تصویب شده به صراحت گفته کسانی که بعد از قانون جولای 2013 اومدن هرگز خواب استرالیا رو هم نخواهند دید


من همیشه این پیج رو دنبال میکنم و سعی میکنم صحبتی نکنم، اما دیدم برخی از دوستان همه چیز رو به خدا سپردن!  تونی ابوت و دولتش خیلی سفت و سخت با موضوع پناهجوها برخورد کردن و حاضر نیستن کوچکترین عقب نشینی کنند


این رو هم بگم افراد بسیار زیادی در صف برگشت به ایران از خاک استرالیا قرار دارن! که این نیز خود گواهی بر این مسئله هست که شاید استرالیا اون بهشتی نباشه که انتظارش رو داشتی و به خاطرش چنین بهایی رو داری میپردازی، گرچه برای بنده به شخصه بهترین کشور دنیا برای زندگیست، چون امنیت جانی و آرامش روانی دارم. امیدوارم همهء هموطنان و در کل پناهجویان عزیز به خواستشون که همانا آرامش هست برسن.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

اقای موریسون همچنان گفته است به او توصیه شده که 30 نفر از پناهجویان که قایق شان در 75 مایل دریایی غرب جاوا غرق شده بودند ، نجات یافته است.

وی گفته است که انها هیچگاهی از مقامات استرالیایی کمک نخواسته است.

وی  اذعان کرده است که رسانه ها سه نفر کشته را گزارش داده است، اما مقامات استرالیایی در جاکارتا تنها دو جسد را توصیه کرده است.

اقای موریسون گفته است که رسانه ها سه نفر مرده را گزارش داده است که هنوز از طریق پست ما تایید نشده است. اما پست های ما از دو جسد و چند نفر در شرایط بحرانی گزارش داده است و ما بدنبال جزئیات بیشتر هستیم. وی گفته است که مردم باید دروغ قاچاقچیان مردم را باور نکند.

قابل ذکر است که سر نشینان این قایق از بنگله دیش و میانمار بوده است که تصمیم داشتند خودشانرا در جزیره کریسمس برسانند و اکنون بازماندگان در بازداشت اداره مهاجرت مقامات اندونزی بسر می برند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

شب دوشنبه حزب کارگر و سبز تمام ویزاهای مؤقتی که قبلا برای پناهجویان صادر شده بود لغو کردند و گفتند در آینده دولت حق استفاده از این ویزا را ندار وا ین قرار تصویب شد.
این خبر برای پناهجویانی که به صورت غیر قانونی و از طریق دریا وارد استرالیا شده بودند باعث خوشحالی زیادی شد ولی متأسفانة با سخنرانی اسکات موریسون وزیر مهاجرت و پاسخ قاطع تونی آبوت نخست وزیر صبح امروز (سه شنبه)که تصویب این قانون را اشتباهی عنوان کرد وتا زمانی که دولتش این کشور را اداره میکند، حق شهروندی به هیچ یک از این پناهجویان داده نخواهد شد, به همین دلیل این قرار تبدیل به ناراحتی و ترس شد.

اسکات موریسون وزیر مهاجرت اذعان می کند که با این قانون جدید (توقف کردن ویزای حفاظت دائمی برای پناهجویان غیر قانونی ) کسانی که با ویزای دانشجویی و یا توریست دنبال حفاظت دائم در استرالیا هستند آنها هم نیز تحت تاثیر این قرار خواهند گرفت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

تصمیم دولت فدرال استرالیا برای تعلیق ویزاهای حمایتی دائم در استرالیا تا سال آینده با انتقاد های بسیار شدیدی همراه بوده است

حزب کارگر و حزب سبزهای استرالیا در هفته جاری در سنای استرالیا از گذشتن لایحه ای برای معرفی مجدد ویزاهای محافظتی موقت جلوگیری کردند اما وزیر مهاجرت کشور نیز در اقدامی تلافی جویانه برای تعداد ویزاهای اعطایی به آن دسته از پناه جویانی که خود را با قایق به استرالیا می رسانند، دستور العملی جدید معرفی کرد

تغییرات اعمالی جدید در حالی بمرحله اجرا گذاشته شده که گمانه زنی ها حاکی از آن است که استرالیا در نظر دارد تا رویکرد خود در خصوص کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد را تغییر دهد


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2      >