سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

 

ازدحام بیش از حد یک مسئله جدی در بازداشتهای استرالیا است واخرین بار این مسأله منجر  به شورش های جدی و پر خشونت در جزیره کریسمس شد. 

کریس بوئن وزیر اعلام مهاجرت 70  افسر پلیس فدرال استرالیا شب شورش به جزیره کریسمس فرستاد.

پلیس فدرال در این جزیره ، برای کنترل حدود 250 تن از بازداشت شدگان که به مدت چهار ساعت در شب پنجشنبه به هجوم مشغول بودند از گاز اشک آور برای کترل استفاده کردند ،

شورشیان به آتش زدن  مرکز اقامت پناهجویان برداختند ، و حدود 200 نفر از پناهجویان را مجبور به نقل مکان کردند.

در حالی که در مسیر پلیس پرتاب سنگ میکردند  برخی از معترضین دو ساختمان دولتی را آتش زدند . 

بعد توسط گروه اقلیت, ورزشگاه را با سنگ مورد پرتاب قرار دادند و پناهجویان که داخل بودند  مورد حمله قرار گرفتند ولی خوشبختانه جان سالم بدر بردند.

حامیان پناهندگان می گویند تعدادی از محل های خواب نابود شد و از همه کارکنان در خواست شد که مکان را تخلیه کنند..

آقای بوئن می گوید خشونت غیر قابل قبول است

 "او گفت باز هم یک گروه از حدود 200 معترض فکر کردند که رفتار خشونت آمیز یک راه قابل قبول برای تاثیر گذاری در نتیجه درخواست ویزا و یا نفوذ در  تصمیم دولت خواهد داشت

ساختمان ها در شب گذشته آسیب دیده ، آتش سوزی شد و خشونت  به پلیس فدرال استرالیا کشیده شد. 

و رویدادهای اخیرمیتواند ضد موفقیت در خواستهای ویزا محسوب شود..

او می گوید جیزهای مهمی که مورد توجه قرار میکیرد, در تعیین اینکه آیا به جه شخصی  باید ویزا اعطا بشود یا نه

( شخصیت او است)..

مدیر جزیره، برایان بند ,میکوید: 

"مردم در این جزیره تا به حال هرگز این جنین تجربه ای را نداشتند. و احساس می کنند که نوعی تهدید برای امنیت آنها وجود دارد

به دلیل ازدحام تعداد زیادی از نگرانی ها در مورد تعداد خودکشی و مشکل بهداشت و روانی در مراکز بازداشت مهاجرت وجود دارد ..ازدحام بیش از حد در جزیزه کریسمس احتمال زیاد میدهد که  از همجنین وقایع بسیار روی دهد.

 

http://www.abc.net.au/news/2011-03-18/extra-police-sent-to-quell-christmas-
island-riots/2652240
 
http://news.smh.com.au/breaking-news-national/christmas-island-riots-to-be-
investigated-20110414-1dft5.html
 

 

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

مزایای مهاجرت عبارتند از هجوم نیروی کارگر، سرمایه، و نوآوری است. بسیاری از کشورها دقت کرده اند که  مهاجران جدید مایل به مبارزه هستند وبرای محافظت از خانه های جدید خود  فداکاری میکنند.

 مهاجران جدید شور و شوق، انرژی، و فرهنگ خود را برای مساهمت با کسانی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند به وجود میاورند

مهاجرین مالیات پرداخت میکنند در حمایت از خدمات به کسانی که در این کشور زندگی می کنند. مهاجرت نیز اعضای خانواده را متحد می سازد ثبات بیشتر خانواده ها و جوامع را ترویج مینماید

مهاجران غنای فرهنگی یک جامعه را اضافه مکنند ,آداب و رسوم و سنت های منحصر به فرد است که تبدیل به بخشی از پارچه های چند لایه از یک ملت است با خود میاورند. زیر غذا ، جشنواره محلی، سهم آشکار قهرمان، یک جامعه چند فرهنگی متنوع فرهنگی و فکری تحریک کننده و نوآورانه از یک تک فرهنگی است

وقتی مهاجرت به این کشورها ناقانونی است باعث میشود فشار برای سیستم پناهندگی بشود و سبب میشود کشورها سیاست های سخت تر نسبت به پناهجویان انجام بدهند.

آمار دقیقی بر روی تعدادی از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور وجود ندارد. ولی تقریبا 4000 دانش اموز بورص تحصیلی از حکومت کندا توانستند در یافت کنند .تقریبا  40,000   دانش آموز ایرانی خارج از کشور زندکی میکنند. در سال گذشته برخی از 130 دانشجویان ایرانی درخواست برای انتقال از متن خود را به برخی از دانشگاه های خارجی کردند. این به این معنی است که آنها واقعا قصد ادامه تحصیل خود در خارج از کش ور دارند.تعداد واقعی نیست، البته بیش از این است..تعدادی از کسانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور در حال افزایش است . در حال حاضر 4 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند.

هر ساله بیش 150,000 جوان ایرانی ترک کشور میکنند برای  تحصیل مثل  کشورهایی ایالات متحده و کانادا و استرالیا .


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


در سال 2010، تقریبا 100 پناهجو در اقیانوس ها که در مسیر به استرالیا بود ناپدید شدند  و قاچاقچیان  دائما دروغ  میکویند در مورد از دست دادن پناهجویان ,برای جمع آوری  از خانوادها

 در نوامبر 14، 2010، پناهجویان در شمال جاکارتا آغاز سفر خود به استرالیا کردند باری  جستجوی یک زندگی بهتر

 مردم قاچاقچیان مسافران را با اتوبوس دستور دادند، پول خود را گرفتند و آنها را با چیزی جز لباس خود اجازه ندادند

 برخی از مسافران را به برقراری تماس کوتاه به بستگان آنها اجازه دادند

در آلمان، شفیقه  آخرین تماس را با برادر خود عبد چینگ از قایق در یافت.

" سر و صدای زیادی بود در واقع سر و صدا مردم - کودکان، زنان، مردان، او گفت:."

 " عبد چینگ  گفت"  بسیاری از کودکان و افراد مسن وجود دارند، حداقل 100 نفر در مجموع وجود دارند. اما من تعداد دقیق را نمی دانم.

سه روز پس از در راه بودند،  قاچاقچیان با خانوادها و بستگان مسافرین  در استرالیا زنگ زدند و به آنها کفتند قایق وارد شده . برای جمع آوری پرداخت نهایی 

 " قاچاقچیان گفتند " تبریک می گویم، مسافران  وارد  استرالیا شدند ، انها در جزیره کریسمس هستند وفقط به من پول را ارسال کنید.

بستکان مسافرین میکویند هفته ها گذشت و هیچ خبری از  این 97 نفری که  در قایق بودند نشد
یکی از وا بستکان مسافرین وقتی به دنبال قاجقجی رفت

"قاجقجی گفت،" این یک مسئله سیاسی است. آنها را در استرالیا بازداشت کردند. دولت استرالیا انها را بازداشت کرده  به ایجاد هیاهو رسانه ها.

تا الان با 70 از اقوام بناهجویان تماس کرفتند  اما هیج چیزی از عزیزان خود نمیداند.

قاچاقچیان برای محافظت از کسب و کار خود را در استرالیا، آنها اصرار  میکنند مه مسافران بیداخواهدند شد.
چند هفته پیش برخی از خانواده ها  در ملبورن رفتند  به عامل قاچاقچیان  برای اخبار جدیدی از عزیزانشان

مهدی رضایی به خانواده ها گفت: "هنگامی که مردم در یک کشتی نشسته اند، در یک قایق وقتی شما  50 کیلومتری حرکت میکنیید ،بعد  قایق متعلق به خدا میشود هیچ کس نمیتواند به شما تضمین کند."

تا زمانی که تجارت در استرالیا همچنان به رشد کردن است - با  حاضر بودن مسافران و قاچاقچیان برای بهره برداری از این موضوع - قطعا مرگ بیشتری  خواهد بود.

 

www.abc.ne

 

..

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

 

تعریف پناهنده

کنوانسیون 1951 ژنو تعریف فراگیرى از پناهنده ارائه داده و مى گوید: ?پناهنده کسى است که به علّت ترس موجّه از این که به علل مربوط به نژاد یا مذهب یا ملیّت یا عضویت در بعضى گروه هاى اجتماعى یا داشتن عقاید سیاسى تحت شکنجه قرار گیرد، در خارج از کشور محل سکونت عادى (کشور اصلى خود) به سر مى برد و نمى تواند، و یا به علّت ترس مذکور نمى خواهد، خود را تحت تابعیت آن کشور قرار دهد، یا در صورتى که فاقد تابعیت است، و پس از چنین حوادثى در خارج از کشور محلّ سکونت دایمى خود به سر مى برد، نمى تواند یا به علت ترس مذکور نمى خواهد به آن کشور بازگردد.

تعریف پناهنده سیاسی

“پناهنده سیاسی کسی است که تحت تعقیب سیاسی باشد. آنچه در این ارتباط مهم است “تحت تعقیب بودن” است. بنابر این صرف فعال سیاسی یا مخالف یک رژیم دیکتاتوری بودن کافی نیست تا به آن دلیل به کسی پناهندگی داده شود. همچنین موضع انتقادی و در صف مخالفان بودن نیز به تنهائی کافی نمی باشد

 

تعریف پناهنده ای که با استفاده از قانون “محافظت از اخراج ” یا قانون ممنوعیت از اخراج

به پناهنده ای گفته می شود که دارای شکل کاملاً غیرسیاسی است و از آن بعنوان “نوع دوستانه و اجتماعی” نام می‌برد. به دلائلی غیر سیاسی از جمله: مذهب، جنسیت، ختنه کردن زنان، رابطه خارج از ازدواج، ازدواج اجباری، همجنسگرایی که چنانچه به کشورش دیپورت شود امکان دارد از طرف حکومت، ارگانهای دولتی و غیر دولتی و یا از سوی افرادی از جامعه یا اعضای خانواده مثل برادر، پدر و همسر در معرض آزار و اذیت فیزیکی قرار گیرد .

 

این بدین معنی است که هر دو گروهی که قبلا دارای دو موقعیت مختلف بودند اکنون هر دو گروه بر اساس قانون جدید پناهنده محسوب خواهند شد و هر دو از حقوق یکسانی برخوردار خواهند شد. در قانون جدید معنی خیلی از مفاهیم تغییر پیدا کرده است. مثلا از این پس به جای لغت پناهنده “ “Asylلغت حمایت بکار گرفته می شود. دلیل آن این است که بیانگرمعادل بین المللی آن یعنی حمایت.

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

سازمان ملل متحد در سال 1945 در پی جنگ جهانی دوم بنا شد تا از "نسلهای بعدی در مقابل خطر از سرگیری جنگ های مشابه جلوگیری کند."

رسالت این سازمان حفظ صلح و ثبات در جهان و گسترش مناسبات دوستانه بین کشورهاست.

منشور سازمان ملل متحد بر احترام به حقوق بشر استوار است و از تمام کشورهای جهان دعوت می کند که مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی را با همکاری یکدیگر حل کنند.

پیشینه

نهادی که سازمان ملل متحد بعدها جایگزین آن شد جامعه ملل نام داشت و پس از جنگ جهانی اول تاسیس شد. هدف آن نهاد نیز پیشگیری از وقوع یک جنگ دیگر بود، ولی نتوانست از آغاز جنگ جهانی دوم در پایان دهه 1930 جلوگیری کند و در سال 1946 منحل شد.

هنگام تاسیس سازمان ملل متحد بخش زیادی از اهداف و ساختار جامعه ملل به کار گرفته شد.

در سال 1944 نمایندگان اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و چین در دیداری در واشنگتن بر سر طرح اولیه تشکیل یک نهاد جهانی به توافق رسیدند.

این طرح مبنایی برای نشست گسترده تری در سال 1945 و با شرکت نمایندگان 50 کشور جهان شد. بر اساس منشوری که در این اجلاس به تصویب رسید سازمان ملل متحد در 24 اکتبر 1945 متولد شد.

اعضا

 

سازمان ملل متحد 193 عضو دارد. سودان جنوبی جدیدترین کشوری است که در ژوئیه 2011 به عضویت این سازمان درآمد.

به دنبال استقلال مستعمره ها و در پی فروپاشی اتحاد شوروی سابق و تاسیس کشورهای جدید، بر تعداد کشورهای عضو این سازمان افزوده شد.

تایوان و واتیکان تنها کشورهایی اند که عضو سازمان ملل متحد نیستند. اکثر اعضا در مقر این سازمان در شهر نیویورک نماینده دائمی دارند. پذیرش اعضای جدید بر اساس توصیه شورای امنیت و تایید دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت می گیرد.

تمام کشورهای عضو در تامین بودجه و مخارج این سازمان مشارکت می کنند. حد مشارکت مالی هر کشور متناسب با توانایی اقتصادی آن تعیین می شود. آمریکا بزرگترین رقم مشارکت را در تامین هزینه های این سازمان پرداخت می کند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2      >