سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا


آلان شصت سال شده است که 147 دولت ابراز همبستگی خود را با پناهندگان به امضای کنوانسیون پناهندگان 1951 کردند. وبا این حال هنوز کشورهایی که کنوانسیون را امضا نکرده اندهستند. این دولت ها عبارت اند از: آندورا ، بحرین ، بنگلادیش ، باربیادوس ، بوتان ، کوموروس ، کوبا ، تیمور شرقی ، اریتره ، گرنادا ، گویانا ، هند ، اندونزیا ، عراق ، ساحل عاج ،جاپان ، کوسووه ، کویت ، لائوس ، لبنان ، لیبیا ، مالزیا ، مالدیو ، جزایر مارشال ، موریتایس ، میکرونزیا ، مغولستان ، میانمار ، برمه ، نائورو ، نپال ، عمان ، پاکستان ، پالائو ، قطر ، سنت لوسیا ، سن مارینو ، عربستان سعودی ، سنگاپور ، سریلانکا ، سوریه ، تایوان ، تایلند ، تونگا ، و بعض از دیگرکشورها. 

کشورهایی که این کنوانسیون را امضا نکرده بسیاری اوقات دیده می شود با پناهندگان و پناهجویان بدرفتاری می کنند. به عنوان مثال، در مناطق مانند تایلند، مالزیا، جاپن، پاکستان، و سنگاپور، مدارکی مستند برای اثبات از بد رفتاری با پناهجویان در زندان ها وجود دارد و بسیاری اوقات بازداشت شدگان به مشکلات مانند کمی آب ، گرسنگی ، قرار گرفتن در معرض عناصر ، ضرب و شتم ، و شاید بعض زجر بگویند.

مالزیا یکی از کشورهایی است که کنوانسیون را امضا نکرده است و به عنوان مثال خوب است. اندرو کو، که رئیس حقوق بشر کمیته مالزیا است او شرایط بازداشت در داخل مالزیا را به عنوان، "هیچ چیزی کمتر از جهنم" توصیف ‌می دهد. او از امکانات بازداشت می گوید که بسیار شلوغ‌ هست، بازداشت شدگان با بهداشت ضعیف ترک شدند و عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی ندارند.زدن بازداشت شدگان با چوب مسئله بزرگ دیگری در مالزیا است. سازمان عفو بین الملل ادعا می کند که هر سال حداقل 10000 زندانیان و 6000 پناهندگان با چوب زده می شوند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

شهردار تاسمانیا میگوید: به دلیل وجود صدها جوان ، تنش در بین بازداشت شده گان صورت گرفت.
بعد از زد و خورد بین نو جوانان روزشنبه شش تن از بازداشت شدگان با جراحت جزئی به شفاخانه انتقال یافت.
پلیس در حال تحقیق میباشد و میگوید هیچگونه اتهام درین مرحله گزاشته نشده.
اقای فاستر شهردار منطقه که شامل پونتویلی میشود میگوید: این حادثه باید در چشم انداز قرار داده میشد.
وی علاوه نمود من فکر میکنم این جوانان را در این بیابان باید در پشت نرده سیم بدور از فامیل نگهداری کنیم، چون ممکن است اختلاف مانند این دوباره رخ دهد، و من فکر میکنم مشابه این رویداد در جامعه در هر وقتی صورت گیرد.
وزارت مهاجرت به جنگ با انگیزه نژادی نظر نمیدهد.
همسایه ها به ABC گفته است صدای فریاد را از مرکز بازداشت عصر روز گزشته شنیده است.
سخنگوی وزارت مهاجرت میگوید که مردان جوان امروز به بازداشتگاه بازگردانده شدند.
درین بازداشتگاه حدود 270 تن از پناهجویان زیر سن 18 سال نگهداری میشود .
گفته شده که در حادثه شب گزشته هیچ یک از پرسنل زخمی نشده است، و این دومین اختلال در بازداشتگاه در حدود یکماه میباشد.
دراختلال ماه می یک نگهبان بازداشتگاه همرای 50 پناهجو مجروح شده بود، تا هنوز دوگروه از بازداشت شدگان از ان حادثه باهم جدا شده است.
این بازداشتگاه قبل از دو تنش یکی از بهترین مراکز در ین کشور بوده است.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


Salil Shetty

Salil Shetty (Getty)

 

گروه مدافع حقوق بشر عفو بین الملل می گوید بی حرکتی و عدم واکنش جهانی نسبت به مقوله حقوق بشر سبب شده تا جهان به مکانی خطرناک برای پناهندگان و مهاجرین تبدیل شود

 

این نگرانی در گزارش سالانه این سازمان با عنوان وضعیت حقوق بشر در جهان به وضوح دیده می شود. در این گزارش سوابق مربوط به حقوق بشر کشورهای جهان در سال دوهزار و دوازده مورد بررسی قرار گرفته است

 

در این گزارش همچنین آمده است که بسیاری از دولت های جهان به نام کنترل امور مهاجرتی و آنچه در این گزارش از آن با عنوان لفاظی های پوپولیستی نام برده شده، حقوق بشر را نقض می کنند در گزارش مذکور همچنین آمده است که این دولت ها به همین دلیل چپناهندگان و مهاجرین را عامل مشکلات داخلی خود معرفی می کنند


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

یک پناهجو در بازداشتگاه قلمرو شمالی جان خود را از دست داد

یک پناهجو افغانستانی در بازداشتگاه ویکهام در نزدیکی داروین درگزشت، کارکنان ناخوداگاه جسد وی را دریافت.
پلیس منطقه شمالی درحال تحقیق دلیل مرگ میباشد، که توسط وزارت مهاجرت و شهروندی ا
مروز تائید شده است.
DIAC گفت پلیس گزارشات قانونی پزشکی اماده میکند.
یک سخنگوی وزارت گفت: جسد مرد امروز ساعت 8:30 صبح ناخود اگاه یافت شد.
سخنگوی علاوه نمود، کارکنان ارائه دهنده خدمات و بهداشت درمانی تلاش کرده بودند تا مرد را نجات دهد اما موفق نشدند.
بخش مربوطه همدردی خود را با خانواده و دوستان مرد بیانکرده و خواهان همکاری با پزشک قانونی میباشد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

پارلمان استرالیا با تصویب یک قانون جدید شرایط پناهنده گی دراین کشور را سخت تر کرد

پارلمان استرالیا با تصویب یک قانون جدید شرایط پناهنده گی درین کشور را سخت تر کرده است. به اسا س قانون جدید پس ازین تمامی پناهجویان حتی اگر وارد خاک استرالیا هم شده باشند با انان مطابق قانوانین داخلی استرالیا برخورد نخواهد شد. طرح این قانون به تازه گی ازسوی یک کمیته متشکل از کارشناسان بخش مهاجرت تهیه شده بود.

پارلمان استرالیا قانونی جدیدی را تصویب کرده است که به اساس ان پس ازین تمامی کسانی که به صورت غیر قانونی وبا استفاده از کشتی وارد خاک این کشور میشوند را به جزایر نارو ومانوس خواهند فرستاد. به اساس این تصمیم پس ازین مناطق اصلی استرالیا از زون مهاجرت خارج شده است. این نظریه یکی از بیست وپنچ پیشنهادی بود که توسط یک گروپ از متخصصین ویژه مهاجرت که سال گذشته ازسوی حکومت استرالیا تعیین شده بود ، مطرح شده وبه پارلمان استرالیا پیشکش شده بود. به اساس قانون جدید که توسط پارلمان استرالیا تصویب شده است پس ازین سرنوشت تمامی پناهجویانی که با استفاده از کشتی وبه صورت غیر قانونی وارد خاک اصلی استرالیا هم شده باشند مانند کسانی خواهد بود که طی سالهای گذشته به جزایر نارو مانوس فرستاده شده اند. این درحالیست که به اساس قانون قبلی پناهجویانی که خود شانرا به سرزمین اصلی استرالیا میرساندند مطابق قوانین داخلی استرالیا با انان برخورد صورت میگرفت اما اکنون پناهجویانی که به جزیره نارو ومانوس فرستاده میشوند به سازمان ملل متحد ارجاع خواهند شد. هم اکنون حکومت جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا باید فورا این مصوبه را توشیح نماید تا به عنوان یک قانون به خود جنبه اجرایی بگیرد. مدافعان این قانون استدلال میکنند که قانون جدید میتواند جلوی ورود سیل اسای پناهجویان به خاک استرالیا را بگیرد. انان استدال میکنند که پس ازین دیگر پناهجویان نمیخواهند که فاصله های طولانی را بپیمایند تا وارد خاک استرالیا شوند زیرا در صورت ورود نیز انان به کشورهای دیگر خارج از استرالیا فرستاده خواهند شد. طی ماه های گذشته چندین کشتی حامل پناهجویان به صورت غیر قانونی وارد سرزمین اصلی استرالیا شده اند. در همین حال یک موسسه غیر دولتی که برای دفاع از حقوق پناهجویان کار میکند گفته است روزی که قانون جدید تصویب شد سیاه ترین روز برای حقوق بشر در استرالیا بوده است. این نهاد گفته است که تصویب قانون جدید به این معنی است که استرالیا خودش را از کنوانسیون بین المللی مهاجرت خارج کرده است. ازسویی هم خانم جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا گفته است که کشورش هیچگونه کاری را بر خلاف کنوانسیون سازمان ملل متحد انجام نداده است. 



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی