سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

تصمیم دولت استرالیا برای اولین باراز اخراج به زور یک پناهجوی افغانی شکست خورده به طور موقت توسط دادگاه استرالیا متوقف شد.

اسماعیل مرزا جان ، 26 ساله ، در نوجوانی از افغانستان در سال 2001 فرار کرد، البته سه سال پس از کشته شدن پدرش توسط طالبان. طبق گزارشات او به پاکستان، ایران و یونان سفرکرد قبل از این که تقاضا برای پناهندگی در بریتانیا بکند. درخواست او در انگلستان و سپس در ایرلند رد شد، اما او به طور موقت در ایرلند بر دلایل بشر دوستانه قادر به زندگی شد. وی در ماه فیبروری 2010 توسط یک پاسپورت جعلی ترکی وارد استرالیا شد.

او در حال حاضر در مرکز بازداشت مهاجرت امنیتی مستحکم ویلاود در سیدنی پس از رد تقاضای درخواست پناهندگی اش بسر میبرد. درخواست پناهندگی او نیز توسط دادگاه پناهندگی و دادگاه استرالیا رد شده است.

آقای میرزا مبلغ 2000 دالر برای پرواز به افغانستان و دیگر 30000 دالر برای مقامات استرالیایی که با او همراهی میکنند خواهد پرداخت.

دولت استرالیا دستور حذف وی را به کابل در تاریخ 15 نوامبر2011 داد. این اولین بار بود که یک پناهجوی افغان بدون خواست خودش به خانه اش روان میشد، این به دلیل معاهده بازگشتاندان پناهجویان افغان است که بین استرالیا، افغانستان و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد موافقه شده است. توافق بین آنها در جنوری2011 به امضا رسید. استرالیا می گوید : این توافقنامه اجازه می دهد تا استرالیا افغان ها ایکه واجد شرایط پناهندگی و حفاظت نمیشوند به زور اخراج گردند.

در روز چهارشنبه تاریخ 16 نوامبر وکلای آقای مرزا به دادگاه فدرال استرالیا برای جلوگیری از اخراج وی که به روز شنبه 19 نوامبر برنامه ریزی شده بود درخواست کردند. وکیل مدافع او استدلال کرد که تبعید آقای مرزا بر خلاف قانون مهاجرت است. وکیل مدافع او همچنین می گوید که موکل وی از عدالت محروم شده بود چونکه دولت دلایل رد درخواست پناهندگی اش را به او نه گفته است.

دادگاه به طور موقت برای جلوگیری از فرستادن اجباری وی به کابل صدور فرمان کرد تا زمانی که پرونده اش شنیده شود. یک فعال پناهندگان گفت این مورد احتمال دارد که تا سال آینده شنیده نه شود.

این به این معنااست که اسناد مسافرتی که توسط دولت افغانستان صادر شده در ماه جنوری به پایان میرسد. مدارکی که در دادگاه ارایه گردید نشان میدهد که دولت افغانستان اخراج را تایید میکند.

در حال حاضر به تعداد 1246 افغانها در بازداشت در استرالیا وجود دارند. اگر این اخراج جلوتر رود، این احتمال وجود دارد که بیشتر افغانها مجبور به بازگشت به افغانستان شوند اگر پناهجو واقعی ثابت نگردد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4   5