سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

رد پرونده‌های پناه‌جویان از سوی دولت استرالیا باعث وارد شدن 8.5 میلیون دلار خساره به بازداشت‌گاه‌های مهاجرت آن کشور گردیده است

گفته می‌شود مهم‌ترین عامل که باعث ایجاد شورش‌ها در مراکزبازداشت‌گاه‌های مهاجرت استرالیا ‌می‌گردد، رد پرونده‌های پناهنده‌گی پناه‌جویان از سوی اداره مهاجرت ان کشور می‌باشد، این موضوع دیروز توسط گزارش منتشر شده که عوامل این اعتراض‌ها را بررسی کرده است روشن گردیده است.

لنک : http://radiokoocheh.com/article/137356


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

گزارش جدید به شرایط بازداشتگاها در استرالیا نشان داده است که تعدادی پناهجویان در مراکز بازداشت رو به رشد است، و پناهجویان یکه درخواستهای پناهندگیشان رد شده میتواند که یکی ازعوامل به شورشهای که در بازداشتگاه های جزیره کریسمس و ویلاود در اوایل سال جاری بود باشد.

ساختمانها توسط آتش ویران شد و بازداشت شدگان یکه در جریان تظاهرات خشونت بار و شورش در جزیره کریسمس و در ویلاود در ماه های مارس و آپریل کردند دستگیر شدند. شورش ها به حدود 8.5 میلیون دلار خسارت رساند.

این گزارش نشان می دهد که در حالی که طول زمان برای پردازش درخواست پناهندگی یکی از دلایل در تصمیم گیری پناهجویان به شورش بوده، آنان نیز با رد درخواست هایشان و نا امیدی‌های شان با قاچاقچیان مردم که به آنها وعده ویزا داده بودند تاثیر پذیرفته بوده.

این گزارش می گوید : "انگیزه قوی از بازداشت شدگانی که نتیجه منفی گرفتن اند جریان ازعکس‌ العمل شان معلوم میشود که مبلغ قابل توجهی از پول خود را به قاچاقچیان مردم پرداخت کرده اند به منظور تسهیل سفر شان به استرالیا با همراه "وعده" که ویزا خواهم گرفتن است."

در این گزارش نتیجه گیری میشود که پناهجویان یکه رد شده اند معتقدند که تصمیم گیری در مورد درخواستهای شان اشتباه هست و این منجر به نافرمانی، رفتارهای نامناسب، اختلال و خودآزاری میشود. بر اساس این گزارش، به تعداد 80 از 100 تن از بازداشت شدگانی که در جزیره کریسمس شورش برپا کردند درخواستهای پناهندگی شان رد شده بوده. به تعداد 19 از این پناهجویان در مصاحبه اول رد شده بودند. نه نفر از بازداشت شدگان که به اتهام شورش در ویلاود دستگیر شده بودند، درخواست پناهندگی همه آنان رد شده بوده.

این گزارش همچنین نشان داد که ازدحام بیش از حد و زمان طولانی که پناهجویان در حال حاضر در بازداشتگاه صرف میکنند در حال تبدیل به بخشی از مشکل شده رای است. تعدادی پناهجویان در بازداشت به طرز چشمگیری در سال 2010 افزایش یافته است. در کمتر 18 ماه تعداد از افراد در بازداشتگاه از چند صد تا بیش از 6000 نفر رسیده است. این گزارش به این نتیجه رسید که این مراکز بازداشت تحت "استرس شدید" قرار دارد و آنان در حال حاضرعامل بر روی جای پای اضطراری استند.

وزیر مهاجرت استرالیا کریس باوئن گفت که از آن زمان تاکنون تعدادی از مردم در بازداشتگاها کاهش یافته است. با این حال در حال حاضر تعدادی پناهجویان که بطرف استرالیا میروند افزایش یافته است، ازدحام بیش از حد می تواند تبدیل به یک مشکل دیگر شود.

در یک نامه خصوصی به اداره مهاجرت، شرکت مسئول خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز بازداشت می گوید که بازداشت طولانی پناهجویان تقاضای بسیار برای ارائه خدمات روانپزشکی ایجاد کرده است که کارکنان آن نمی تواند بیش ببرند. در این نامه توصیف "افزایش موج" پناهندگی و پناهجویان که نیاز به خدمات بهداشت روانی دارند نشان میدهد، به ویژه در مکان های دور از شهر. نامه در مورد افزایش تعداد بازداشت شدگان که دارو برای مدت طولانی تجویز می شوند گوفت، تعداد فزاینده ای از پناهجویان با سابقه تروما و شکنجه و تعداد فزاینده ای از پناهجویان که برای بیش از 18 ماه در بازداشت بوده اند است.

متخصصان بهداشت روانی در سراسر استرالیا استدلال می کنند که تقریباً اکثریت پناهجویان از کشورهای جنگ زده گریخته اند و یا تجربه تروما و وحشت در راه خود به استرالیا دیده اند. آنان استدلال می کنند که بسیاری از آنان دچار اختلال استرس پس از تروما استند و این از بازداشت شان در مکان های منزوی و دور و استرس برای درخواستهای  پناهندگی شان که مدت طولانی در بر میگیرد بدتر میکند. به گوفته این متخصصىن پناهجویان در بازداشت به تعداد زیاد از افسردگی، اضطراب و استرس بعد از تروما به دلیل دوره های طولانی در بازداشت میباشد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

تراژیدی قایق جزیره کریسمس قریب بود تکرار شود، زمانی که بیش از یک هفته قبل یک قایق دیگر پناهجویان بسیار نزدیک بود که به سنگ های سواحل جزیره کریسمس تصادم کند.

قایق حامل 79 پناهجویان از افغانستان، عراق، ایران، سودان و پاکستان بودند، آنان توسط داوطلبان محلی و پرسونل نیروی دریایی در غروب روز و در آب و هوای طوفانی در 20 نوامبر نجات یافتند. مقامات قایق را پس از اینکه یکی از مسافران تماس تلفنی اضطراری با یکی از دوستانش که در استرالیا زندگی میکند گرفت، دریافت کردند. کسانی که در قایق بودند برای چک سلامتی، امنیتی و هویت به جزیره کریسمس برده شدند.

به گفته پناهجویانی که در قایق بودند، کاپیتان قایق قبل از اینکه نیروی دریایی استرالیا برسد به دریا پرید. بر اساس قوانین جدید استرالیا، خدمه (قایق پناهجویان) که دستگیر میشوند اجباراً در زندان بازداشت میشوند. مقامات معتقدند که این اولین بار است که کاپیتان سعی اجتناب از دستگیری خوداش کرده است.

کاپیتان هنوز هم مفقود است و ترس است که مرده باشد، بعد از اینکه تلاش، جستجو و نجات او توسط مقامات استرالیا ناکام شده است.

اقدام ائتلاف پناهندگان ایان رینتویل می گوید که قوانین قاچاق دولت باید از بین برده شود. "قاچاقچیانی که در کنترل قایق ها استند فعلاً در ترس ازعواقب ناشی از حمل پناهجویان هستند که آنان خود را در دریا پرتاب میکنند و نه تنها خود را به خطر می اندازند بلکه افراد دیگر را هم به خطر میاندازند،" او گفت.

نزدیک ترین غرق شدن، تقریباً یک سال پس از فاجعه ای که در ماه دسامبر سال گذشته رخ داده بود و در آن یک قایق حامل پناهجویان به ساحل صخره ای جزیره کریسمس در شرایط مشابه خورد و شکست. فاجعه سال 2010 زندگی 50 پناهجویان را گرفت. آخرین نجات قایق نیز بعد از این میآید، که کمتر از یک ماه پیش به تعداد 20 پناهجویان و خدمه غرق شدند وقتیکه قایق شان غرق شد حتا قبل از این که آبهای اندونیزیا را ترک کنند. این حوادث عنوان خطرات پیش روی پناهجویانی را که در تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق هستند نشان می دهد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

بنج پناهجوی کرد از یک هفته پیش در یکی از بازداشتگاه‌های استرالیا دست به اعتصاب غذای زده‌اند.

برپایه گزارش رسانه‌های استرالیایی، سه تن از این پناهجویان لب‌های خود را دوخته‌ و دو تن دیگر در اثر استفاده زیاد دارو به بیمارستان منتقل شده‌اند.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/11/28/8643


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پنج پناه‌جوی کرد از یک هفته به این سو در یکی از بازداشت‌گاه‌های استرالیا دست به اعتصاب غذایی زده‌اند.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/136852


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4   5      >