سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

مقامات حفاظت از سرحدات استرالیا از بازداشت دو قایق پناه‌جویان با 40 تن و 116 تن سرنشین در غرب جزیره آم‌شور و نزدیکی جزیره‌ی کرسمس خبر داده‌اند.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/136769


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مقامات استرالیایی دو قاچاق‌چی اندونزیایی را به جرم آوردن 47 پناه‌جو به آن کشور به 5 سال زندان محکوم نموده است.

ترو ور رایلی رییس دادگستری استرالیای شمالی گفته است ییرمی کارمانی (YermiKarmani) و سکری هینوک (SakriHenuk)  از ابتدای سفر از اندونزی گم‌راه و غلط رهبری شده بودند.

لنک : http://radiokoocheh.com/article/136513


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

لیس اندونزی یک شهروند 39 ساله ایرانی به نام رضا را به اتهام قاچاق پناهجویان بازداشت کرد.

این شهروند ایرانی متهم است یک قایق پناهجویان را که در اوایل ماه جاری در سواحل اندونزی غرق گردید سازماندهی کرده است. در آن رویداد دست‌کم 10 پناهجو جان خود را از دست دادند.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/11/26/8591


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

تعداد زیادی از پناهجویان با استفاده از قاچاقچیان مردم در حال تلاش برای رسیدن به استرالیا هستند.

قاچاقچیان مردم افراد یا گروه های هستند که مردم را کمک میکنند تا به یک کشور دیگر برسند. اکثر اوقات، این شامل عبور از مرزهای کشورها به طورغیرقانونی و یا ورود به کشورها بدون اسناد قانونی میباشد. کسب و کار قاچاق مردم، زنجیره های از عوامل قاچاقچیانیست که مردم را برای سفر در کشورهایی مانند افغانستان جذب میکنند. و پس از اینکه مردم برای سفر به آنان پول پرداختند آنان را از طریق واسطه مورد اعتماد در مکان هایی مانند دوبی، مالیزیا و اندونیزیا ارسال میکنند.

در مورد استرالیا، قاچاقچیان مردم پناهجویان را به استرالیا با قایق و یا کمک به آنان که با هواپیما بروند ارسال میکنند. در نیمه اول سال جاری به تعداد 1709 نفر در استرالیا تقاضای پناهندگی کردند وحدود نیمی از آنان توسط قایق های سازماندهی شده توسط قاچاقچیان مردم وارد شدند.

بسیاری از پناهجویان که تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق را دارند از طریق اندونیزیا سفر میکنند. اندونیزیا یکی از نزدیک ترین کشور به استرالیا می باشد و به دلیل اینکه ماهیگیران اندونیزیایی اکثراوقات در نزدیکی آبهای استرالیا ماهیگیری میکنند، قاچاقچیان مردم از قایق های ماهیگیران برای انتقال پناهجویان استفاده میکنند. و نیز این به پولیس اندونیزیا بسیار دشوار است چونکه خط ساحل طولانی را نگهبانی کنند و از ماهیگیرانی که تبدیل به خدمه قایق میشوند و به طرف استرالیا میروند جلوگیری کنند. ماهیگیران معمولاً بسیار غریب استند.

قوانین ضد قاچاق استرالیا بین برگزارکنندگان قاچاقچیان مردم و ماهیگیران تشخیص نمیکنند وبه همه حداقل مدت پنج سال حکم زندان داده میشود در حالیکه گناهکار شناخته شوند. اما به ماهیگیران معمولاً مقدار بسیار کمی از پول پرداخت میشود، گاهی اوقات پول کمتر مثل 60 دالر استرالیای و ممکن است که آنان حتا نمی دانند که قانون استرالیا را میشکنند.

 آقای بامبا ماجا ماهیگیری از اندونیزیا است. او یکی از چهار خدمه در قایق 15 متری ماهیگیری چوبی که توسط قایق های مرزی استرالیای در مارس 2010 در غربی استرالیا متوقف شده بود. او گفت که او این کار را برای کسب پول و کمک به خانواده فقیراش کرده. به آقای ماجا فقط 500 دالر پرداخته شد، اما پناهجویان که در قایق بودند به قاچاقچیان برای سفر خطرناک بین 4000 الا 6000 دالر پرداخت کردند. آقای ماجا در دادگاه استرالیا گناهگار شناخته شد و به پنج سال زندان محکوم شد. قاچاقچییان که سفر را سازماندهی کردند محاکمه نشده اند.

 تحقیقات بین المللی نشان می دهد که کسب و کار قاچاقچیان مردم بسیاری اوقات در جوامع محلی پناهندهگان توسعه میابد و قاچاقچیان مردم از خاطرهردوچیز، پول و تمایل کمک به مردم انگیزه میابند. چندین پناهندگان ثبت شده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد مدتی را در زندان های استرالیایی برای (قاچاق مردم) صرف کرده اند.

 آقای شیدی مردی متولد عراق است که تلاش برای رسیدن به استرالیا را با گرفتن یک قایق به طرف جزیره کریسمس کرد. هنگامی که کامیاب نشد، او به یک قاچاقچی مردم تبدیل شد و به مدت سه سال کمک و ارسال پناهجویان به استرالیا را کرد.

آقای شیدی نفر پول و نفر جلب و جذب کارگران ویا مسافرین نو بود. او می گوید : "شما لازم نیست این را بفروشید، و یا چیزهایی مانند اینکه اگر شما بروید دولت به شما پول میدهد بگوید هیچ کس این را نمی گوید. مسئله این است که همه می دانند که استرالیا بسیار بهتراز کشور خودشان است. این کفایت میکند. ما از طریق تلویزیون، روزنامه ها و اینترنت می دانیم که زندگی در اینجا چیطور است، زندگی غربی است. ما به شما قول میدهیم که شما را انجا ببریم ما چندین بار سعی خواهیم کرد تا شما را انجا برسانیم. و به شما قول می دهیم که در دو هفته حرکت کنیم واگر آین از دو هفته بیشتر شود ما پول هوتل، مسکن و همه چیز را می پردازیم." هنگامی که آقای شیدی یک قاچاقچی مردم بود قایق معمولاً 2000 دالر قیمت داشت. خدمه ماهیگیران اندونیزیایی و رشوه خوران مقامات فرودگاه 2000 دالر دیگر قیمت داشت اما هر مسافر بین 2000 الا 10000 دالر پرداخت میکرد.

در اخیر آقای شیدی به عامل مخفی پلیس فدرال استرالیا تبدیل شد. همکاری با پولیس وی در برابر برخی از بزرگترین قاچاقچیان مردم شهادت داد و راه های دقیقی را که قاچاقچیان مردم برای انتقال مردم به استرالیا استفاده میکنند توضیح داد.

 تحقیقات نشان می دهد از قوانینی که سعی می کند جلوگیری از عبور غیرقانونی پناهجویان از مرزها کند در واقعت پناهجویان را بطرف قاچاقچیان مردم روان میکند. و قاچاق مردم یک مشکل منطقه ای میباشد و نمی تواند توسط یک کشور به تنهایی حل و فصل شود. تعاون گسترده بین کشورهای منبع، کشورهایی که برای ترانزیت استفاده میشوند و کشورهای که مورد مقصد نیاز است لازم است.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

ر بنیاد تازه‌ترین گزارش‌ها در جریان سال گذشته بیش از 1300 واقعه بحرانی در مراکز بازداشت‌گاه‌های مهاجرت استرالیا گزارش داده شده است که نزدیک به چهاربرابر افزایش را نسبت به سال گذشته آن نشان میدهد.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/135984


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4   5      >