سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

من یک زن 33 ساله ایرانی هستم و یک پسر نه ساله دارم. ما به دلیل مشکلات شخصی مجبور شدیم  ایران را ترک کنیم

بسیار مشکلاتی با شوهرم داشتم. در ایران زنان حق ندارند پرونده طلاق باز کنند. زنان مطلقه به عنوان زنان بد در جامعه ایران دیده می شوند. زنان را در ایران قدر دانی نمیکنند ، هیچ حق و یا انتخاب نداریم. بنابراین به دلیل نگرانی های من برای رفاه فرزندم قرار کرفتم با این ازدواج راه بیام. اما شوهر من قادر به حمایت مالی ما نبود من تهدید میکرد و من در نهایت از او جدا شدم در مدتی که در ایران زندگی میکردم.

من مجبور شدم ایران را ترک کنم به امیدی که  یک محیط و آینده بهتری را برای فرزندم فراهم کنم. من تصمیم گرفتم بیام استرالیا به دلیل اینکه شنیدم  که زنان ارزش و دارای حقوق هستند. من به اندونزی سفر کردم و پس با قایق به جزیره کریسمس. من در آنجا مدت سه ماه بودم

بعد از آگوست 13 آنها ما را ناخواسته به  جزیره مانوس آوردند. برای من اینجا بسیار دشوار است. من از مسائل روحی ??و روانی رنج میبرم.. من از بیماری مالاریا میترسم. مانوس دارای یک میزان مرتفع برای این بیماری است و من برای سلامت کودکم  میترسم..

اردوگاه گرم است و دارای امکانات بسیار ضعیف دارد و من همیشه برای سلامت کودکم  نگران هستم. فرصت کمی برای  مطالعه بچه ها وجود دارد. کارهای سرگرم کننده  خیلی کم وجود دارد. ما نیاز به یک محل آرام، جای بهتری (برای زندگی کردن) داریم. ما هم در ایران و هم در اینجا رنج میبریم. ما پناهندگی استرالیا را خواستیم. لطفا به ما  کمک کنید که به آسترالیا برکردیم  وقادر به ساختن یک زندگی بهتر برای من و کودکم.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

یک موضوعی بیش آمده بود که :
پناهجویان ایرانی که در جزیره مانوس هستند از فرستادن فرزندان خود به مدرسه که دولت استرالیا برایشان فراهم کرده امتناع کردند، چرا که کلاس های درس تهویه و کولر ندارد 
بقیه بازداشت شدگان مثل تامیلها به فرزندان خود اجازه رفتن به مدرسه را میدهند
از بین181 بازداشته در جزیره مانوس، 34 کودکان هستند
از رفتار ایرانیها در جزیرة مانوس جی فکر میکنید؟

یکی از دوستان فیس بوک جواب جالبی داد که آنرا با شما در اشتراک میزارم

 من با اینکار ایرانیها موافق نیستم ولی امیدوارم که دوستان دلخور نشن ... متاسفانه بعضی از ایرانی ها بعد از مهاجرت ،برخوردهای خاصی از خودشون نشون میدن ،غذای کمپ رو دوست ندارن بخورن و بهش ایراد میگیرن / اطاق و یا خونه ای که برای اقامتشون بهشون داده شده رو با اکراه قبول میکنن و مدام گله و شکایت میکنن و زندگی خوب و تجملی شون در ایران رو برخ همه میکشن / با همسایه ها و یا هم کلاسی های سیاه پوست و مهاجر از سومالی و کنیا و امثال اون با بی میلی برخورد میکنن و حتی پشت سرشون حرفهای زشتی رو بهشون لقب میدن / و خیلی چیزهای دیگه که در حوصله این بحث نیست ... ... ... ... ابرانیها بایستی بدونن که بعد از مهاجرت به یک کشور غریبه ،اول از همه لازمه که با شرایط کمپ و مهاجرت خودشون رو وفق بدن و فکر نکنن که برای مسافرت و امثال اون مهاجرت کردن.بقول یکی از دوستان ،مگه اینها نمیگن که جونشون توی ایران در خطر بوده ،خوب آیا آدمی که از ترس جونش فرار میکنه ،شرایط سخت کمپ بایستی ناراحتش کنه؟ / وقتی ما بچه هامون رو به اون مدرسه نمیفرستیم ،در واقع داریم به همه اونهایی که بچه هاشون توی مدرسه هستن ،یا معلمین مدرسه و به همه مسئولین و خدمه اداره مهاجرت اهانت میکنیم و اینکار مون نتنها چیزی رو عوض نمیکنه بلکه وضع رو شاید بدتر هم بکنه / یادمه توی یه کمپی ،یعضی از مسلمونهای عرب سوری و عراقی به غذای کمپ ایراد گرفته بودن و اون رو نجس میدونستن و خیلی ها رو هم با خودشون همراه کرده بودن که غدای کمپ رو نخورن.جالبه که یک پیش نماز هم داشتن که بهشون گفته بود که اگه غذای دیگه ای گیرتون نیومد حداقل از آشپز بخوایین که خورش غذا رو بدون گوشت بده به شما چون خورشت نجس نیست ولی گوشت ممکنه نجس باشه ... ... ... کسی که مهاجرت میکنه بایستی بدونه که شرایط سختی در پیش داره و اگه نتونه این شرایط رو تحمل کنه زندگی براش جحنم میشه .. .. .. از همه دوستان پوزش میخوام اگه جسارتی شد ولی ما ایرانی ها بایستی توی اخلاق مون خیلی تغییر و تحول ایجاد کنیم و خودمون رو تافته جدا بافته ندونیم.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


ما 5 ایرانی، 15 افغانی و 25 عراقی ما را به طور غیرقانونی به جزیره مانوس انتقال دادند. ما در حال اعتصاب غذا هستیم واز هر گونه امکانات دراینجا استفاده نمیکنیم ما پناهجویان استرالیا هستیم نه جزیره مانوس. آنها گفته اند که آنها متوقف نخواهد شد تا زمانی که به آنها گفته شود چگونه و چه زمانی برنامه های کاربردی پناهندگی خود را پردازش میکنند. 
پناهجو یانی که روز شنبه به کمپ مانوس انتقال شده اند تا أمروز  در اعتصاب بسر می برند چند دقیقه پیش یکی از آنها غش کرد و به مرکز صحی آنرا انتقال دادند وضعیة آنها بسیار خراب است مأمورین تاهنوز جواب قانع کننده به آنها نداده اند شب گذشته 4 نفر خود را زدند وزخمى کردند که بعد از غش کردن آنها را انتقال داد ند 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


سازمان عفو بین الملل، روز جمعه اردگا? را که از سوی دولت آسترالیا برای نگهداری پناهجویان در جزیر? نائورو تشکیل شده را «ترسناک» خوانده و گفته است که این اردگاه با تعهدات نسبت به مهاجرین برابر، نبوده است.

حکومت آسترالیا گفته است که با تمام این پناهجویان به طرز انسانی برخورد شده، اما گراهام تام، از سازمان عفو بین الملل، که این هفته از نائورو دیدار کرد، گفته است که، 386 تنی که در جزیره نگهداشته شده اند، در شرایط بسیارخشن بسر می برند.

وی گفته است که، آنان درخیمه هایی می خوابیده اند که در هرکدام آنان 15 تن دیگر نیز بوده و در زمان بارش، آب به داخل آن نفوذ می کرده است.

در گزارشی از عفو بین الملل که روز جمعه منتشر شد، گراهام تام به خبررسانی فرانسه گفته است: « من فکرمی کنم که این عادلانه است اگر گفته شود که آسترالیا دوباره درحال تخطی از تعهدادت بین المللی اش است.»

سازمان عفو بین الملل، از دولت کانبرا خواسته تا مرکز نائورو را بسته کند، و وضعیت موجود در این جزیره را ترکیبی زهرآگین از تردید، توقیف مغایر قانون، و حالت غیرانسانی، تشررح کرده است.

این سازمان گفته است که، اردگا? جزیر? نائورو در ارائ? وسایل مناسب برای بودوباش پناهجویان، آزادی حرکت و یا هرگونه روند در بیان ادعاهای شان برای پناهجویی، ناکام مانده است و این عوامل می تواند سبب به میان آمدن ضربه های روحی جدی و یا حتا منجر به مرگ شود

در حدود نیمی از این پناهجویان از سری لانکا، و نیم دیگر آنان از ایران، افغانستان، پاکستان، وعراق هستند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2