سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا


سازمان عفو بین الملل، روز جمعه اردگا? را که از سوی دولت آسترالیا برای نگهداری پناهجویان در جزیر? نائورو تشکیل شده را «ترسناک» خوانده و گفته است که این اردگاه با تعهدات نسبت به مهاجرین برابر، نبوده است.

حکومت آسترالیا گفته است که با تمام این پناهجویان به طرز انسانی برخورد شده، اما گراهام تام، از سازمان عفو بین الملل، که این هفته از نائورو دیدار کرد، گفته است که، 386 تنی که در جزیره نگهداشته شده اند، در شرایط بسیارخشن بسر می برند.

وی گفته است که، آنان درخیمه هایی می خوابیده اند که در هرکدام آنان 15 تن دیگر نیز بوده و در زمان بارش، آب به داخل آن نفوذ می کرده است.

در گزارشی از عفو بین الملل که روز جمعه منتشر شد، گراهام تام به خبررسانی فرانسه گفته است: « من فکرمی کنم که این عادلانه است اگر گفته شود که آسترالیا دوباره درحال تخطی از تعهدادت بین المللی اش است.»

سازمان عفو بین الملل، از دولت کانبرا خواسته تا مرکز نائورو را بسته کند، و وضعیت موجود در این جزیره را ترکیبی زهرآگین از تردید، توقیف مغایر قانون، و حالت غیرانسانی، تشررح کرده است.

این سازمان گفته است که، اردگا? جزیر? نائورو در ارائ? وسایل مناسب برای بودوباش پناهجویان، آزادی حرکت و یا هرگونه روند در بیان ادعاهای شان برای پناهجویی، ناکام مانده است و این عوامل می تواند سبب به میان آمدن ضربه های روحی جدی و یا حتا منجر به مرگ شود

در حدود نیمی از این پناهجویان از سری لانکا، و نیم دیگر آنان از ایران، افغانستان، پاکستان، وعراق هستند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی