سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

یک قایق حامل 54 پناه‌جو از کشورهای ایران، عراق و افغانستان یک‌شنبه این هفته از سوی نیروهای دریایی استرالیای غربی متوقف شد.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید: http://radiokoocheh.com/article/119356


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

یک قایق پراز 54 پناهجو در آبهای استرالیا در روز یکشنبه 31 جون راهگیرى شدند که برای اولین بار تحت قرارداد مبادله جدید به مالزیا فرستاده می شوند.

چهار روز گرفته تا پولیس قایق را به همراه خود به جزیره کریسمس بی آورد که در این جا خبر به پناهجویان از ایران، افغانستان و عراق داده می شود که ادعای پناهندگی آنها در استرالیا پردازش نمی شود و در عوض آنها برای پردازش ادعای پناهندگی به مالیزیا فرستاده می شوند و با هیچ تضمینی که برای اسکان به استرالیا هیچ برگشتانده خواهد شوند.

 پناهجویان اول به جزیره کریسمس برده شده تا انگشت نگاری و چک سلامتی شوند و در چند روز آنها مجبور برای پرواز به مالزیا می شوند و در صف پردازش ادعا پشت 90000 افراد ایستاده می شوند.

 اگر پناهجویان سعی با مقاومت کنند، می تواند صحنه های زشت به وجود بیاید. پولیس مجاز به استفاده از زور داده شده تا آنها را به داخل هواپیما کواله لمپور کنند و ماموران ضد شورش روزانه در پاکسازی جنگل در جزیره کریسمس تمرین دارند.

 وزیر مهاجرت استرالیا کریس باون، می گوید توافق با مالزیا برای ارسال یک پیام به پناهجویان است که آنها نه باید زندگی خود را در یک قایق به استرالیا معرض خطر بسازند و نه به امید داشتن که ادعای شان دراسترالیا طراحی پردازش می شود.

 یک پناهجو هزاره از پاکستان به روزنامه استرلیا گفت که بسیاری از مردم در اندونزیا انتظار داشتن تا زمانی که دولت استرالیا نیت خود را درعمل روشن کرد.

او گفت پناهجویان که در حال حاضر در بازداشت جزیره کریسمس و در سرزمین اصلی و کسانی که در انتظار پردازش هستند به بستگان و دوستان خود در اندونزیا تیلفونی مشوره می دادند که قایق نه گیرند.

 به تمام پناهجویان که در مسیر خود به طرف استرالیا هستند در هر جا که هستند متوقف شوند و درخواست پناهندگی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بدهند تا از راه قانونی به استرالیا بیایند. راه غیر قانونی شما را به مالزیا می فرستد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 دیروز استرالیا و مالزیا توافقنامه ای را امضای کردند که 800  پناهجویان غیر قانونی با قایق ورود استرالیا می شوند با 4000  پناهنده واقعی در حال حاضر که در مالزیا ثبت هستند مبادله کنند.

از نیمه شب گذشته، هر پناهجو که ورود استرالیا با قایق می شود برای ادعا پناهندگی به مالزیا فرستاده می شوند. این توافق بخشی از فشار دولت استرالیا است، به منظور توسعه یک راه حل منطقه ای برای قاچاق افراد و جلوگیری از سفر خطرناک پناهجویان از اندونزی به استرالیا می باشد.

جولیا گلیارد، نخست وزیر استرالیا می گوید این موافقتنامه "مدل کسب و کار قاچاقچیان مردم را برخورد می زند."

"پیام من به هر کسی که به فکر پرداخت پول به قاچاقچیان مردم وهمراه با کسانه که زندگی خود و شاید زندگی اعضای خانواده خود را نیز در دریا به خطر می اندازند، این است که این کار را نکنند و به امید کاذب نباشند که ادعای شان در استرالیا پردازش می شود،” جولیا گلیارد می گوید.

پناهجویان که به مالزیا منتقل خواهد شد همراهشان به طور قانونی رفتار می شود و با تهیه‌ معافیت تحت قانون مهاجرت مالزیا و قانون گذرنامه ارائه شده می باشند.

درابتدا آنها خواهد در یک مرکز ترانزیتی در مالزیا جایگزین شوند و خواهد تا 45 روز با پشتیبانی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت باشند.

پس از پردازش اولیه، پناهجویان به جامعه انتقال داده می شوند، با حق کار، دسترسی به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان. نه مثل 90000 پناهندگان که درحال حاضر وجود دارد.

دولت استرالیا گفته است که کسانی که منتقل می شوند بدون کدام درمان بهتر یا سریعتر در پردازش ادعای خود و یا ترتیبات برای اسکان بیش از پناهجویان دیگر در مالزیا دریافت خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا همچنین تایید کرد که 4000 پناهندگان که در آینده به استرالیا خواهد آمد از آن دسته پناهندگان هست که قبل از موافقت نامه در مالزیا ثبت نام گرفته شده اند و نه از 800 پناهجویان که از استرالیا فرستاده می شد.

استرالیا تمام هزینه ها را پرداخت می کند - حدود 300 میلیون دلار در طول چهار سال - همراه حمل و نقل، رفاه، بهداشت و آموزش و پرورش. استرالیا نیز مالزیا را در بازگشت پناهجویان که در حال حاضر در مالزیا هستند که ادعای شان رد شده به برگزار کشورهای خودشان کمک می کند.

این توافق نامه به حمایت از هر دو سازمان ملل متحد کمیساریای عالی برای پناهندگان (UNHCR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) می باشد.

نخست وزیر گلیارد وعده داده که با منتقلین با عزت و احترام رفتارمی شود. "آنها نه دستگیر می شود و نمی با چوب زده می شوند،" او گفت. مالزیا تضمین می کند که کسانی که منتقل خواهد شد در مطابق با استانداردهای حقوق بشر را تحت درمان قرار داده می شود.

با این حال 500 پناهجویان که در جزیره کریسمس هستند که پس از آنکه دولت معهده مبادله را اعلام کرد آمدند، و اما قبل از این که معاهده امضا شد، خواهد دراسترالیا پردازش شوند، نه در خارج همانطور که در ابتدا وعده داده شده بود.

این معاهده اولین از نوع خود است و توسط برخی از سازمان ها مورد انتقاد قرار داده شد. سازمان دیده بان حقوق بشر بالای معهده تبادله انتقاد کرده است وعمومی بالای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان(UNHCR)  صدا کرده که حمایت خود را از این معامله برداشت کند به دلیل که موافقت استرالیا را اجازه می دهد که نمایندگی‌ وظیفه خود را به مالزیا بدهد،به یک کشور که کنوانسیون پناهندگان را امضا نکرده.

در حال حاضراین بسیار دشوار است که پناهجویان از خدمات قاچاقچی مردم به یک کشور خارجی وارد شود و توسط آن کشور پذیرفته شده است. دولت های خارجی می خواهند که پناهجویان و پناهندگان قانونی و رسمی از طریق سیستم های کمیساریای عالی سازمان ملل بپزیرند که در اردوگاه های پناهندگان در سراسر جهان یافت می شود. استرالیاهیچ گونه قایق های غیر قانونی را نمی پزیرد که به ساحل اش وارد می شود، آما بیش از 14000 پناهندگان را از طریق سیستم های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد قبول می کند.

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پولیس استرالیا در یک اعتراض پناه‌جویان در جزیره کرسمس از گاز اشک‌آور، بین‌بگ و بعضی سلاح‌های ضد آشوب ‌دیگر بر علیه پناه‌جویان معترض استفاده کرده است.

لنک : http://radiokoocheh.com/article/117544


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

سخن‌گوی وزارت مهاجرت استرالیا به رسانه‌های این کشور گفته است دولت این کشور در آخرین مراحل امضای تفاهم‌نامه‌ی بر سر موضوع پناه‌جویان با دولت مالیزی قرارداد و تا آخر این ماه این تفاهم‌نامه را امضا خواهد کرد.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/116426


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4      >