سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

گفت‌وگوی روز- خانم صوفی:

«ما می‌خواهیم هیچ کودک پناه‌جویان در زندان نباشد»

هفته گذشته استرالیا و مالیزی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر بنیاد آن مهاجران که به گونه‌ی غیر‌قانونی وارد استرالیا می‌شوند دوباره به مالیزی بر‌گردانده شوند.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید: http://radiokoocheh.com/article/120240


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

انتقال اولین 16 پناهجویان مرد که به کوالالامپورتحت قرارداد مبادله استرالیا با مالزیا فرستاده می شد توسط دادگاه عالی استرالیا به تعویق افتاد.

دادگاه عالی دولت استرالیا در صبح روز دوشنبه مانع از انتقال پناهجویان به مالزیا شد، تا زمانی که دادگاه تصمیم بگیرد که چگونه این توافق را به طور قانونی و با احترام به حقوق پناهجویان عمل کند.

طرفداران پناهندگان استدلال می کنند که مالزیا، که کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد را امضا نکرده است و سابقه بدرفتاری با پناهجویان و پناهندگان دارد. وکیل پناهندگان دیوید معنی می گوید متقاضیان او"مضطرب و ترس" در مورد آزار و اذیت در مالزیا دارند و می خواهند در استرالیا باقی بمانند.

آقای معنی گفت سوال اصلی برای دادگاه عالی این است که آیا مالزیا بهترین کشور برای ارسال مردم است. بلخصوص زمانی که دولت در نظر دارد تا کودکان بدون همراه را هم بفرستد.

سخنگوی سازمان عفو بین الملل پناهنده تام گراهام می گوید، "این معامله مجازات قاچاقچیان مردم نیست، این مجازات کودکان است. وزیر به عنوان سرپرست قانونی، قراراست که به نفع کودکان بدون همراه عمل کنند، نه که آنها را به سوء استفاده های جدی در محله های فقیرنشین کوالالامپورارسال کند".

وزیر مهاجرت استرالیا کریس باون می گوید که دولت در مقابل اعتراضات و چالش های قانونی آماده بود و همچنان به فرستادن همه پناهجویان به مالزیا مصمم بوده، با وجود این که دادگاه عالی به انتقال تأخیر انداخت.

آقای باون گفت که او بر این باور بود که دولت "به دلایل بسیار قوی قانونی" با سیاست است و امیدوار است که تاخیر به قاچاقچیان مردم وقت به تحریف حقیقت پیدا کند و انها به پناهجویان بگویند که آنها را به مالزیا ارسال نمی کنند.

"یکی از استدلال ما به دادگاه عالی این است که قاچاقچیان مردم این را چرخش میدهند و دروغ می گویند که این نوعی از نور سبز است اما این نیست،" باون گفت.

"متوقف کردن قاچاقچیان مردم از فروش سفر به استرالیا را در قایق های سوراخ دارمانند قایقه که در ماه دسمبرگذشته در برابر سنگ ها در جزیره کریسمس شکست مهم است. من مطمئن هستم که زمانی دادگاه عالی مورد را ملاحظه کند، انتقال رخ خواهد داد و ترتیب اجرا خواهد شد." او گفت.

 دادگاه عالی استرالیا در چند هفته آینده تصمیم گیری خواهد کرد.



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

گروهی از مردان، زنان و کودکان به دلیل که به مالزیا تبعید می شوند از روز جمعه در اعتصاب غذا بوده اند.

تعدادی از پناهجویان در اعتصاب غذا از 54 به 105 افزایش یافته وقتیکه یک قایق حامل 10 کودک بدون همراه، زن و شوهر، و 38 مرد بزرگسال روز یکشنبه وارد استرلیا شد.

وزارت مهاجرت استرالیا تایید کرد که یک آمبولانس به مرکز خواسته شد تا سه پناهجوی نوجوان که از دست دادن آب بدن زحمت می برند درمان کنند.

نوجوانان رد کردند که در طول روز از خورشید داغ پس شوند، منبع گفت: و یک پسر هفت ساله در میان کسانی که غذا نمی خوردن بود.

کارگران مرکز بازداشت در روز یکشنبه سعی به توقف اعتصاب غذا توسط هشدار دادن پدر و مادر پناهندگان کردند که اگر آنها فرزندان خود را تشویق به امتناع از غذا و آب کنند انها قانون استرالیا را شکستن.

مرد بالغ که تنها تحت معهده مبادله پناهنده تبعید می شود در یک ترکیب جداگانه با پنجره ها سیاه شده در داخل بازداشتگاه اصلی این جزیره برگزار شده. وهیچ دسترسی به اینترنت و یا تلویزیون ندارد.

گروه در ابتدا گزارش از اعتصاب غذا را رد کرده و گفت بازداشتشدگان یک دو غذایی را فراموش کردند، یا به سادگی ماه رمضان را مراعات می کنند.

در حال حاضر انها میپزیرند که بعد از مشاهده تعدادی از پناهجویان که پی‌ درپی غذا نخوردن، و می گویند که در حال حاضر رفاه و درمان را اولویت می دانند.

قرار بود که در اوایل صبح روز دوشنبه شروع پرواز پناهجویان به مالزیا را کنند اما در حال حاضر آنها حداقل دو هفته دیگر در جزیره کریسمس انتظار میکنند که با انها چه اتفاقی می آفتد. در حالی که دادگاه عالی استرالیا تصمیم بر قانونی بودن قرارداد مبادله پناهندگان بگیرد.

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

صبح‌گاه روز یک‌شبنه یک قایق دیگر از پناه‌جویان که 50 پناه‌جو را حمل می‌کرد توسط مقامات استرالیایی در آب‌های این کشور متوقف شده است.

بقیه خبر را در اینجا ببینید : http://radiokoocheh.com/article/120027

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

اولین قایق پراز پناهجویان در جزیره کریسمس تحت قرارداد مبادله بین دو کشور به مالزیا فرستاده می شود، که شامل 18 افراد زیر سن قانونی و یا افرادی که ادعا می کنند.

وزیر مهاجرت استرالیا کریس بوون، می گوید که 18 نفر از اعضای این گروه کودکان و 13 از آنها بدون همراه هستند. سه نفر از 18 نفر با پدر و مادر و دو با یک برادر یا خواهر بزرگسال آمده اند. او گفت که " پروسه انتقال این افراد به مالزیا در حال حاضر شروع میگردد "

دولت استرالیا می گوید که کودکان مورد به مورد ارزیابی می شوند اما هر پناهجوی که با قایق می آید توقوی به مالزیا فرستادان را کنند.

نخست وزیرجولیا گلیارد، هشدار داده است که نمی تواند معافیت کامل برای کودکان تهت معهده مبادله مالزیا وجود داشته باشد و می گوید انتقال آنها فیلم برداری شده و در یوتیوب نشر می شود برای بازداشتن دیگران.

وزیر مهاجرت استرالیا کریس باون تکرار پیام نخست وزیر را می کند که هیچ معافیت وجود ندارد. "من وضعیت را نمی خواهم که در آن ما ارائه پاداش برای افرادی کنیم که فرزندان خود را بر روی یک قایق وسفر خطرناک می گزارند. اگر شما معافیت کامل داشته باشید، قاچاقچیان مردم از این سوراخ دیدهبانی بهره برداری می کنند و کودکان را بر روی قایق ها قرار می دهند و ما با وضعیت خطرناک قایق های پراز کودکان برخورد می شویم."

وکیل حقوق بشر اندرو کو، که بخشی از نوار کمیته حقوق بشر مالزیا است، گفت که: این قرارداد ممکن است به مسئولیت های قانونی استرالیا تجاوز کند و هشدار داد که کودکان بدون همراه ممکن است توسط گروه های جنایتکار شکار شوند. پناهجو درخواست ویزه به خواهرش می کند


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4      >