سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا


رئیس مهاجرت جدید گینه نو گفته که پس از یک جلسه خصوصی مهم بیرون از رسانه های استرالیا اکنون با راه حل پناهجویی فعلی استرالیا خوشحال میباشد.

این درحالیست که در یک جلسه محرمانه با و
زیر خارجه گینه نو ماه گذشته, ماتیو-رابورا افسر ارشد مهاجرت گینه نو نگرانی های مختلف را با طرح ارسال پناهجویان در جزیره مانوس مطرح کرده بود.

اکنون اقای رابورا گفته که علت اصلی مشکل در ماه گذشته مردان مجرد بوده، وی علاوه کرده که اگر ما در مورد 3000 پناهجو صحبت کنیم، خدا مارا کمک کند.و گفته که گینه نو قابلیت ارزیابی درخواست های 3000 پناهجو را ندارد.

در بیانیه امروز اقای رابورا گفته از وقتیکه نگرانی وی درین زمینه حل شده به اجرای این طرح خوشحال میباشد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مبارز عدالت اجتماعی میگوید بحث سخت پناهجویان توسط هر دو حزب باعث بی خوابی شبانه روزی پناهندگان در کوئینزلند جنوبی شده است.

حزب کارکر درحالی از معامله گینه خود دفاع کرده که هفته گذشته حزب اپوزیسیون طرح خودش راکه پناهجویان بعد از یکبار جواب منفی حق استیناف را ندارد، اعلام داشت.

درهمین حال مارک-کوپلند از کمیسیون عدالت اجتماعی کاتولیک ها گفته که پناهجویان در حال حاضر در استرالیا در مورد اینده خودشان احساس ناراحتی میکنند. و گفته که من تابحال نوعی از وضعیت ناگوار را بالای مردان جوان که در وضعیت فعلی سیاست های دولت و سیاست های پیشنهادی ائتلاف بسر میبرند تجربه کرده ام، و انها تا هنوز اشک در چشمان شان دارد.

اقای مارک علاوه کرده که پیامد های انسانی وجود دارد، این یک بازی نیست، من واقعاً در مورد مفاهیم سلامت روانی از انچه اتفاق می افتد نگران هستم و درحال حاضر مردمی را در جامعه توومبا میشناسم که بدنبال پناهندگی امده اند و بدلیل انچه بالای انها اتفاق خواهد افتاد نگران هستند و شب ها خواب ندارند


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

افزایش شمار تلفات راه پرخطر دریایی استرالیا، توجه بسیاری را جلب کرده و مقامهای استرالیایی را وادار به اتخاذ سیاست سختگیرانه‌ای در برابر پناهجویان کرده است.

بر اساس این سیاست، افرادی که به صورت غیرقانونی توسط قایق وارد استرالیا شوند، مجوز اقامت دریافت نخواهند کرد. این سیاست در ماه جولای امسال اعلام شد و تا حال شش گروه به پاپوآ گینه نو و جزایر نائورو در اقیانوس آرام منتقل شده‎اند.

جان فیلیب سفیر استرالیا در گفتگویی ویژه با بی‎بی‌سی گفت که در آنجا با همکاری کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و دولت این کشور دوسیه آنها بررسی خواهد شد.

آقای فلیپ افزود: «هدف از این سیاست جلوگیری از قاچاق انسان توسط کسانی است که می‌گویند اگر شما پنج، ده یا بیست هزار دلار بدهید شما را به استرالیا خواهیم رساند. آنچه سیاست فعلی می‌گوید این است که هرگز به صورت غیرقانونی به آسترالیا نیایید.»

موضوع ورود پناهجویان به استرالیا، اینک به مسئله‌ای داغ انتخاباتی در این کشور تبدیل شده و حزب اصلی مخالف دولت گفته که در صورت پیروزی در انتخابات، همه قایق‎هایی را که وارد استرالیا می‎شوند به مبدا حرکت آنها، مسترد می کند.

جان فلیپ گفت: «آنچه حکومت کنونی انجام می‎دهد این است که کسانی را که قصد آمدن به استرالیا از طریق دریا را دارند، در صورتی که به درد سر بیفتند، نجات دهد و اگر وارد سرزمین اصلی استرلیا یا یکی از جزایر آن شوند، به آنها غذا و سرپناه می‌دهد، اما آنها مجوز اقامت در استرالیا را دریافت نخواهند کرد.»

آقای فلیپ در پاسخ به این سوال بی‎بی‎سی که آیا تمایل استرالیا برای جذب نیروی متخصص و برخورد سختگیرانه با دیگر پناهجویان، غیرعادلانه نیست، گفت: «ما کسانی را جذب می‎کنیم که فکر می‌کنیم برای اقتصاد استرالیا مفیدتر هستند. بنابراین ما افراد حرفه‌ای را می‌پذیریم.»


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2