سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

شصت مرد پناهجو در داروین خواهد برای زندگی در چادر ارتش استرالیا در نائورو ارسال شوند. اردوگاه نائورو مشکلات -

بسیار دارد, کم بود آب آشامیدنی و مواد غذایی تازه، موشهای بزرگ وجود دارد و سگ های وحشی، کمبود برق

گروه حدود 80 سرباز از  ارتش  استرالیا به ادامه ساخت و ساز انجام میدهند، و احداث محل های برای اقامت پناهندها از روز جمعه

پناهجویان،  وقتی می رسند فقط امکانات ابتدایی خواهد فراهم بود، از جمله چادر، تخت ارتش که از بوم و قطب

ساخته شده و  فولاد. و دسترسی به شبکه برق محلی، که تجربه قطع طولانی چند بار در هفته داشته..


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

کمیته ای که از سوی نخست وزیر استرالیا برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان این کشور تشکیل شده بود، توصیه کرده است مراکزی در نائورا و پاپوا گینه نو در مورد پناهجویان ایجاد شود.

استرالیا شاهد ورود فزاینده پناهجویانی است که از طریق قایق و به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند.

براساس گزارش های دریافتی دست کم 170 نفر با سه قایق در آخر هفته گذشته وارد این کشور شده اند.

این کمیته همچنین گفته است که توصیه های آنها با این هدف صورت گرفته تا افراد از راههای قانونی وارد این کشور شده و به این ترتیب از ورود مهاجرانی که بطور غیر قانونی و با قایق وارد استرالیا می شوند، جلوگیری شود.

این کمیته مستقل در گزارش خود 22 توصیه در این مورد کرده و خواسته است تا هر چه سریعتر این دو مرکز رسیدگی به وضعیت پناهندگان ایجاد شود.

از جمله توصیه های دیگر این کمیته این است که به پناهجویانی که با قایق وارد استرالیا می شوند، اجازه داده نشود تا از اعضای خانواده شان برای آمدن به این کشور حمایت مالی کنند، همچنین همکاری با اندونزی در مورد عملیات کنترل، تجسس و نجات پناهجویان بین دو کشور افزایش یابد.

انگس هوستون که ریاست این کمیته را برعهده دارد در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است: "ما سیاستی واقع بینانه نه ظالمانه در این باره توصیه می کنیم. سیاستی واقع گرایانه نه آرمان گرایانه."

حزب کارگر وابسته به نخست وزیر استرالیا از توافق ایجاد شده با مالزی در مورد تبادل پناهجو حمایت می کند. براساس این توافق استرالیا باید ظرف 4 سال 800 پناهجویی را که با قایق وارد خاک این کشور می شوند به استرالیا بفرستد و در مقابل 4000 پناهجویی که پرونده هاشان در مالزی به جریان افتاده، از این کشور خواهد پذیرفت.

سال گذشته دادگاهی در استرالیا با استناد به این موضوع که مالزی کنوانسیون مربوط به پناهندگان سازمان ملل را امضا نکرده، علیه این توافق رای داد.

به گفته این دادگاه، مالزی به دلیل عدم پایبندی به این کنوانسیون نمی تواند تضمین کافی در مورد حفاظت از پناهجویان ارائه دهد.

مخالفان در استرالیا درمقابل خواستار بازگشایی مجدد مرکز بازداشت پناهجویان در نائورا هستند. آنها همچنین گفته اند که نیروی دریایی باید این توانایی را داشته باشد تا از ورود قایق هایی که بطور غیرقانونی وارد خاک استرالیا می شوند، جلوگیری کند.

گفته شده پنج شنبه گذشته نیروی دریایی استرالیا بیش از 200 نفر را که قصد داشتند با قایق وارد این کشور شوند، نجات داد.

جزیره کریسمس که در حدود دو هزار و هشتصد کیلومتری شمالغرب شهر پرث، مرکز ایالت استرالیای غربی، و سیصد و شصت کیلومتری جنوب جاکارتا، پایتخت اندونزی، واقع است و توسط دولت استرالیا اداره می شود، از جمله مقصد های مورد علاقه پناهجویان غیرقانونی است

 

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/08/120813_l31_australia_asylum_camp.shtml.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

گزارش می گوید که 67 درصد از رای دهندگان در استرالیا, از قانون دولت به ارسال پناهجویان به جزیرة نائورو برای پردازش حمایت میکنند

کسانی که با قایق میاید پردازش پرونده اش سریعتر از اگر آنها در یک اردوگاه پناهندگی باشند آنجا م نمیشه. این مردم یعنی به احتمال

زیاد به صرف چندین سال در جزایر اقیانوس آرام خواهند کذشت.

همچنین، گروهی که اعتصاب غذا کردند , در نامه ای به روزنامه استرالیایی گفتند: "ما به آنها گفتیم, ما نمی رویم  به جزیره نائورو زیرا ما آگاه

نبودیم از قانون جدید ، اگر ما آگاه بودیم ترجیح می دادیم به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در اندونزی برویم ودر اردوگاه اونجا باشیم""


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

بیش از یکصد پناهجو در یکی از بازداشتگاههای استرالیا روز شنبه پس از اطلاع از اینکه بر اساس یکی از قوانین جدید درباره پناهجویان به زودی به یکی از جزایر دورافتاده اقیانوس آرام منتقل خواهند شد ، اعتصاب غذا کردند . 
سخنگوی اداره مهاجرت استرالیا اعلام کرد حدود یکصد پناهجو در بازداشتگاه جزیره کریسمس شنبه شب پس از آنکه به آنها گفته شد به زودی به نائورو منتقل خواهند شد، اعتصاب غذا کردند. 
این افراد جزء نخستین گروه از افرادی هستند که به جزیره کوچک و دورافتاده نائورو در حاشیه اقیانوس آرام منتقل خواهند شد و در آنجا باید منتظر رسیدگی به درخواست هایشان بر اساس قوانین جدید و سخت گیرانه پناهجویان دولت کانبرا باشند. 
خبرگزاری فرانسه از سیدنی گزارش داد بر اساس این قانون جدید که پارلمان استرالیا این ماه تصویب کرد پناهجویانی که با قایق به این کشور می رسند به نائورو یا جزیره مانوس پاپوا گینه نو برای مدت زمان نامحدودی منتقل خواهند شد تا درخواست های آنها بررسی شود


http://www.ghatreh.com/news/nn10830644/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%A8-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%D8%B5%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%AC%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا، گفته است که پذیرش مهاجران جدید در سال جاری چهل درصد افزایش می یابد که بالاترین رشد در میران پذیرش مهاجر طی سه دهه اخیر است.

تصمیم به افزایش پذیرش مهاجر با پیشنهاد هیات بررسی مساله پناهندگی انطباق دارد و نتیجه آن این است که هر سال شش هزار نفر می توانند به دلایل بشردوستانه از استرالیا پناهندگی دریافت کنند.

خانم گیلارد گفته است که افزایش در پذیرش پناهجویان باید به متقاضیان مهاجرت به استرالیا این پیام را ارسال کند که اگر به جای تلاش برای مهاجرت غیرقانونی، در کشور خود بمانند و از راه های قانونی اقدام کنند، امکان بیشتری برای پذیرش دارند.

اخیرا پارلمان استرالیا پیشنهاد بازگشایی مراکز رسیدگی به تقاضای پناهندگی در مناطق خارج از خاک اصلی استرالیا را تصویب کرد.

 

http://www.bbc.co.uk/persian/rolling_news/2012/08/120823_l03_rln_australia.shtml


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2   3   4      >