سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

 

دادگاه عالی استرالیا برای شنیدن چالشها مربوط به بازداشت نامحدود پناهجویان موافقت کرده است

بیش از 50 مرد، زن و کودک در مراکز بازداشت استرالیا به عنوان پناهنده واقعی مشخص شدند ولی متاسفانه  نمیتواند در جامعه استرالی زندکی کند.

دیوان عالی از وکلای مرد سیرلانکی که در بازداشت به مدت سه سال بود و در نهایت یک ارزیابی امنیتی منفی را دریافت کرد حاضر به شنیدن بودن.

وکلای این مرد میکویند که ایشان در یک وضعیت بسیار ناامید است، او بسیار مضطرب  است و با تجربه بازداشت بسیار آسیب دیده است.

وکلای او می گویند بازداشت نامحدود مقبول نیست، و او نا عدالتی را رد شده است چرا که او اجازه داده نشده است تا بدانند عوارض بر اساس جی بودة، ونمیتوانید آن را به چالش بکشد.

صراحت اینست. بر اساس یک ارزیابی امنیتی که بطور مخفیانه انجام میشه و پناهنده هیج اطلاعاتی ندارد و دلایل او گفته نمیشود

 پناهنده به طور نا محدودقفل میشود.

مثل این است که به حبس ابد محکوم شدن بدون داشتن هیج اتهامی

تعدادی از وکلا مشغول به کار در مورد قضایا جدید.

زندگی مردم که در بازداشتها برای ماه ها یا سالها بدون پایان است نتیجه اش، خودآزاری و خودکشی بسیاری از آنها نیاز به قرص و داروهاکه بتوانند روز را  دریافت کنند. در بسیاری از مراکز، استفاده از قرص های خواب آور و داروهای دیگر طبیعی شده است

در لینک پایین یک عرضه ای به وزیر بوون است که در ان خواهش کردند  به کودکان آسیب پذیر، خانواده ها و بازداشت شدگان که در دراز مدت در بازداشت هستند اخراج شوند

در این لینک ذکر شده اکر ان را امضا کنید خواهیم امضای خود را به طور مستقیم به وزیر مهاجرت ارائه دهیم .

 

http://www.amnesty.org.au/action/action/27942/


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مقام های استرالیا می گویند یک کشتی به همراه 150 مسافر در نزدیکی اندونزی غرق شده است.

مقام های دریایی استرالیا می گویند این کشتی در ساعات اولیه روز چهارشنبه (7 تیر) پیام های درخواست کمک فرستاده بود.

به گفته این مقام ها دو کشتی باری برای جستجوی مسافران در محل حادثه حضور پیدا کرده اند. دو کشتی نیروی دریایی استرالیا نیز راهی آنجا شده اند.

این دومین بار در روزهای اخیر است که یک کشتی حامل پناهجویان در نزدیکی جزیره کریسمس غرق می شود.

جمعه هفته گذشته نیز یک کشتی دیگر در این محل دچار حادثه شد. گروه های امداد موفق به نجات 110 نفر از مسافران شدند و اجساد 17 نفر از آنها پیدا شد.

کشتی که روز جمعه غرق شد، 200 نفر مسافر همراه داشت. عملیات جستجو در ساعات پایانی روز شنبه خاتمه یافت.

پناهجویانی که قصد دارند خود را به استرالیا برسانند، معمولا با کشتی از نزدیکی جزیره کرسیمس عبور می کنند.

این کشتی ها اغلب مملو از مسافر هستند و موارد ایمنی در آنها رعایت نمی شود.

در سال های اخیر پناهجویان زیادی از کشورهای افغانستان، سری لانکا و عراق تلاش کردند خود را از طریق اندونزی به استرالیا برسانند.

در دسامبر 2010 حدود 50 نفر جان خود را در سفری مشابه در نزدیکی جزیره کریسمس از دست دادند.

BBC فارسی



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

 قایق روز پنجشنبه  حامل 200 پناهجوی ایرانی ، افغانی و عراقی که از اندونزیا به سمت جزیره کریسمس آیلند در حرکت بودند در حدود دویست کیلومتری شمال این جزیره غرق شدند جزیره کریسمس در 250 کیلومتری جنوب جزیره جاوا در اندونزی و 2600 کیلومتری شهر پرت در شمال غرب استرالیا واقع است. پس از ادامه دادن مسیر توسط قایق حامل پناهجویان متاسفانه قایق دچار مشکل شدید شده و غرق می شود که کشتی های استرالیا و هواپیمای جستجو به کمک آنها می شتابند ولی متاسفانه تعداد زیادی در این حادثه غم انگیز تا کنون پیدا نشده اند .مقامات استرالیا اعلام کردند این حادثه در آب‌های اندونزی رخ داده است  مقامات نیروی دریایی استرالیا می گویند آژانس جستجو و امداد اندونزی به کوشش های نجات  کمک می کند و سخنگوی اداره امنیت دریایی استرالیا که با امدادگران اندونزیایی همکاری می کند گفت:« ما یکصد و ده نجات یافته داریم و جان باختن سه نفر را تایید می کنیم جیسون کلیر وزیر کشور استرالیا نیز گفت هنوز احتمال این که بتوان جان عده ای را نجات داد وجود دارد. نجات یافتگان این حادثه به جزیره کریسمس استرالیا انتقال یافته اند و قرار است در آنجا تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند.

جولیا گیلارد ابراز تاسف عمیق خود را نسبت به این حادثه اعلام کرد

براساس خبرهای تکمیلی که ساعت 8 صبح جمعه در استرالیا پخش شد جوانترین فرد پناهجوی این قایق 13 ساله بوده.

استرالیا برای مردمی که از کشورهای جنگزده مانند افغانستان، عراق و سری لانکا می گریزند  مقصدی عمده است. بسیاری از آنها در بازداشتگاه های شلوغ در جزیره کریسمس و خاک اصلی استرالیا به سر می برند..


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

 

مجموعاً، 4.3 میلیون نفر, أخیرا از محلات شان بیجا گردیده اند که ازین جمله 800،000 نفر از کشور های شان فرار نموده و پناهنده شده اند

 در سراسر جهان، 42.5 میلیون نفر در سال 2011 یا به عنوان پناهنده (15.42 میلیون)، بیجاشده داخلی (26.4 میلیون) و یا در پروسه پناهجوئی (895،000) سپری نمودند. با وجود تعداد زیاد پناهندگان جدید، ارقام کلی عمدتاً بخاطر تأثیرات تعداد زیاد بیجاشدگان داخلی که به محلات اصلی شان عودت نموده اند، نسبت به سال 2010 که 43.7 میلیون بود، کمتر میباشد. عودت 3.2 میلیون بیجاشده داخلی به محلات اصلی شان درین سال بیشترین رقم طی جریان یک دهه میباشد. در میان پناهندگان، و با وجود افزایش در بازگشت داوطلبانه با مقایسه با سال 2010، سال 2011 سومین پایین ترین سال عودت (532000) در یک دهه بود.

 این گزارش که بر آن مرور ده ساله صورت گرفته، چندین موضوع نگران کننده را نشان میدهد: یکی ازین موضوعات اینست که بیجاشدگی اجباری تعداد بیشتر افراد را در سطح جهان متأثر نموده و در پنج سال اخیر سالانه 42 میلیون نفر از آن متأثر گردیده اند. موضوع نگران کننده دیگر اینست که شخصی که پناهنده میشود برای سال های متعدد پناهنده باقی میماند – که اکثراً در یک کمپ یا بشکل موقتی در مناطق شهری بسر میبرد. از جمله 10.4 میلیون پناهنده که تحت مأموریت UNHCR قرار دارند، تقریباً سه ربع آنها (7.1 میلیون نفر) برای حد اقل پنج سال در پناهندگی بسر برده و در انتظار یافتن یک راه حل بوده اند.

 به طور کلی، افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده پناهندگان میباشد (2.7 میلیون)، به تعقیب آن کشور های عراق (1.4 میلیون)، سومالیا (1.1 میلیون)، سودان (500،000) و جمهوری مردم کانگو (491،000) قرار دارند. 

حدود چهار بر پنج حصه از پناهندگان جهان به کشور های همجوار شان فرار مینمایند که در ارقام نفوس پناهندگی نشان داده شده اند، بگونه مثال، در پاکستان (1.7 میلیون نفر)، در ایران (886،500 نفر)، در کینیا (566،500 نفر و در چاد (366،500) نفر میباشد

 در میان کشور های صنعتی، جرمنی با 571،700 پناهنده، بزرگترین کشور میزبان میباشد. در عین حال، افریقای جنوبی بزرگترین کشور دریافت کننده درخواست های پناهندگی بوده که تعداد آن 107،000 درخواست بوده و این کشور این موقف را در طول چهار سال اخیر برای خود حفظ نموده است.

 در حالیکه مأموریت اصلی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همانا کمک به پناهندگان بود اما در جریان شش دهه از زمانیکه این اداره تأسیس گردید، فعالیت های آن توسعه یافته و کمک با تعداد زیاد بیجاشدگان داخلی و افراد فاقد تابعیت یعنی فاقد شهروندی به رسمیت شناخته شده، نیز در مأموریت آن علاوه گردیده است. گزارش روند های جهانی سال 2011 حاکی از آنست که فقط 64 دولت در مورد افراد فاقد تابعیت ارقام شانرا ارایه نموده اند، به این مفهوم که  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد توانسته از مجموع 12 میلیون نفر فاقد تابعیت، صرف ارقام یک ربع آنرا دریافت نمای.

 از 42.5 میلیون نفر که تا اخیر سال 2011 در وضعیت بیجاشدگی اجباری قرار داشتند، تمام شان تحت مواظبت کمیساریای عالی پناهندگان ثبت نام گردیده اند.

 در میان 26.4 میلیون بیجاشده داخلی، 15.5 میلیون نفر آن از مساعدت ها وکمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بهره وند مشوند. 

http://www.unhcr.org/4fd9e6266.html

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2