سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

پنج پناهجو در مرکز بازداشت مهاجرت استرالیا بعد از اینکه در بازداشت بیش از یک سال متوقف شده اند صحنه ای از اعتصاب غذایی را آغاز کردند.

این مردان برای بیش از نه روز که در اعتراض به امتناع  برای تاخیر وقتیکه برنامه های کاربردی پناهندگی شان پردازش میشود استند.  یکی از مردان، یک مرد 33 ساله از ایران است که در روز نهم اعتصاب غذایی به بیمارستان منتقل شد. عضوی از پناهندگان اقدام جمعی گفت: مرد در همان روز به بازداشتگاه بازگردانده شد، اما به محض این که در بازداشتگاه رسید اعتصاب غذایی را دوباره ادامه داد. "بیشتر مردم تمایل دارند که با او در اعتصاب بپیوندند. من تعجب نخواهم کرد اگر آین ادامه یابد" او گفت".  " این نزدیک رسیدن به نقطه جوش است."

کارگران اقدام جمعی پناهندگان به طور منظم به بازداشتگاه ملبورن میروند و میگویند که عدم وجود اطلاعات برای بازداشت شدگان در مورد درخواستهای آنان، آنان را به اقدام اعتصاب غذایی مجبور کرده است. "هیچ ارتباطی وجود ندارد. هیچ کس نمی داند که چی مدت باید منتظر بماند. دولت استرالیا به دادن یک وقت معین مجبور نیست پس تنش ها در این حال به بیش از حد رسیده است. "

عضو اقدام جمعی پناهندگان گفت که مردان مجبور اند "آنان فقط در انتظار اند و تحت فشار قرار دارند." یکی از بازداشت شدگان اعتصابی که بیش از پنج ماه وضعیت پناهندگی برایش داده شده بود اما هنوز هم در بازداشت در انتظار برای ترخیص امنیت بسر میبرد.

سخنگوی وزارت مهاجرت و شهروندی گفت که مردان در اعتصاب غذا از نزدیک مورد مطالعه قرار دارند. او گفت : " به بازداشت شدگان در همه وقت غذا و آب به دسترس است، ما آنان را تشویق به خوردن میکنیم." وزارت مهاجرت همچنین گفت که مردان به مراقبت های بهداشتی و حمایت دسترسی دارند. وی افزود که "اعتراض در نتایج موارد شان هیچ تاثیری نمی داشته باشد."

اعتصاب غذایی در عین حالی می آید که نگرانی در مورد افزایش تعداد پناهجویان از ایران که در تلاش برای رسیدن به استرالیا استند افزایش یافته است. به تعداد ایرانیان در تلاش برای رسیدن به استرالیا با قایق در ماه های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال 2009-10 ایرانیها فقط 6 فیصد از پناهجویان وارد با قایق به استرالیا بودند . تا سال  2010-11  آنان 36 فیصد را تشکیل میدادند. ارقام اخیر نشان می دهد که پناهجویان از ایران در حال حاضر تقریبا 50 فیصد از افراد وارد با قایق به استرالیا را تشکیل می دهند. به تعداد 1549 ایرانیها در سال 2010-11 به استرالیا وارد شده اند.

این افزایش منجر به ترس است که هزاران نفر از ایرانیها از موقعیت پناهندگی رد شوند اما قادر به بازگشت به ایران نباشند. ارقام وزارت مهاجرت نشان می دهد که بسیاری از پناهجویان ایرانی در برنامه اول پناهندگی خود مورد رد قرار گرفتند. به طور معمول، افرادی که به عنوان پناهنده پذیرفته نمی شوند به کشور شان دوباره بازگشتانده میشوند، حتی اگر آنان نخواهند که بازگشت داده شوند. اما در مورد پناهجویان ایرانی، آنان به ایران بازگشتانده نمی شوند زیرا که دولت ایران آنان را قبول نمی کند. نتیجه می تواند این باشد که هزاران نفر از ایرانیها در مراکز بازداشت استرالیا به طور نامحدود در بازداشت متوقف باشند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2