سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

 

اداره مهاجرت دانمارک از چهار سال پیش به درخواست پناهندگی صدها پناهجوی افغانستانی که بیشتر آنها زیر سن قانونی 18 سال بوده اند جواب منفی داده و حکم اخراج آنها را توسط پلیس صادر کرده است.

در این روزها کمپ های پناهجویان هر روز صبح، شاهد حضور تعدادی از پلیس هستند که به دنبال پناهجویانی که جواب منفی از دادگاه گرفته اند می باشند. ده ها پناهجو تا حال توسط پلیس دستگیر به دیپورت سنتر ها انتقال داده شده اند. تعداد زیادی هم دراین اواخر به صورت اجباری به افغانستان فرستاده شده اند. شماری هم در دیپورت سنترها بسر می برند. گفته می شود که بعضی از پناهجویانی که از چنگ پلیس فرار کرده اند، مکتب و محل کار شان را ترک و بصورت غیر قانونی در جاهای مختلف، شب را صبح می کنند. برخی از پناهجویان از بی سرنوشت بودن و نگرانی های آینده، به امراض روحی و روانی مبتلا شده اند. آنان شب تا صبح در سالن و راهرو های کمپ ها قدم می زنند، با خود صحبت می کنند. روزی نیست که در هر کمپ، مواردی از جنگ و دعوا، خود زنی و اقدام به خودکشی ثبت نشود.

روز گذشته در کمپ اونسغوب یک جوان افغانستانی اقدام به خودکشی کرده بود که توسط هم اتاقی هایش نجات داده شد. وضعیت بد امنیتی افغانستان، تبعیض نژادی و قومی باعث شده است که تعداد زیادی از جوانان مهاجرت به سوی کشورهای اروپایی و استرالیا را در پیش بگیرند که این مهاجرت های سخت و دشوار در اکثرت اوقات به قیمت جان شان تمام شده اند. از سال 2009 تا به حال بیشتر از 1000 پناهجوی افغانستانی در مسیر راه ترکیه، یونان و اندونزی تا استرالیا غرق و یا ناپدید شده اند. وضعیت بد پناهجویان افغانستانی در یونان باعث شده است که مادران و پدران فرزندان خورد سال خود را در خیابانها عمدا رها کنند.

با نزدیک شدن 2014 نا امیدی های امنیتی و احتمال جنگ های داخلی بیشتر باعث شده جوانان کشور را ترک کنند و راهی کشورهای اروپایی و استرالیا شوند. کویته پاکستان هم در این اواخر شاهد نسل کشی هزاره ها می باشد. تنها در طول دوماه اخیر بیش از 200 تن شهید و بیش از 300 تن دیگر زخمی شده اند. جهانیان دولت پاکستان را به بی توجهی در تامین امنیت شهروندان کویته مسؤل می دانند. تا هنوز هم اعتراضات در سراسر جهان ادامه دارد


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


طبق خبرجدید پناھجویانی کہ در جزیرہ مانوس فرستادہ شدہ اند ، درانجا در وضعیت بدی بسرمی برند ? و اکثر آنان نہ فقط دوچار مرض روانی گردیدہ اند بلکہ در بین آنان کسانی ھستند کہ دست بہ اقدام خود کشی نیز زدہ اند? در بین این پناھجویان ھزارہ نیز می باشند کہ از طریق فیس بک اطلاع دادہ اند کہ در جزیرہ مانوس در حالتی بسیار بدی بسر می برند و آنھا تذکر دادہ اند کہ دروضعیت مانوس از نارو بد تر است و برای کسانی کہ درانجا فرستادہ شدہ اند وضعیت صحی شان قابل رحم می باشد? اما باوجود این دولت مردان استرالیا حاضر نیستند بہ حال آنان رحم نمودہ آنھا را از آن جھنم روی زمین نجات دادہ در استرالیا بفرستند تا آنان آسودہ تر زندگی روز مرہ شان را سپری نماین

این اواخر شنیده میشود که در جزیره های نارو و مانوس پناهجویان گرفتار مشکلات غیر قابل تحمل گردیده اند اکثرا دچار مشکلات روانی شده اند چندین بار اتفاق افتاده که لبهای شان را دوخته اند و آخرین مرحله اعتصاب غذا را به نمایش گذاشته اند و بعضی های شان بدن شان را با تیغ زده اند یعنی هرکس مطابق توان خود اعتراض از وضعیت موجود در درون کمپ اجرا نموده اند .


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2