سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

 

در دو ماه اول سال 2012 به تعداد 1165 پناهجویان با قایق به استرالیا وارد شده اند. و همه آنان به بازداشتگاه منتقل شده اند.

در تاریخ 16 فبروری دو قایق حامل بیش از 130 پناهجویان در سواحل جزیره کریسمس متوقف شد. دو روز بعد، مقامات استرالیا یکی قایق دیگر پناهجویان که در این قایق بیش از 79 نفر سوار بودند توقف داده شد. و در 21 فبر
وری دو قایق دیگر در آبهای استرالیا یافته شد. یکی از قایق ها حامل 98 نفر و دیگر حامل 96 نفر بود. پناهجویان به بازداشتگاه جزیره کریسمس برده شده اند، در انجا انان چک اولیه امنیت، سلامت و هویت خواهند شد و دلایل شان برای سفر دریافت خواهد شد.

هر دو احزاب سیاسی عمده استرالیا می خواهند که دوباره پردازش دریایی پناهجویان وارد با قایق را آغاز کنند. اما آنان هنوز هم در حال مبارزه استند که پناهجویان باید به کدام کشور فرستاده شوند. دولت فعلی می خواهد که پناهجویان را به مالیزیا بفرستد. اما حزب لیبرال (در مقابل) می خواهد پناهجویان را به نائرو بفرستند.

هر دو طرف سیاستمداران یکدیگر را برای افزایش تعداد افراد پس از رسیدن با قایق به استرالیا سرزنش دارند. وزیر دولت برای مهاجرت، کریس بوئن، گفت: ورود قایق های آخیر به دلیل خودداری حزب لیبرال برای مذاکره است. آقای بون گفت: "به اندازه کافی کفایت میکند. استرالیایی ها امید دارند که آقای ابوت برای متوقف کردن مردم یکه جان خود را در دریا به خطر می اندازند با دولت هم کاری کند". سخنگوی مهاجرت حزب لیبرال، اسکات موریسون، گفت: " [حزب] کار کنترل مرزهای ما را از دست داده است."

بدون پردازش دریایی، پناهجویان جدید که به استرالیا وارد می شوند به بازداشتگاه ها فرستاده میشوند. گزارش جدید سازمان عفو ??بین الملل، با این حال، می گوید که شرایط در مراکز بازداشت برای پناهجویان خوب نیست. در واقعیت، آنان گفته اند که دولت استرالیا باید بازداشتگاه های دور مثل کرتین را بلافاصله بسته کند.

سازمان عفو ??بین الملل با یک پناهجو که در بازداشت به مدت بیش از دو سال در انتظار برای پردازش درخواست پناهندگی اش بوده است گفتگو کرد. پناهجو به سازمان عفو ??بین الملل، گفت: "تنها راه برای ضیاع وقت و فرار از گرمی، وابسته گی به دارو است که همه روز را در خواب سپری کنیم."

سخنگوی سازمان عفو ??بین الملل تام گراهام گفت که "هوای ناامیدی" در میان پناهجویان وجود دارد و سلامت روانی شان " در حال خرد" شدن با صرف در انتظار تا سه سال وجود دارد. عفو بین الملل می گوید که پناهجویان باید تنها برای حداکثر 30 روز پس از رسیدن به استرالیا بازداشت شوند.

در حال حاضر 3031 نفر در مراکز بازداشت مهاجرت در سراسر استرالیا وجود دارند. تقریبا یک سوم در بازداشت بیش از یک سال را گذشتانده اند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
<      1   2