سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

تونی آبوت نخست وزیر استرالیا در گفتگوی خبری خود گفت از پیشنهاد کامبوج برای پزیرش پناهجویان غیر قانونی استرالیا استقبال می کنیم.

وزیر مهاجرت استرالیا اسکات موریسون در سفر خود به کامبوج و در ملاقات با همتای خود در از توافقشان برای اسکان پناهجویان غیر قانونی در کامبوج خبر داد.

دولت کامبوج در ماه فوریه از پیشنهاد جولیا بیشاپ در ارتباط با اسکان پناهجویان استرالیا در کامبوج خبر داد.

نخست وزیر استرالیا بیان کرد که هرگونه همکاری و پشتیبانی از طرف دولت کامبوج قابل تقدیر است.

«مسئولیت تمام پناهجویانی که به کامبوج فرستاده می شوند بر عهده آن کشور خواهد بود. ما تمام سعی خود را می کنیم تا از فعالیت قاچاقچیان در تمام مناطق جلوگیری کنیم و در این راه نیاز به پشتییانی دولت های دیگر داریم ، هم اکنون از پشتیبانی نارو و گینه نو بهره مند هستیم و امیدواریم که کامبوج نیز در این راه ما را همراهی کند.»

 

وزیر مهاجرت کامبوج نیز رضایت خود را از دریافت پناهجویان استرالیا بیان کرده است.

http://panahandegy.wordpress.com/2014/04/05/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AC-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%88/


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

حزب کارگر و سبزها طرحی را به تصویب رساندند که بر اساس آن تمامی ویزاهای موقتی که قبلا برای پناهجویان صادر شده لغو و در آینده دولت حق استفاده از این ویزا را ندارد.

این خبر که ساعاتی با خوشحالی فراوان آن دسته از پناهجویانی قرار گرفت که به صورت غیر قانونی و از طریق دریا وارد استرالیا شده بودند با سخنرانی اسکات موریسون وزیر مهاجرت و پاسخ قاطع  تونی آبوت نخست وزیر به ناراحتی و ترس تبدیل شد.

در سخنرانی که بر ضد اقدام حزب کارگر و سبزها امروزصبح (سه شنبه) انجام شد در ابتدا تونی آبوت از موفقیت آمیز بودن طرحهایش و تعداد افراد ورودی به استرالیا از زمان روی کار آمدن دولتش گفت و تصویب این قانون را اشتباهی آشکار عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه این اقدام مانعی برای دولت او محصوب نمی شود و اینکه دولتش هیچ زمانی با پناهجوهای غیر قانونی مانند یک شهروند استرالیایی برخورد نخواهد کرد عنوان کرد که تا زمانی که دولتش این کشور را اداره میکند، حق شهروندی به هیچ یک از این پناهجویان داده نخواهد شد و امکاناتشان افرایش داده نخواهد شد.

او عنوان کرد که هر کسی که به صورت غیر قانونی وارد می شود اشتباهی بزرگ را انجام داده و از کار خود پشیمان خواهد شد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی


دولت استرالیا در حال اعمال سختترین تمهیدات محافظت از مرزها به منظور مقابله با قاچاق انسان از طریق دریا و محافظت از مرزهای استرالیا می باشد.

Operation Sovereign Borders (OSB) یک طرح امنیت مرزی است که توسط نیروهای نظامی اجرا می شود و هدف آن توقف لنج ها وانسانهایی هستند که جان خود را در دریا ویا دردستان تبهکاران به خطر می اندازند و نیز حفظ پودمان برنامه مهاجرتی استرالیا می باشد.

پناهجویانی که با لنج و بدون ویزا سفر کنند، به استرالیا نخواهند رسید. این قوانین در مورد همگان صدق می کند؛ خانواده ها، کودکان، کودکان بی سرپرست، افراد تحصیل کرده و دارای مهارت- استثنایی وجود ندارد.

عزم استرالیا درخصوص حفاظت از مرزهایش راسخ است و جلوی هر کسی را که بخواهد به طورغیر قانونی و با لنج بیاید می گیرد.

OSB Joint Agency Taskforce در حال انجام پاره ای از فعالیت های ارتباطی برون مرزی است تا به افرادی که در نظر دارند با لنج وغیر قانونی به استرالیا سفر کنند اطلاع دهند که قوانین تغییر کرده اند. آنها نباید دروغهای قاچاقبران انسان را باور کنند و راهی وجود نخواهد داشت که استرالیا را وطن خود نمایند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

پولیس اندونیزی می گوید که قایق جدید به مقصد جزیره کریسمس حرکت کرده اند "

یک قایق حامل " پنجاه "پناهجو در یک آزمایش تازه ای از مرز استرالیا بطرف کریسمس حرکت کرده اند این قایق در اواخر شب دوشنبه هوتل سبانوز مرکز جاکارتا را ترک و صبح دیروزسوار قایق شدند
همچنان یک خبر رسان اندونیزی می گوید تصوربر این است که سرنشینان این قایق افغانی است
اسکات موریسون وزیر مهاجرت می گوید که در طول صد روز هیچ قایقی در آبهای استرالیا نرسیده است وی گفت که در این مدت هشت قایق پناهجویان توسط نیروی دریایی استرالیا به اندونیزی فرستاده شده


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

مقام های پاپوانیوگنی بتازگی اعلام کرده اند که به آن دسته از پناه جویانی که موفق به دریافت ویزای پناهندگی خواهند شد اجازه استقرار در این جزیره را نخواهند داد و این امر سبب ایجاد نگرانی هایی درباره آینده پناهندگانی شده است که قرار است در این جزیره واقع در منطقه پاسیفیک مستقر شوند

آقای دکتر سیروس احمدی، کارشناس امور مهاجرتی از موسسه گو تو استرالیا در سیدنی درباره جدیدترین تغییرات اعمال شده بر تعدادی از متداول ترین ویزاهای استرالیا سخن می گوید

http://www.sbs.com.au/yourlanguage/persian-farsi/highlight/page/id/325547/t/New-questions-over-PNG-asylum-deal/


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2      >