سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

محمد دیانتی، پناه‌جوی 37 ساله ایرانی پنجشنبه گذشته به آتش‌سوزی و از بین بردن اموال مشترک‌المنافع در یکی از اتاق‌های بازداشتگاه کورتین استرالیا متهم شد.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/iran/2011/11/20/8453


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

روز چهارشنبه، 16 نوامبر، پلیس استرالیا تازه‌ترین قایق حامل 93 پناه‌جو و دو کارگر آن را در نزدیکی جزیره کرسمس آن کشور تایید کرده و گفته‌اند درحال حاضر این پناه‌جویان تحت بازرسی‌های صحی و هویتی در این جزیره قرار دارند.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/135196


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

حداقل 20 تن از پناهجویان غرق شدند، وقتیکه قایق شان در سواحل اندونیزیا در1 نوامبر 2011 غرق شد.

پناهجویانی که تلاش برای رسیدن به استرالیا توسط یک قایق کوچک چوبی داشتند. چنانچه قایق تقریباً حامل 70 پناهجویان از ایران، افغانستان و پاکستان بود اما تجهیزات کافی نداشت. قایق از جاوای مرکزی به سمت غرب جاوا روان بود که غرق گردید.

مقامات اندونیزیا می گویند که 52 نفر نجات داده شده اند و 8 نفر به شمول 4 زن و 2 کودک مرده تایید شده اند. یک جسد دیگر بعداً پیدا شد و یک جسد پسر نه ساله در روز چهارشنبه 2 نوامبر از آب کشیده شده است. حداقل ده نفردیگرهنوز هم گم استند که درجمله سه دختر حدود دو ساله هم است.

عملیات نجات برای پیدا کردن اجساد یا بازماندگان آنان تا به حال موفق نشده است. مجروحین بازماندگان در بیمارستان و مراکز پزشکی مراقبت میشوند. فهمیده می شود که بازماندگان دیگر در ایستگاه پلیس و پایگاه نیروی دریایی میباشند.

یک پلیس اندونیزیا گفت : "مردها از افغانستان و پاکستان شناخته شده اند. آنان یکه جان سالم به در برده اند بیشتر از ایران میباشند. ما باور داریم که حداقل 59 ایرانی، سه افغانی و شش تن از پاکستان در قایق وجود داشته اند. اما تعداد با اسناد پشتیبانی نمی شود و مشکل زبان بیش از حد وجود دارد. بنابراین ما نمی توانیم دقیقاً تعداد گم شده گان را بگوییم. این فقط یک تعداد تخمینی است.

مقامات اندونیزیا گفتند که آب و هوای بد و تعداد بیش از حد ممکن است به حادثه نقش داشته باشد. همچنین گزارشهایی است که انجمن های ماهیگیران محلی چندین روز قبل هشدار داده بودند که شرایط به داخل رفتن در دریا بیش از حد خطر وجود دارد.

یکی از بازماندگان بیوه ایرانی که تصمیم گرفته بود سعی کند برای شروع یک زندگی جدید در استرالیا با دو فرزندش، مهدیه، دختر 14 ساله اش، و مهدی، پسر نه ساله اش بیاید. "من احساس بیماری میکردم و در[قایق] خواب بودم. آنان من را از خواب هنگامی که قایق غرق میشد بیدار کردند. من گفتم : من نه دخترم، و نه مردم خود را میبینم،" او گفت. او یک جاکت نجات یافت و به دریا پرید اما هرگز فرزندانش را دوباره ندید.

این اولین تراژیدی بعد از دسامبر سال گذشته زمانی که نزدیک به 50 نفر بعد از اینکه قایقشان به سنگ ها در سواحل جزیره کریسمس خورد و شکست کشته شدند، است. بسیاری حوادث غم انگیز پناهجویان در راه به استرالیا در سال های گذشته وجود دارد، بالخصوص در فصل موسمی مونسون وقتیکه هوا بد و بحر بسیار مطلاتم میباشد.

مقامات استرالیا نگران هستند که پناهجویان بیشتر در تلاش برای رسیدن به استرالیا درقایقهای ناامن و در آب های خطرناک غرق خواهند شد. وزیر امور داخله گفت : "اگر ما قوی ترین عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از تجارت قاچاقچیان مردم را نکنیم، بیشترین حوادث را خواهیم دید... ما نمی خواهیم تراژیدیهای بیشتررا ببینیم. این واقعاً نیاز به مجلس پارلمانی و همه طرف های که دخیل اند برای یک راه بازدارنده از ترسناک ترین تجارت را نشانی میکند. ""

سیاستمداراسترالیا سارا هانسون جوان گفت که این فاجعه ثابت کرد که بیشتر مورد نیاز برای ایجاد گزینه های امن تر برای پناهجویان انجام شود. "این موضوع باید شامل قبولی افراد بیشتری به طور مستقیم از اندونیزیا و مالیزیا باشد قبل از اینکه آنان به قایقهای ناامن بالا شوند،" او گفت.

دولت استرالیا همچنان در تلاش برای پشتیبانی طرح مالیزیا هست و به آن معتقد است که مدل قاچاقچیان مردم را میشکند و از پناهجویانی که جان خود را در خطرانداخته تلاش رسیدن به استرالیا با قایق را میکنند جلوگیری میکند. وزیر مهاجرت گفت : "این یک تراژیدی وحشتناک است، اما این یک واقعیت است هنگامی که قایق های بیشتر به استرالیا میایند شما مرگ و میر بیشتری را میبینید. ما طرح مالیزیا را برای سیاست آسان و یا راحت بودنش اتخاذ نمی کنیم، البته کاملاً مخالف به آن. ما این را به سببی تصویب کردیم که ما می دانستیم این مرتب براساس ترتیبی که برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در دریا لازم است"

 وزیر امور داخله همچنین گفت : اپوزیسیون باید راه حل مالیزیا را پشتیبانی کند. "این یک حادثه غم انگیز است که تأکید بر نیاز کاملا وخیم برای قرار دادن بازدارندگی، قوی ترین امکان برای مبارزه با قاچاق مردم و برای جلوگیری از قایقهای خطرناکی که آغاز سفر به استرالیا را میکنند،"" او گفت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

در حادثه غرق شدن قایق پناه‌جویان در مسیر دریایی استرالیا، دست‌کم هفت پناه‌جو کشته و 20 تن ناپدید شده‌اند.

لنک : http://www.radiozamaneh.com/news/world/2011/11/02/8049


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی

در پی غرق شدن یک قایق پناه‌جویان در مسیر اندونزی-استرالیا هفت پناه‌جو کشته شد و بیست تن دیگر ناپدید شده‌اند.

فایل صوتی را از اینجا بشنوید : http://radiokoocheh.com/article/133196


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی
   1   2   3   4      >