سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

دعوا در میان پناهجویان در داروین، عنوان تنش را در مراکز بازداشت سراسر استرالیا زیر خط میکند در حالیکه پناهجویان بیشتر و بیشتر کوشش رسیدن به استرالیا با قایق را دارند.

چندین پناهجو به بیمارستان منتقل شدند پس از دعوا در بین ایشان در 31 دسمبر در الج فرودگاه داروین یک مرکز بازداشت موقت برای خانواده ها. به حدود 60 پناهجویان در دعوا مشارکت داشتند. دعوا بیشتر در روز بعد شروع شد و چهار نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند. اداره مهاجرت می گوید همه پناهجویان در حال حاضر به مرکز بازداشت بازگشتانده شده اند.

تا به حال معلوم نیست که چرا دعوا صورت گرفت اما این حادثه توسط پولیس فدرال استرالیا مورد بررسی قرار دارد. شرکتی که مراکز بازداشت استرالیا را پیش میبرد (Serco) نیز تحقیقات خود را اجرا میکند. وزارت مهاجرت گفت که آن دسته از پناهجویانی که درگیر دعوا بودند امتحان شخصیت خود را به خطر انداخته اند و ممکن است ویزای پناهندگی دریافت نکنند.

اقدام نیروهای ائتلاف پناهندگان می گوید که تنش در مراکز بازداشت رو به افزایش است و این به دلیل تاخیر در روند ویزای موقتی میباشد. " انواع وعده های بسیار در مورد ویزای موقتی برای مردم که بتوانند خارج شوند است ولی تا به حال اتفاق نیفتاده است."

پس از این که دولت استرالیا به دریافت رای از مجلس برای طرح مالیزیا موفق نشد، اعلام کرد که ویزای موقتی را برای پناهجویانی که با قایق وارد شده اند معرفی میکند. ویزای موقتی درخواست به درخواست اعطا میشود و اولویت به آسیب پذیرترین و برای کسانی که مدت طولانی در بازداشت بوده اند داده میشود. به گفته وزارت مهاجرت ، رفتار پناهجویان در بازداشت نیز در نظر گرفته میشود.

با توجه به برخی از پناهجویان، سیاست ویزای موقتی به بسیاری از پناهجویان امید داد که تا وقتی درخواست آنان ارزیابی میشود به آنان اجازه زندگی در جامعه داده میشود. با این حال، از آن زمان تا به حال فقط 107 پناهجو از بازداشت توسط ویزای موقتی خارج شده اند و تنش در کسانی که در بازداشت باقی مانده اند افزایش یافته میرود.

آماری که از سوی وزارت مهاجرت استرالیا در تاریخ 30 نوامبر منتشر شد، می گوید که بیش از 4400 پناهجو در حال حاضر در بازداشتگاه است با 1265 نفر از ایران و 1205 نفر از افغانستان. بیش از 1540 نفر (35 ?) در بازداشتگاه بیش از یک سال در انتظار مانده اند تا ببینند که آیا آنان می توانند در استرالیا بمانند یا نه؟

تنش ها نیز افزایش می یابد وقتیکه پناهجویان بیشتر با قایق می رسند و به بازداشتگاه ها قرار داده میشوند. به تعداد 1080 پناهجویان با قایق در ماه دسمبر وارد شدند. همینطور در جمعه گذشته، 5819 پناهجویان قایق و خدمه در کشور وجود داشت. در حال حاضر فقط 1300 پناهجویان در بازداشتگاه جامعه زندگی بسر می کنند.

در حال حاضر وزارت مهاجرت و (Serco) سرکو برای مدیریت تنش ها تلاش معرفی یک سیستم از مشوق ها، پاداش ها و مجازات ها را دارند. به عنوان مثال، پناهجویان کم خطر در مرکز بازداشت کرتین در استرالیای غربی به مرکز کم امنیتی بازداشت نزدیک هوبارت منتقل میشوند. پناهجویانی " دردسردهنده " را در حال به جزیره کریسمس پرواز داده میشود تا در سلولهای جدا قفل شده و هیچ اجازه بیرون شدن و یا ارتباط داشتن با دیگر پناهجویان برای هفته ها داده نمیشوند.

مرکز اصلی بازداشت در جزیره کریسمس به افزایش تعداد سلول های با امنیت بالا از هفت تا بیش از 50 بازسازی جریان دارد. دو بلوک خوابگاه نیز در حال به یک قفس کامل برای پناهجویانی که به اتهام جرائم و یا خشونت آمیز و یا به احتمال زیاد است که به خودشان آسیب برسانند تبدیل شده روان است.

 شرکت سرکو نیز فعالیت های اجتماعی و کار رضایی برای پناهجویان خوب وبا ادب در کرتین معرفی کرده است. بازداشت شدگان کم خطر در حال حاضر به طور متواتر برای فعالیت ها به شهر دربی 50 کیلو متر از مرکز برده میشوند. اما یک پناهجو در کرتین توضیح داد که این سفرها برای او پس از 11 ماه در بازداشتگاه چیزی کمک نکرده. او گفت: "ما در اینجا کودکان نیستیم، شما کسی را می شناسید شما فقط آب نبات بدهید و ما را آرام و شاد کنید،" "هنگامی که شما بدون پاسخ قفل باشید، مشکلات شما دور نمی شود زمانی که شما در یک اتوبوس چکر و یا به استخر شنا بروید. "


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی