سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

استرالیا دیده موجهای پناهجویان را که از ایران ، افغانستان ، عراق به استرالیا میآیند. شورش های گسترده اخیر در مراکز بازداشت در سراسر استرالیا، همه انعکاس از بازداشت های اجباری پناهجویان، زمان طولانی مدت برای درخواست‌ ها و بازداشتگاهای شلوغ دار.

افرادی که به استرالیا با قایق میایند غیر قانونی میباشند و با توجه به قانون استرالیا، کسان که غیر قانونی وارد به استرالیا می شوند باید در زندان بازداشت شوند. بسیاری از آنها اول به جزیره کریسمس بورده میشوند. جزیره کریسمس پر جمعیت است و ترکیبی از اقوام مختلف است که بعض از اوقات منفجره می باشد. گزارشها از حملات و آسیب بین پناهجویان شده است. درابتدای سال جاری پناهجو سریلانکایی دندان های خود را توسط یک زندانی دیگر شکستاند. پناهجویان نیزبه نگهبانان خود حمله می کنند. یک پناهجوی ایرانی آب جوش بر روی یک نگهبان پرداخت که در صدد شکستن یک مبارزه بین پناهجویان بود. ایران در حال حاضر رو به اتهامات جنایی است.

ازدحام یک مشکل جدی در مراکز بازداشتی استرالیا گشته به دلیل که شماره پناهجویان که به استرلیا درسال گذشته آمدند استرلیا برایش آماده نبود. درسال 2010 134 قایق به استرالیا حمل 6535 نفر آمد. در 20 آپریل، 6300 پناهجویان در بازداشتگاه استرالیا بازداشت شدند. بیش از نیمی از پناهجویان که بازداشت شده اند در جزیره به مدت 18 ماه بوده است.

چند ماه پیش پناهجویان آسیب گستردهی در یک مرکز بازداشت در سیدنی استرالیا ایجادکردند، به ساختمان حریق زدند و بالای مامورهای اتش‌ نشانی حمله کردند. 100 مرد در اختلالات بودند که همه شب طول کشید. 9 ساختمان به طور جدی آسیب دیده بود که از جمله یک مرکز بهداشتی ، آشپزخانه و اتاق کامپیوتربوده.

پولیس ضد شورش توسط شرکت های خصوصی امنیتی مراکز خواسته شد. آتش نشان ها که تلاش می کردند آتش را خاموش کنند با کاشی های سقف و بیت از چوب زده شد. فکری است که انفجار توسط بطری گاز که آتش گرفته بود ایجاد شد.
به گفته پولیس ، گاز اشک آور استفاده نشد اما اسپری فلفل و گلوله های"کیسه لوبیا" از یک تفنگ‌ ساچمه‌ای‌ زده شد. 

یک مرد ایرانی به نام مجید که در این شورش بود، گفت: آنها به این اقدامات مجبورشده اند چرا که آنها هیچ گزینه ای دیگر ندارند.او گفت:"ما درمانده هستیم، ما فقط توجه می خواهم. ما هیچ کسی را اسیب نه رساندیم.  ما آتش نشان ها را اسیب نه رساندیم. ما بالای امنیت حمله نکردیم. من یک حیوان نیستم، من انسان هستم.  من الاٌ در بازداشتگاه 20 ماه سپری کردم. "

هفت تن از بازداشت شدگان ازخاطر تخریب بازداشتگاه متهم شده اند. یکی از کسانی که متهم شده ایرانی است.

یک شورش مشابه در جزیره کریسمس در ماه مارچ هم بود که در آن هم ساختمانها را آتش زدند و پولیس مجبور به استفاده از گاز اشک آور، گلوله های کیسه لوبیا کرد تا ناآرامی را به پایان برسانند. هجده پناهجویان در شورش ها متهم شدند. این اتهامات شامل سرقت ، تخریب اموال عمومی ، با استفاده از سلاح و صدمه یا تهدید یک مامور بوده است. اتهامات این مجازات دو سال تا 20 سال زندان دارد.

بسیارخشم در بین زندان وجود دارد و پناهجویان در تلاش هستند که خشم خود را توسط اعتراض و به صدمه زدن خود نشان بدهند. بسیاری از مردم در بازداشت تلاش کرده اند تا خود را آسیب برساندن تاکه درخوست های آنها جلب توجه شود.

یک مرد از سیم یک طناب جورکرده و به هواکش پشت بام گره کرده قبل ازاین که تهدید پردختن و کشتن خود را کند. سایر بازداشت شدگان او را برگزار کردن. یکی دیگراز زندانیان نیز لبهای خود را با هم دوخته تا در برابر مقامات در مورد درخواست پناهندگیش که در مرکز جزیره کریسمس کرده اعتراض کند.

همچنین بعضی از پناهجویان مشکلات جدی روانی پیدا کرده ودرواقع خودکشی کرده اند. مثل دو مرد جوان افغان که در اتاقهای خود مرده دریافت شدند در بازداشتگاه های مختلف در ماه مارچ.

تظاهرات، شورش، خودآزاری و خودکشی، همه ناشی از رنجیدگی و خشم که پناهجویان احساس می کنند هست. آنها سفر یک راه طولانی را کردند و مقدار زیادی از پول و زمان را صرف کردند و بسیاری مشکلات را دیدند تا به مقصد جای خود برسند اما در عین حال آنها به سرپیچی‌های دیگر روبرو می شوند مثل ازدحام مراکز بازداشت، بازداشت به مدت طولانی، و در پایان بعضی از آنها هم ویزه نمی گیرند واخراج  می شوند زیرا که آنها پناهندگان واقعی نیستند. هر سال صدها پناهندگان غیر قانونی به طرف استرالیا سفردارند، حتی که راهای قانونی و مطمئن برای به دست آوردن ویزه وجود دارد بدون اینکه بازداشت شوند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی