سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

پولیس فدرالی استرالیا قاچاقچی مردم را اتهام به قاچاقی کردن‌ 89 نفر که از جمله اتهامت چهار قاچاقی "بدتر" مردم است.  بعضی از آنها مربوط به فاجعه قایق جزیره کریسمس سال گذشته بوده.

متولد ایران علی خرم حیدرخانی 40 ساله همچنین به عنوان حیدرخانی و علی حمید شناخته میشود که شهروند استرالیا از سال 2003 بوده، در حال حاضر رو به 89 اتهام قاچاقی که مربوط به چهار قایق حامل بیش از 300 نفر بین جون 2010  و جنوری 2011 است.
حیدرخانی توسط مقامات اندونزیایی در تاریخ 25 جنوری بازداشت
و به استرالیا در تاریخ 11 مه بخاطربیشتراقامت کردن ازتاریخ ویزه اش وبخاطر نیازاسترالیا به دنبال استرداد اوفرستاده شد. هنگامی که او در سیدنی وارد شد فوراٌ دستگیرگردیده.

سه خادمان اندونزیایی 221 SIEV نیز دستگیر و به اتهام آوردن غیرقانونی گروهی از شهروندان غیراسترالیایی به این کشور گردیدند.

علی خرم حیدرخانی در حال حاضر در مقابل به 89 اتهامات می باشد، 36 اتهامات مربوط به یک قایق به نام  SIEV 221، که به

صخره ها در ساحل جزیره کریسمس در ماه دسامبر سال گذشته تصادم کرد. گمان این است که 92 نفر در SIEV 221 بوده،42 زنده و در حدود 50 مرد ، زن ، بچه مرده است که بیشترانها از ایران و عراق بوده. 20 تن ازجسدها در دریا گم شده اند.

ستوان نیروی دریایی استرالیا شرح نمود مشکلات نجات دادن یک کودک را که متصل به یک زن درحال غرق شدن بوده وقتی که SIEV 221  به سنگ در جزیره کریسمس خوردوشکست. دو قایق برای نجات مردم از حماس پیری فرستاده شد. ملاح مجبور مبارزه با امواج ، باد و باران صخره بوده تا به جایی قایق شکسته پناهجویان برسند.

او گفت که جسدهای مرده را در آب دید، از جمله یک زن میانسال درزیرسطح بود که توسط یک خط به یک کودک در جلیقه نجات روی آب متصل بود. او به منظور نجات کودک مجبور به قطع خط می شود. او گفت که او گریه افراد دیگر را نادیده گرفت و تنها در صرفه جویی انها بود که می توانست نجات دهد.

فجایع قبلی وجود دارد که شامل پناهجویان بوده
. بدترین که شناخته شده و باقی می ماند مرگ 146 کودک ، 142 زن و 65 مرد در سال 2001 زمانی که قایق به نام سیواکس در داخل منطقه مرزی استرالیا نظارات حفاظت هوایی غرق شد. و یا حادثه اکتوبر 2009 که در آن یک قایق حامل 105 افغانان که در راه خود از اندونیزیا به استرالیا ناپدید شد. هیچ اثری از آنها تا به حال یافت نشده است.

دیگر قایق هاهم وجود دارد که گم شده است. مثلاٌ قایق که در13نوامبرسال گذشته گم شده است. این قایق آغاز سفر خود را از جاکارتا ، اندونزیا به طرف استرالیا حمل پناهجویان ایرانی، عراقی وافغان شروع کرد. داستان از بستگان و دوستان آنها در مورد آخرین باری که از جانب آنان شنیده بودند تاریخ 13 نوامبر سازگار می باشد.  سندی ایج برای اولین بار موضوع را در ماه دسامبر مطرح کرد، پس از نگرانی بستگان وتلاش برای پیدا کردن انها اگر آنها که درحال وارد استرلیا شده اند یا نه. با توجه به حفاظت از مرزها قایق فرماندهی معمولاٌ 2-4 روزمیگیرد تا به آب اطراف جزیره کریسمس از اندونزی برسد.

ام حامد ، مادر حامدالابراهیم 17 ساله از استان دیکندی، افغانستان  که او نیز در قایق بود، هر هفته به سندی ایج ایمیل های می فرستد، برای التماس خبار. او می گوید : "من واقعا در مورد فرزندم نگران هستم او فقط 17 ساله است و او خیلی جوان است. من نمی توانم گریه نه کنم، لطفاٌ به من کمک کنید، من روز و شب گریه می کنم، هر گونه اطلاعاتی که شما داشته باشد ، سرنوشت آنها ، لطفاٌ به من بگویید ".

بسیاری از مواردهای قایق گم شده وجود دارد. کسانی که کوشش حساب مرگ مهاجران نامنظم را در دریا می کنند تخمینمی کنند که تنها یک در سه از آنها شاید بازیافت شود.

گاهی اوقات قاچاقچیان به مشتریان خود دروغ می گویند. قاچاقچیان مردم 128 پناهجویان افغان را فریب داده در یک جزیره کوچک اندونزیایی رهاکرده و به آنها گفته که این استرالیااست. این چهارمین باراست که قاچاقچیان پناهجویان را در این جزیره رها کردند و آنان را گفتن که استرالیا رسیدند. در اکتبر2009 پولیس اندونزیا 22 پناهجویان افغان را جمع کرد که در این جزیره مخفی شده بودند پس ازاین که قاچاقچیان انها را در انجا رها کردن. مردان خشمگین بودند که همه پس انداز عمر خود را به قاچاقچیان دادند.

 

افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشورهای خارجی را می کنند و هزاران دالر پرداخت می کنند باید در نظربگیرند که چه امکانات هست و چه می تواند رخ دهد، یک شانس بزرگ است که آنها به مقصد خودنرسند. مردم قاچاقچیان واقعاٌ در فکر نیستند که مردم را که قاچاق می کنند به طرف دیگر با خیال راحت می رسند و یا آنها سقوط ، غرق ویا زندگی خود را از دست می دهند. قاچاقچیان مردم واقعاٌ درمراقبت پول استند. آنها باید به عنوان جنایتکاران متهم شوند. همیشه یک راه ایمن و قانونی به دریافت ویزا است.

 

 

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی