سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

پس از امضای قرارداد بین استرالیا و مالزیا دو قایق دیگر به استرالیا این هفته وارد شد. به اساس مبادله 800 پناهجویان که با قایق به صورت غیر قانونی به استرالیا می آیند با 4000 پناهنده واقعی که در مالزیا برای اسکان مجدد انتظار دارند تبدیل می شوند.

یک قایق حامل 100 پناهجو بوده. این گروه متشکل از 31 افراد زیر سن قانونی بدون همراه، 60 نفر مرد بالغ، و گروه خانواده که از جمله زنان و کودکان ساخته شده بودند. یکی از این زنان برقع کامل پوشیده و این باور است که افراد حامل قایق از افغانستان، عراق و پاکستان هستند.

پناهجویان به مرکز پردازش در جزیره کریسمس بورده شدن، که در آن جا یک مادر کودک نو پای خود در آغوش گرفته و به طور گسترده ای لبخند زد، و زنان دیگر در این گروه هم لبخند زدند. لبخندها طولانی نماند چون مقامات استرالیا به زودی به آنها گفت که 55000 دالر که آنها به قاچاقچیان مردم دادند که به استرالیا بی آیند تلف شده و آنها خواهد به مالزیا فرستاده شوند.

قایق دیگرچند روز بعد حمل حدود 62 پناهجویان وارد شد. این تعداد کل پناهجویان که به مالزیا فرستاده می شوند به  269 می رساند.

انتقال 269 پناهجویان به مالزیا به تأخیرافتاده است تا زمانی که دادگاه عالی استرالیا به قانونی بودن معهده رسیدگی کند.  در قلب ماده انتقال 44 افراد زیر سن قانونی بدون همراه است. دادگاه تعیین خواهد کرد که آیا دولت استرالیا از نظر قانونی می تواند افراد زیر سن قانونی بدون همراه را به مالزیا بفرستد، به یک کشوری که کنوانسیون سازمان ملل متحد از حفاظت حقوق پناهندگان را امضا نکرده است. دادگاه مورد را خواهد درهفته 22 آگوست شنید.

 دولت استرالیا میترسد که تاخیر در اعزام پناهجویان به مالزیا خواهد قاچاقچیان را موقع داد و افراد و قایق بیشترخواهد رسید.یک آسیب برای پناهجویان که تمام پول خود را صرف می کند که تنها به مالزیا فرستاده شوند.



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی