سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان ایران را در پایین‌ترین سطح طبق‌بندی از نظر مبارزه با قاچاق جنسی و کار اجباری قرار داده و دولت ایران را به عدم رعایت حداقل استانداردها متهم کرده است. این گزارش می‌گوید دولت افغانستان گام‌هایی در تدوین قانون برداشته است.

دفتر نظارت و مبارزه با قاچاق افراد، یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت خارجه آمریکا، هر سال برای کنگره کلیکگزارشی درباره قاچاق انسان برای کار اجباری یا بهره‌کشی جنسی تهیه می‌کند و در آن کشورهای دنیا را بر اساس عملکرد دولت‌ها در زمینه قانون‌گذاری، مبارزه، حمایت از قربانیان و مجازات متخلفان طبقه‌بندی می‌کند.

 

در سطح اول، کشورهایی قرار می‌گیرند که تلاش قابل توجهی برای مبارزه با بهره‌کشی جنسی و استثمار می‌کنند. در سطح دوم دولتهایی هستند که حداقلِ استاندارد را رعایت می‌کنند و در سطح سوم کشورهایی هستند که این موضوع را تقریبا نادیده می‌گیرند.

ایران سالهاست در سطح سوم است و امسال هم در کنار بیست کشور دیگر، در همین سطح مانده چون- به گفته این گزارش- دولت در یک‌ سال گذشته "هیچ اقدام قانونی ملموسی برای مبارزه با قاچاق و بهره‌کشی کاری و جنسی انجام نداده است."

 


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی