سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

 

شرایط کنونی در مراکز بازداشت استرالیا برای پناهجویان بدتر شده است، پناهجویان برای زمان طولانی بازداشت میشوند و آنان نمی دانند که آیا به عنوان پناهنده پذیرفته میشوند و یا به کشور شان بازگردانیده میشوند .

در مدت زمان یکه پناهجویان بازداشت میشوند آنان شاهد آسیب به خود، خودکشی و تظاهرات میشوند که باعث افسردگی بیشتر برای آنان است. به تازگی یک مرد 44 ساله ایرانی از بازداشتگاه ویلاود به بیمارستان با درد سینه در شنبه 25 فبروری منتقل شد اما در اوایل روز دوشنبه 27 فبروری به دلیل حمله قلبی وفات کرد.

مرد ایرانی به استرالیا توسط هواپیما در ماه اپریل 2010 وارد شد و پس از آن در بازداشت متوقف شده بود. با سفارت ایران پس از این که تقاضای پناهندگی او بارها رد شد برای تبعید او درخواست شده بود، ، و این مرد قبل از این توسط رژیم ایران زندانی شده و برادرش اعدام شده بود، و او برای زندگی خود می ترسید.

آقای آیان رینتول، رئیس اقدام ائتلاف پناهندگی گفت که مرد همسر و دو فرزند در ایران و یک خویشاوند در استرالیا دارد. و او گفت که این مرد قبل از اینکه به بیمارستان منتقل شود برای چهار هفته در بخش مسکن ویلاود زندگی میکرد.

دکتر مایکل دادلی، رئیس پیشگیری خودکشی استرالیا، گفت که ارتباط بین اضطراب و بیماری های قلبی به خوبی شناخته شده است، و او ارزیابی روانی این مرد را کرده بود، در او به روشنی بیان کرد که بازداشت طولانی افسردگی و استرس او را بدتر میکند.

 ""او به وضوح علائم هراس، تپش قلب، عرق، درد گردن و سینه داشت و به دلیل نگرانی های اش قادر به خواب نبود. هر شب کابوس از آنچه که به خانواده اش اتفاق می افتد میدید. دکتر دادلی گفت: حوادث در ویلاود از جمله پولیس فدرال و ضد شورش در اتاق ها حوادث ایران را با او بیاد میاورد،"". "" آسیب پذیری او واقعاً به بازداشت اش بود و احتمال قوی است که فیصله تبعیدی وی مرکب به مرگ اش شد"

در گزارش مرد ایرانی، دکتر دادلی گفت بود که او باید با دستورالعمل های اداره از بازداشت به جامعه منتقل شود. اداره مهاجرت استرالیا در رهای شخص از بازداشت به جامعه خودداری کرد، حاکی از این که دو ارزیابی روانی مشخص نکرد که او نمی تواند بیماری های روانی خود را در داخل بازداشتگاه درمان کند.

محمد صدیقهپور، یک عضو از حامیان استرالیایی دموکراسی در ایران، گفت: "رژیم ایران او را نه کشت، اما متاسفانه دولت ما کشت اش.""

آقای صدیقهپور گفت: " درهفته گذشته وقتی که من او را دیدم او یک شخص متفاوت بود. او در مورد فرزندان و همسراش نگران بود. جامعه ایران به خاطر او نامه به وزیر و به مدیریت مرکز بازداشت نوشت بودنند.""

او بازداشت شده پنجم ویلاود است که در 18 ماه گزشته فوت کرده است. چهار تا قبلی خودکشی بود. سخنگوی وزارت مهاجرت گفت: وزارت امور خارجه همدردی خود را به خانواده مرد ابراز میکند و با هرگونه تحقیق همکاری میکنند.

 در حال حاضر به تعداد 3031 نفر در مراکز بازداشت مهاجرت در سراسر استرالیا وجود دارند. تقریبا یک سوم در بازداشت بیش از یک سال را گذشتانده اند. گزارش جدید سازمان عفو بین الملل می گوید که شرایط در مراکز بازداشت برای پناهجویان خوب نیست. در واقعیت، آنان گفته اند که دولت استرالیا باید بازداشتگاه ها را بلافاصله بسته کند.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی