سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

مرکز بازداشت کرتین، در یک منطقه دور درغرب استرالیا، دوباره در کانون توجه آمده است پس از اینکه یک گروه دیگری بازدیدکننده گان سازمان حقوق بشراز ان دیدار‌ کردند و گفتند که این مرکز باید تعطیل شود.

سازمان عفو ??بین الملل
یک هیئت برای بازرسی بازداشتگاه ها را در هفته گذشته به عنوان بخشی از یک سفر به مراکز بازداشت سراسر استرالیا ارسال کرد. هیئت چهار نفره، دو روز در این مرکز به سر بردند، در ملاقات با حدود 860 تن از افرادی که در حال حاضر در انجا بازداشت اند. پس از این دیدار، سازمان عفو ??بین الملل اعلام کرد که این مرکز باید بلافاصله بسته شود. هماهنگ کننده پناهندگان عفو ??بین الملل، گریم تام، گفت که "هوای ناامیدی" در میان پناهجویان است و با صرف کردن در انتظار تا مدت سه سال سلامت روانی شان به " اشکار شکسته است".

مرکز بازداشت مهاجرت کرتین در منطقه کیمبرلی استرالیای غربی است. مرکز یک بار به عنوان " قدیم‌ ترین" بازداشتگاه مهاجرت استرالیا شرح داده شده بود و توسط دولت هوارد در سال 2002 به دنبال یک شورش بسته شده بود. دولت فعلی گلارد مرکز کرتین را در سال 2010 برای نگهداری پناهجویان افغان و سری لانکایی ها که درخوست های پناهندگی شان رد شده بازگشایی شد. کرتین برای نگاه داری تعداد 1200 الی 1500 پناهجوساخته شده بود و در حال حاضر به تعداد 856 پناهجویان در بازداشت متوقف استند. در سال 2011 به تعداد 1433 پناهجویان در مرکز کرتین بودند، بزرگترین گروه پناهجویان که در استرالیا بازداشت بودند. گزارش متواتر شورش ها، اعتصاب غذایی، خودآزاری، خودکشی و افسردگی در میان پناهجویان در بازداشتگاه وجود دارد.

در سال 2011، کمیساریای حقوق بشر استرالیا مرکز کرتین را بازدید کردند. پس از سفر وی، او در مورد شرایط این مرکز نگرانی کرد. او اشاره کرد که بیش از سه چهارم از بازداشت شدگان در کرتین به مدت طولانی تر از شش ماه متوقف شده اند و یک سوم ان بیش از یک سال بازداشت شده بودند. او چنین استدلال کرده است که "این بازداشت نامحدود به خصوص در یک منطقه دور، به سلامت روانی شان بسیار مخرب است." او گفت که پناهجویان به هیئت "در مورد بی خوابی و احساس تمایل به خودکشی" صحبت کردند. او همچنین گفت که " بسیار اعتصاب غذایی داوطلبانه وجود دارد، مردم خود را با سیگار می سوزانند، خود را با ریزر می برند و آنان به ما چیزهایی مانند اینکه ما در حال مرگ از داخل به خارج هستیم میگویند."

کمیسر حقوق بشر نگرانی های جدی در مورد سلامت روانی پناهجویان بازداشت شده در کرتین نشان داد. بر اساس این گزارش، یک مرد افغان که در  کرتین متوقف شده گفت: "ما احساس می کنیم که ما همه چیز را در اینجا از دست داده ایم - امید ما، سلامت ما، خاطرات ما، نامهای ما، توانایی ما برای کمک به خانواده های ما، ذهن ما. در حال حاضر ما در بیش از نیمی راه به مرگ استیم. همه ما اینجا در حال مرگ از داخل به خارج استیم.
ما دیگر ها را دیوانه شده می بینیم و فکر می کنم که ما هم همان طرف روان استیم".


گزارش یافته های کامل عفو بین الملل خواهد بلافاصله پس از این سفر در تاریخ 16 فبوریی منتشر میشود و گزارش جامع تر در مورد شرایط بازداشتگاه ها در سراسر استرالیا در آخر این سال انتشار خواهد شد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی