سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

بیش از 50 پناهنده در مراکز بازداشت در سراسر استرالیا رو به بازداشت نامحدود هستند. پناهجویانی که به عنوان پناهنده پذیرفته شده اند اما هنوز هم برای پیشینه امنیتی از سوی آرجانس امنیت استرالیا، ASIO در انتظار هستند. تا زمانی که این چک امنیتی کامیاب نشود، حتا پناهندگان به رسمیت شناخته شده در بازداشتگاهای مهاجرت نگه داشته میشوند. و اگر آنان در این چک امنیتی موفق نشوند، آنان را میتوان در بازداشت برای همیشه نگه داشت.

هارون یکی از این پناهندگان است. او در بازداشت به مدت بیش از دو سال بوده پس از این که (ASIO) به او گفته که او یک "تهدید" برای امنیت استرالیا است و نمی تواند از زندان آزاد شود.

هارون از برمه فرار کرد و به مدت بیش از 15 سال در مالیزیا زندگی میکرد قبل از این که او برای تلاش حفاظت برای خانواده اش با یک قایق به استرالیا بیاید. اداره مهاجرت استرالیا، هارون را به عنوان یک پناهنده در آوریل 2010 فقط چند ماه پس از رسیدن در استرالیا آو را به رسمیت شناخت. مثل همه پناهجویانی که با قایق می رسند، وزارت مهاجرت پس از آین هارون را برای ارزیابی امنیتی به ASIO معرفی کرد. در نوامبر 2010، ASIO هارون را ارزیابی منفی کردند. در نتیجه، وزارت مهاجرت به او ویزا حفاظت دائمی را رد کرد. بدون حمایت ویزا هارون نمی تواند از بازداشت رها شود. اما به عنوان یک پناهنده، دولت استرالیا نمیتواند او را دوباره به برمه ارسال کند. اسکان در کشور های مختلف نیز بسیار مشکل است چون که ASIO او را یک تهدید گفته است.

عباس علی 17 ساله یکی دیگر از موارد است. عباس از کویت، برای بیش از یک سال بازداشت شده است و چندین بار تلاش به خودکشی کرده است.به او در آوریل سال 2011 حالت پناهندگی اعطا شد، اما هنوز هم در بازداشت است. وکالت متقاضیان پناهندگی و پشتیبانی شبکه داروین گفت که عباس پس از شنیدن این که ASIO ارزیابی امنیتی اش را رد کرده او سعی آویزان کردن خود را کرد. با توجه به شبکه، او کلمه  آزادی را به بازوی خود با یک تیغ نوشته است.

(ASIO) ضرور نیست که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تصمیمات خود و یا ارزیابی امنیتی خود که میکند بدهد. نه عباس و نه هارون گفته شده اند که چه اطلاعات یا منابع در ارزیابی های شان مورد استفاده قرار گرفته است. و ASIO مجبور نیست که هیچ مدرکی بر حمایت از تصمیم خود ارائه کند. هارون و عباس به ارائه هیچ گونه شواهد در دفاع خود اجازه نداشتند. هارون گفت او تلاش کرد که یک توصیه نامه از یک وکیل در مالیزیا که او برای اش کار می کرد ارائه کند، "اما (ASIO) آن را رد کرد." پناهندگان غیر شهروند نمی توانند تصمیم ASIO را چالش یا درخواست کنند. هارون در فکر است که درخواست اش را به دادگاه تجدید نظر قضایی دنبال کند. اما این یکی فرایند طولانی دیگر است برای پناهندگان که تنها بر کمک های حقوقی و یا پشتیبانی های مفت تکیه میکنند. او گفت: آین فقط شش تا نه ماه را دربرمیگیرد تا که درخواست او به دادگاه فرستاده شده و پذیرفته شود یا خیر؟

اقدام جمعی پناهندگان (ویکتوریا) در مورد تعداد فزاینده ای از پناهندگان که در بازداشت باقی مانده اند نگران میباشند، که حتی پس از قبولی پناهندگی شان آنان در انتظار برای چک امنیتی از طرف ASIO استند.دانیلا آولیه، یک معلم مدرسه و عضو اقدام جمعی پناهندگان گفت که پناهندگان شروع به عمل از "ناامیدی خالص" کرده اند. آنان گفتند: " چک امنیتی اصطلاحی بیش از حد طولانی است. بسیاری از پناهندگان به عنوان پناهنده قبول شده اند و پس از آن، این ها برای دیوانه شدن در این اردوگاه های برای ماه ها و ماه ها رها میشوند. "

هارون میگوید که او نمیخواهد در استرالیا دیگر بماند. او از قرص های خواب آور و ضد افسردگی بخاطر از دست دادن امید و احساس انزوا استفاده میکند. او میگوید که او احساس میکند که او "قفل شده، شیطانی گفته شده و نادیده گرفته" شده است و میخواهد که دوباره به مالیزیا برگردد.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی