سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

سوء استفاده حقوق بشر در مراکز های بازداشتی استرالیا
امروزه آسیب رساندن به خود ، خودکشی ، اقدام به اعدام خود، فکرهای ادمکشی و قطع‌ عضو خود ، کودکان خود آزار ، افسردگی ، مذاکرات از بی خوابی شبانه ، افکار مکرر خودکشی و اعتصاب غذا فعلآ در بازداشتهای مرکزی استرالیا افزایش یافته.
دولت فدرالی بازداشت حتمی و برای مدت نامحدود را برای پناهجویان قرار داده که در ان مردم هیچ پایان را در پیش چشم نمیبینند، چون هیچ محدودیت یا زمانی که یک فرد در بازداشت برگزارد قرارنه دارد.
در ماه مارچ سال 2011 ، بیش از نیم 6819 نفر در شبکه بازداشت استرالیا برای بیش از شش ماه بازداشت شده بوداند ، در حالی که 750 نفر برای بیش از یک سال بازداشت شده بودند. این شامل سالمندان ، زنان ، کودکان بوده.  و از بعض از مردم درخواسته های شان هم رد شده.
با توجه به تحقیقات آی بی سی در تاریخ 11 می 2011 ، کم و بیش 50 حوادث اتفاق آوفتاده ، که از جمله قصد خودکشی در میان پناهجویان ، خودآزاری با قصد ، قصد اعدام ، افکار وابسته به ادمکشی ، نقص خود و یک مورد مردی که لب هایش را به هم دوخته،  بعض از پناهجویان زیر سن 18 سال بوده.
همچنین اسناد و مدارک از داخل جزیره کریسمس بازداشت مرکزی نشان می دهد در ماه گذشته بیش از 50 پناهجویانی که در محل سازمان دیده بان خود کشی مانده شدند ، در اوایل سال جاری اتهامات و گزارشات وجود داشت توسط بازداشت شدگان در بازداشت مرکزی ویلوود در سیدنی استرالیا که پاسخ ناکافی از نگهبانان آنها را مجبور به استفاده از فندک به تلاش نجات زندگی مردی که قصد خودکشی داشته نجات دهند.
انجا موارد از کودکان است که چهار و پنج  ساله جوان بخش گروهای اعتصاب غذا هستند و کودکان سن 10 سالگی در حال تلاش برای خودآزاری وجود دارد. انجا نشانه های استرس روانی و رگرسیون وجود دارد. پدر و مادر آنها می گویند : "شش ساله نوجوانان ما" رفتار مانند چهار سالا می کنند.
کارمندانهای فعلی و سابق پیمانکار سیرکو (شرکت امنیتی برای مدیریت استخدام بازداشت مرکزی استرالیا است) مسائل در مورد خود آزاری پناهجویان را مطرح کردنند. کمبود اعضای هیات بدان معنی است که مطمئن شدن سخت تر است که پناهجویان صدمه جدی برای خود در زندان ها برسانند.
کارکنان  فعلی سیکرو معتقدند که "یک مدت زمان است" تا فاجعه بزرگ رخ بدهد. آنها معتقدند که این حمل و نقل در کل ورزش خود را دارد که به همراهی یک نفر از یک اردوگاه به اردوگاه مرکزی پزشکی بروند مخصوصآ در موقعیت های که تنها دو افسر برای مراقبت از 600 یا بیشتر پناهجویان در اردوگاه وجود داشته باشد. گاهی اوقات خودکشی ها در ساعت و گاهی اوقات حتی روزها از تاریخ گزارش تیر شده به ما میرسد ، تا آنها را به بیمارستان های محلی و یا به مرکز پزشکی اسکورت کنیم.
از آغاز سال 2010، 8000 نفر قایق وارد استرالیا شدند. به دلیل بالا بودن تعداد پناهجویان 400 پناهجوی مرد به طور موقت در بازداشتگاه ارتشی پونتویل که در شمال هوبارت قرار دارد تبدیل می شوند.
شورش های اخیر ، اعتراض ها در سر بام ، خودآزاری و اقدام به خودکشی دولت استرالیا را وادار کرد که به مالزیا روی کنند برای پردازش پناهجویان. بازداشت های مرکزی استرالیا پر ازدحام هستند. استرالیا قصد دارد که 800 پناهجویان که با قایق ورود استرالیا می شوند به مالزیا برای پردازش ارسال کنند و در عوض استرالیا 4000 نفررا که در حال حاضر ارزیابی به پناهندگان از مالزیا برای اسکان مجدد دارد درمدت بیش از چهار سال می پذیرید.
بنا به گزارش برخی، شرایط در بازداشتگاه های مالزیا هیچ خوب نیست. مالزیا بیش از 6000 پناهجو را در سال بازداشت می کند، با استفاده از عصا چوب دستی که باعث جراحات و زخم های  قابل مشاهده است پناهجویان را جزاء میدهند. این قانون همچنین ماموران را اجازه می دهد که کودکان را جزاء بدهند. عکس ها از زن و حتی نوزادان که در قفس ها و در شرایط زننده در انبار مهاجرت لنگیگ، در نزدیکی کوالالامپور می باشد ، و صدها مرد در یک دادگاه که به اندازه محوطه تینس است.
 پناهجو 22  ساله عراقی که در بازداشت مرکزی جزیره بازداشت شده بود ویزه حفاظت دائمی را گرفته.میگوید  مرکز نمی تواند هیچ چیزی غیر از یک زندان باشد، اما نظرات درانجا این بوده که مرکز بهتر بوده از این که به مالزیا فرستاده شوند. هر کس فکر می کند افرادی که به مالزیا فرستاده می شود باز نخواهند گشت.
سازمان ملل متحد کمیساریای حقوق بشر ناوی پیلای ، به استرالیا رفت به بحث و بررسی مسائل عمده حقوق بشر. او بسیار خوشحال نبود در مورد شرایط پناهجویان در بازداشت مرکزی و یا در مورد قرارداد استرالیا ومالزیا. او گفت توافق استرالیا و مالزیا به مبادله پناهجویان حقوق پناهجویان را بخطر میاندازد و این بخشی از سیاست های نژادپرستانه و غیر انسانی در استرالیا بوده.
وضعیت پناهجویان در اداره بازداشت مهاجرت استرالیا نا امید کننده است. آنها بهتر است که راه های قانونی برای استرالیا رفتن را تلاش کنند، نسبت این که شرایط غیر انسانی ، غیر قانونی و غیر اخلاقی را به تلاش پذیرفته شدن به استرالیا را که غیر قانونی با قایق وارد شدند تحمل‌ کنند. راه حل بهتر باید از سوی دولت استرالیا و سازمان ملل متحد برای این پناهجویان درمانده که در جستجوی یک زندگی بهتر در بازداشت هستن فکر شود.



ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی