سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

گزارشات اخیراً نشان میدهد که شرایط برای پناهجویان در بازداشتگا ها در سراسر استرالیا بدتر شده است.

استرالیا سیاست بازداشت اجباری دارد، که نظر به لزوم دید دولت به همه مردم که پس از رسیدن در کشور بدون اسناد معتبراسترالیا در مراکز دور بازداشت می شوند. تا وقتی که برنامه های کاربردی خود را برای پناهندگی ارزیابی کنند.

وزارت مهاجرت استرالیا گزارش می دهد که 3289 نفر مهاجر در بازداشتگاه ها از ماه جولای 2011 وجود دارند. بیش از یک سوم از مردمی که در مراکز بازداشت شده اند بیش از یک سال در انتظار مانده اند به آمید اینکه آیا آنان می توانند در استرالیا باقی بمانند یا نه؟

بین سالهای 2008 و ماه جون 2011 ، به تعداد 1273 گزارش ها از ضرب و شتم، آسیب به اموال و یا رفتار پرخاشگرانه و سوء استفاده در مراکز بازداشت وجود داشت.و به تعداد 596 مورد دیگر اتهامات از ضرب و شتم مو جود هست در حالی که پلیس از حوادث به تعداد 242 بار اطلاع داده شده است.

انجمن پزشکی استرالیا در گزارشی به پارلمان استرالیا گفت: که بیمارستان ها گزارش تعداد زیادی از بزرگسالان با مشکلات تکلیف روانی، صدمه زدن خود به قصد و نیاز به درمان پزشکی بودند. انجمن گفت: که آنان در مورد بهداشت روانی بازداشت شدگان نگران هست.

در همین حال، کمیسار حقوق بشر در استرالیا گزارش بر آسیب تکلیف روانی از بازداشت نامحدود در بازداشتگاه مرکز (کرتن) کرده است.

کمیساری ها ابراز نگرانی در مورد تعداد بالایی به خود آسیب رسانی ها نسبت شرایط بد و فقدان خدمات کرده اند.

"بازداشت نامحدود، به خصوص در یک مکان دور، بسیار مخرب است به بهداشت روانی [پناهجویان]. آنانی که به ما در مورد بی خوابی، در مورد احساسات متمایل به [قصد] خودکشی صحبت کرده اند، ما می دانیم که تعداد نگران کننده ای از حوادث خودآزاری وجود دارد، که از جمله یک مرد خود را از طریق پنجره شیشه ای به بیرون انداخت".

الکساندر دیناتی،37 ساله، پناهجوی ایرانی ایکه در بازداشت به مدت سه ماه پس از فرار از ایران برای جلوگیری از آزار و اذیت های مذهبی بوده است. او می گوید که سایر بازداشت شدگان هرهفته توسط بریدن‌، سوزاندن ویا تلاش برای خودکشی می کنند به خاطر یکه آنان نمی دانند که به ادعای پناهندگی شان چه اجرااتی جریان دارد.

"تقریبا هر هفته ما یکی از وضعیت های شبیه به این می داشته باشیم، من مطمئن هستم که مردم استرالیا این کارها را نمی دانند. "

او می گوید که فشار در این تاسیسات بسیار بالا است. "بهداشت روانی بازداشت شدگان واقعاً بد است، آنان بسیارافسرده هستند،" او گفت.

او از تظاهرات توده هشدارداد، اگر اوضاع حل و فصل نشود. "بزرگترین تظاهرات در تاریخ (کرتن) به زودی اتفاق می افتد، اگر مهاجرت و سیرکو کاری نکنند، من می توانم این را تضمین کنم".
آقای دیناتی همچنین می گوید که بعد از اینکه او به رسانه ها در مورد مشکلات صحبت کرد او با خشونت توسط کارمندان بازداشتگاه تهدید گردیده. آقای دیناتی گفت: او را به یک نشست خصوصی با یک عضو هیات ارشد از بازداشتگاه بردند. او گفت: عضو هیات عصبانی شده و او را پس از اینکه او رد کرد که با رسانه ها صحبت را متوقف نمیکند تهدید کردند.

همچنین گزارش ها حاکیست که بازداشت شدگان و کارمندان در مرکز بازداشت ویلاود در سیدنی حداقل یک بار در هفته برخورد می کنند. دولت استرالیا می گوید که پلیس به مرکز حداقل هر دو هفته خواسته می شود.

ویلاود دارای حدود 349 پناهجویان است. بین سالهای 2008 و جون امسال 45 حوادث شامل صدمات به بازداشت شدگان بوده و پلیس87 بار خواسته شده است. آمار نیز به تعداد 22 صدمات به کارکنان را نشان می دهد.

در همین حال پناهجویان در بازداشتگاه داروین هشدار داده اند که آنان تظاهرات خود را رشد می دهند مگر این که خواسته های شان درمدت چند روز بر آورده شود.

"آنان پیشنهاد قطعی‌ به بخش مهاجرت داده اند که درمدت چند روز امور را جور کنند، و یا تظاهرات رشد خواهد کرد. پناهجویان دسترسی به ابزار و اقلام ساخت و ساز دارند،" اقدام ائتلاف پناهندگان گفت.

بازداشت شدگان می خواهند بدانند که چه وقت آنان اجازه اقامت در استرالیا را می داشته باشند ویا نه؟

همچنین گزارش شده که نگهبانان مرکز بازداشت مهاجرت در سراسر استرالیا نگران هستند که بازداشت شدگان می توانند آنان را به گروگانی بگیرند یا جمعاً صحنه ای اقدام به خودکشی کنند به عنوانی که پناهجویان بطورزیاد در مورد گرفتاری های شان نا امید هستند.

صوت متحده، اتحادیه کارکنان شاغل در مراکز بازداشت، گفت: شایعات در گردش است که بازداشت شدگان طرح به گروگان گرفتن نگهبانان دارند تا تظاهرات برای مدت گرفتن تصمیم در مورد ادعای پناهندگی شان بکنند.

"یکی دیگر از شایعه از (اردوگاه داروین) صدور شده، این است که بازداشت شدگان تهدید به صحنه اعدام‌ جمعی کنند در زمانی که آنان به خوبی بدانند که در این مرکز کارمندان کمتر خواهد بود و قادر به مقابله با حوادث متعدد نمی شوند،" اتحادیه گفت.


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی