سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزه اندونیزیا

اولین قایق پراز پناهجویان در جزیره کریسمس تحت قرارداد مبادله بین دو کشور به مالزیا فرستاده می شود، که شامل 18 افراد زیر سن قانونی و یا افرادی که ادعا می کنند.

وزیر مهاجرت استرالیا کریس بوون، می گوید که 18 نفر از اعضای این گروه کودکان و 13 از آنها بدون همراه هستند. سه نفر از 18 نفر با پدر و مادر و دو با یک برادر یا خواهر بزرگسال آمده اند. او گفت که " پروسه انتقال این افراد به مالزیا در حال حاضر شروع میگردد "

دولت استرالیا می گوید که کودکان مورد به مورد ارزیابی می شوند اما هر پناهجوی که با قایق می آید توقوی به مالزیا فرستادان را کنند.

نخست وزیرجولیا گلیارد، هشدار داده است که نمی تواند معافیت کامل برای کودکان تهت معهده مبادله مالزیا وجود داشته باشد و می گوید انتقال آنها فیلم برداری شده و در یوتیوب نشر می شود برای بازداشتن دیگران.

وزیر مهاجرت استرالیا کریس باون تکرار پیام نخست وزیر را می کند که هیچ معافیت وجود ندارد. "من وضعیت را نمی خواهم که در آن ما ارائه پاداش برای افرادی کنیم که فرزندان خود را بر روی یک قایق وسفر خطرناک می گزارند. اگر شما معافیت کامل داشته باشید، قاچاقچیان مردم از این سوراخ دیدهبانی بهره برداری می کنند و کودکان را بر روی قایق ها قرار می دهند و ما با وضعیت خطرناک قایق های پراز کودکان برخورد می شویم."

وکیل حقوق بشر اندرو کو، که بخشی از نوار کمیته حقوق بشر مالزیا است، گفت که: این قرارداد ممکن است به مسئولیت های قانونی استرالیا تجاوز کند و هشدار داد که کودکان بدون همراه ممکن است توسط گروه های جنایتکار شکار شوند. پناهجو درخواست ویزه به خواهرش می کند


ارسال شده در توسط پناهجویان ایرانی